![]() |
Geen reclame meer in mijn bus proppen
juni 23 en naar ik begrijp is er consensus in de Vlaamse Regering....
Straks gaan enkel bussen die voorzien zijn van een afgesproken sticker nog reclame krijgen... Dit is de omgekeerde situatie van de meeste lokaties totnogtoe waar je een lelijke sticker op je huis moet plakken om te zeggen dat je geen reclame wil... Dat is straks alweer een traditie ten huize Kelt die zal verdwijnen,namelijk leeghalen van mijn bus om vervolgens het pakje,na vluchtige inspectie op eventuele geadresseerde post,op de hoop te leggen voor de papierophaling.... Sommige reclamebedelingen waren op het geniale idee gekomen om verspreid te worden in een soort plastieken zak.....nog MEER afval dat in een aparte afvalstroom moest..... w a a n z i n !:evil: Decennialange pure zuivere verspilling...slechts zelden eens onderbroken als ik eens wat schilderwerken voor had,dan kwamen die papieren wel eens van pas....:roll: |
Rest dan enkel nog de vraag hoe de lokale handelaars hun waren kunnen aanbieden?
|
Citaat:
Die zijn inventief genoeg om dat varkentje even te wassen. |
Goed idee. Maar... dit probleem wordt reeds grotendeels onzeilt door de corporaries door u bv een klantenkaart te geven. Eens ze uw adres hebben voor om het even welke reden is het geen 'reklame' meer. Dát kan men misschien ook eens van naderbij bekijken. Bijvoorbeeld door te kunnen kiezen voor een klantenkaart zonder daarom die reklame toegestuurd te krijgen.
Tegen de kleintjes ingaan is zo gemakkelijk. De winkel op de hoek of de scouts mogen geen reklame meer maken voor hun eetfestijn met een papiertje in de brievenbus (ik die al mogelijkheden voor extra belasting te innen. Betaal de gemeente en die beslist dan dat het geen of toelaatbare reklame is wat je rond stuurt) maar van de Delhaize krijg je toch nog om de zoveel tijd een boekje wat direct bij het oud papier gaat. En dat met of zonder zo'n stikker. |
..
|
Wacht maar, de golf verkiezingsreclame moet nog komen. Die kijken niet naar het stickertje " geen reclame aub"
|
Citaat:
1) u wilt geen enkel contact met de lokale handelaars, noch op de hoogte zijn van promoties. 2) u wilt daar wel een klantenkaart en korting Hoe weet u feitelijk een lokale handelaar te vinden? Tenzij u een multinational als lokaal ziet? |
Citaat:
Anderzijds betreur ik het dat in het licht van deze massa papiervervuiling door de grote bedrijven de lokale scouts met hun mini jaarlijks papiertje voor hun eetfestijn wél getroffen wordt door zo'n sticker wetgeving. Maar dat geeft dan weer mogelijkheden om meer belasting te innen door gemeentes. Ik wil hen niet op ideeën brengen, want zo werken belastingen mee het probleem te bestendigen ondertussen een verstikkend overheidsmonster voedend, maar zo gaat dat meermaals. Het zou omgekeerd dienen te zijn. Goede bedoelingen maar misschien niet genoeg doordacht. |
Citaat:
Die mensen hebben NOG NOOIT papier gedumpt in mijn bus,in de twintig jaar dat ik al woon op mijn huidig adres.... Ook de als een tierelier draaiende Indische "nachtwinkel" en de 2 frituristen doen dat voor zover ik me kan herinneren nooit.... Zie je,intrensiek economisch gezonde projecten hebben,evident,andere methoden dan aanhoudend bestormen van de bussen met dode bomen .;-) |
Citaat:
10 rem Vind lokale handelaar 20 Print "GA NAAR BUITEN IN UW LOKALITEIT" 30 Print "WANDEL ROND IN UW LOKALITEIT" 40 INPUT "ZIET U EEN INTERESSANTE LOKALE HANDELAAR?",A$ 50 IF A = "J" THEN GOTO 70 60 ELSE GOTO 30 70 PRINT "GEVONDEN" ...... geen dank.... |
Citaat:
|
Voor zelfstandigen zijn het moeilijke tijden om zijn klanten te vinden.
