Den Ardennees |
25 mei 2023 16:59 |
Meningsdelicten lijken zwaarder te worden beschouwd/bestraft dan gewelddelicten
Twee berichten van de afgelopen 24 uur: een man die met geweld een vrouw overviel in Oudenaarde loopt quasi direct na arrestatie alweer vrij rond. Enkele mannen die tijdens een voetbalmatch in Spanje racistische zaken riepen naar een voetballer, worden met veel machtsvertoon gearresteerd.
Ik weet het: het betreft twee verschillende landen, en ik wil racisme hier absoluut niet gaan goedpraten, ook die idiote supporters moeten een gepaste straf krijgen (boete, taakstraf). Toch komt het me voor dat meningsmisdrijven, zoals racisme er één is; zwaarder worden bestraft als diefstal. Gezien de overvaller een verslaafde was, die geweld niet schuwde, lijkt hij me toch wel een groter gevaar voor de maatschappij dan een paar idioten die racistische slogans roepen in een stadion.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
Oudenaarde -De dag nadat Wendy Dhondt (34) aan de Batopin-bankautomaat in Oudenaarde werd beroofd, liep ze haar overvaller in het stadscentrum weer tegen het lijf. Haar belager, die op 15 juni in snelrechtprocedure voor de strafrechter moet verschijnen, werd na zijn arrestatie vrijgelaten.(...)
Naast mij stond een man aan een automaat, maar ik zag geen kwaad in hem”, vertelt ze. “Maar toen ik een storting wilde doen, een bedrag van 200 euro, duwde hij mij weg en greep het geld. (...) Nadat ik het geld uit zijn handen had gerukt, probeerde hij nog mijn handtas te pakken.
(...) Een pluim voor de politie, die hem iets later kon arresteren.” (lees verder onder de foto)
De overvaller werd na zijn arrestatie opnieuw vrijgelaten. (...)
|
EN
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AP News
Racial abuse against Vinicius Júnior brings arrests and partial closure of Valencia stadium
MADRID (AP) — Spanish police took action Tuesday after the latest case of abuse against Vinicius Júnior, arresting seven people accused of racially insulting the Real Madrid player.(...)
|
|