Vroeger had je de gouden gids maar daar kijkt niemand nog in. Dan had je de websites maar geen mens die daar achter zoekt. Je moest dus al op papier de mensen laten weten dat je een website hebt. Geen kat die daar geïnteresseerd is natuurlijk. Je hebt de gemeentelijke website waar 95% van de lokale handelaars wel terug te vinden is. Nogmaals is het enkel een kat die daarvan weet heeft. Je hebt dan geadresseerd drukwerk. Met 1€ postzegel en envelop bovenop ben je gauw meer dan 1000€ per 1000 brievenbussen kwijt. Return max 3% aan reacties. Dan het flyeren en zelf bussen. Kostprijs drukwerk ook al snel 400 a 500€ voor 1000 flyers. Return ook circa 3% in het beste geval. Geen vetpod alle dus. Het is dus een probleem. |
|
Citaat:
Maar behoudens die "sociale media" kon het evengoed van 1958 dateren... Inderdaad,een naam opbouwen en behouden moet een langzame en aanhoudende zaak zijn....Ongeteld zijn de zaken die het heel goed deden bij de start en dan de oren lieten hangen en wegdeemsterden.Dodelijk in sectoren waar veel concurrentie is....(tegenwoordig "Het Praatcafé" ) In "de oorlogskranten",een verzameling herafdrukken van gazetten zoals die verschenen tijdens WO1 zijn de "civiele" zaken en "annonces" nog het interessants gebleken. Daarin vond ik al de uitspraak van een reklaambureel dat "geen handelaar zich kan permitteren geen reklaam te maken"... Maar wekelijks ,al decennialang ,een kleurenfoto van wat etenswaren met prijzen er op....na 50 jaar zit daar echt wel sleet op zeker.En uiteindelijk zie ik geen meerwaarde (eigenlijk zelfs amper waarde) vergeleken bij de nog eerder geldende methode van een "annonce" in de gazet met een lijstje van eten en prijzen......100 jaar "marketingevolutie" bracht....niks... Toen was reclame in een omgeving van schaarste....nu in een omgeving van overvloed.Zou het kunnen zijn dat de methodiek niet dezelfde KAN zijn om nog effect te sorteren of relevant te blijven. |
Het heeft jaren geduurd voor de geen-reclame-sticker een beetje* begon te werken. Nu gaat het weer jaren duren voor de wel-reclame-sticker een beetje* begint te werken.
*eigenlijk houden enkel de stekers van het pakket van de streekkrant rekening met de sticker. Pitta- en pizzazaken, auto opkopers, waarzeggers, meubelrestaurateurs, klusjesmannen en andere soorten zelfstandigen trekken er zich niets van aan. (Politieke partijen vallen buiten de regelgeving las ik ooit als ik me dat goed herinner.) |
4 mij kompleet onintressante foldertjes in een plastiekzak....
Dat was de oogst vandaag. Waar haalt men het eigenlijk uit,hoe lang heeft men daarvoor gestudeerd,te denken dat DAT een publiciteit is,in plaats van wat het echt is,afval maken? :evil: |
Citaat:
|
Het is wel duidelijk dat enkel de immo-sector een redelijk werkende vorm van websites heeft voortgebracht waar je behoorlijk gericbt wat panden bijeen kunt zoeken in een gegeven zone...Ik moet ook zeggen,proper,geen gespam achteraf en zo...
Er bestaan mogelijk websites waar je bijvoorbeeld,ik zeg maar iets,keukenbouwers in je regio kunt bijeenzoeken,maar die slagen er in onbemind te blijven.....zelfs de gouden gids..... Nochtans ligt DAAR echt wel meer toekomst in....Zoals ooit de papieren Gouden gids perfect paste in het snel opkomende telefoon-netwerk van een halve eeuw geleden... Helaas,en dat is een grote helaas,proberen velen ervan uw emailadres en de rest van uw doopregister te bemachtigen (of je kunt niks zien)om dat emailadres dan dicht te spammen en bovendien ,tesamen met uw zoekvragen,te verkopen ook nog eens een keer. |
Citaat:
Ik heb redelijk veel klantenkaarten. En voor AL die klantenkaarten kan ik perfect kiezen om uitsluitend info per mail te krijgen. En om pub per papier en per sms (!!!!!) uit te sluiten. Ik gebruik er zelfs een alternatief gmail-adres voor. Het gebeurt geregeld dat ik een ganse pagina selecteer en delete zonder meer te lezen dan een vluchtig overlopen van de titels van de mails. |
In mijn brievenbus vind ik weinig, zeer weinig, publiciteit die zondigt tegen de zelfklever dat ik geen ongepersonaliseerde reclame wens.
Bij de vorige verkiezingen, heb ik al zelfklevers gezien "GEEN verkiezingsfolders a.u.b." Verkiezingspropaganda wordt gezien als democratische informatie, en geen publiciteit. De nva heeft hier en daar op gemeentelijk niveau gepoogd om af te spreken met de andere partijen om die huis-aan-huis papieren reclame achterwege te laten. Tevergeefs. De stomme onnozele vadsige bestuursleden van de oude machtspartijen geloven nog in die papierslag. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be