Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Stem-intenties p.be JUNI 2023 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269247)

Voltian 13 juni 2023 08:47

Stem-intenties p.be JUNI 2023

Eenvoudige vraag:

Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen?

De gemuilkorfde 13 juni 2023 10:19

VB dus, in de eerste plaats als een proteststem.

DucDEnghien 13 juni 2023 10:25

De keuze van meer en meer mensen staat weer eens niet bij deze poll.

Sneaky 13 juni 2023 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10181771)

En nu gaat panda komen reageren dat een proteststem niet bestaat en dat ge dus ne racist zijt.

Sneaky 13 juni 2023 10:29

Ik ga niets invullen want mijn stem is nog onbeslist. Ik weet alleen wat het zeker niet wordt: vivaldisten.

CUFI 13 juni 2023 10:35

Doe het niet mensen! Stop met stemmen en flikker al die partijen onder de kiesdrempel.
Dat ze op zondagen de verkiezingen organiseren zou ons moeten wakker schudden. Zij zijn God de Vader niet maar minions van den duivel.

Koenraad Noël 13 juni 2023 10:40

VLD, met enige tegenzin.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10181789)
Zij zijn God de Vader niet maar minions van den duivel.

De nationale voetbalploeg heet niet voor niets de Rode Duivels! :lol:

Vlad 13 juni 2023 10:43

Op een groene rechtse antikolonisatiepartij maar vermits die er niet is twijfel ik tussen NV-A en blanco.

Dadeemelee 13 juni 2023 11:02

VLD wegens ‘veel verschil in bekwaamheid is er niet in vergelijking met andere partijen’ en dan stem ik maar voor de achterliggende liberale gedachte.

Voltian 13 juni 2023 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 10181775)
De keuze van meer en meer mensen staat weer eens niet bij deze poll.

Welke is dat dan?...

de optie "ik weet het niet"?

al de rest staat er toch? (niet stemmen = blanco/ongeldig)

Herr Flick 13 juni 2023 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10181827)
VLD wegens ‘veel verschil in bekwaamheid is er niet in vergelijking met andere partijen’ en dan stem ik maar voor de achterliggende liberale gedachte.

laat ons stellen dat die wel heel ver naar achter is geschoven.

Lof der Zotheid 13 juni 2023 11:37

't Valt op dat er nog geen stemmen voor de tsjeven, de (verlepte) groentjes en de PVDA gevallen zijn...

fox 13 juni 2023 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10181867)
laat ons stellen dat die wel heel ver naar achter is geschoven.

Nu begin ik te begrijpen waar VLD nog 8% haalt. Ze krijgen nog wat steun van niet liberalen zoals Dada. Dada heeft goed gezien dat Open VLD meer sossenmaatregelen steunt dan de sossen zelf. Het spreekwoord "tis de schuld van de sossen" is dus tegenwoordig perfect van toepassing op Open VLD.

djimi 13 juni 2023 11:39

Ik stem in géén geval voor een partij die nu in eender welk parlement al minstens één zetel heeft en daar eigenlijk geen zak mee deed/doet.

Ik stem in géén geval voor een partij die zich er heimelijk of openlijk mee bezig hield/houdt wat van 'onze' "democratische rechtstaat" overblijft nog verder af te bouwen.

Ik stem in géén geval voor een partij die om het even welke religie gunstig gezind was/is.

Het ziet er dus naar uit dat m'n keuze rap gemaakt zal zijn: op verkiezingsdag blijf ik vér weg van wat voor stembureau dan ook.

Dadeemelee 13 juni 2023 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 10181873)
't Valt op dat er nog geen stemmen voor de tsjeven, de (verlepte) groentjes en de PVDA gevallen zijn...

Bij mijn weten zijn er op dit forum geen aktieve Oranjen of Groenen.

Zipper 13 juni 2023 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 10181782)
Ik ga niets invullen want mijn stem is nog onbeslist. Ik weet alleen wat het zeker niet wordt: vivaldisten.

2!

Sowieso VB of N-VA, maar ik geef nooit carte blanche zomaar aan een partij. Ik stem enkel op personen. Het wordt dus afwachten op de lijstvorming.

Pandareus 13 juni 2023 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10181881)
Bij mijn weten zijn er op dit forum geen aktieve Oranjen of Groenen.

Voor oranje hadden we vroeger Den Duisteren Duikboot en Magnificat, maar die zijn niet langer actief. Andere tsjeven zou ik ook niet weten

Herr Flick 13 juni 2023 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 10181879)
Ik stem in géén geval voor een partij die nu in eender welk parlement al minstens één zetel heeft en daar eigenlijk geen zak mee deed/doet.

Ik stem in géén geval voor een partij die zich er heimelijk of openlijk mee bezig hield/houdt wat van 'onze' "democratische rechtstaat" overblijft nog verder af te bouwen.

Ik stem in géén geval voor een partij die om het even welke religie gunstig gezind was/is.

Het ziet er dus naar uit dat m'n keuze rap gemaakt zal zijn: op verkiezingsdag blijf ik vér weg van wat voor stembureau dan ook.

als het nog met een potloodje te doen is, staat het u vrij uw artistieke talent los te laten en de mensen in het telbureau te verblijden met een verkiezingskunstwerk.

djimi 13 juni 2023 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10181893)
als het nog met een potloodje te doen is, staat het u vrij uw artistieke talent los te laten en de mensen in het telbureau te verblijden met een verkiezingskunstwerk.

Ik vrees dat 'men' hier in Brussel nog maar eens de stemcomputers van onder de mottenballen gaat halen, ook al zijn die dingen officieel al lang compleet 'out of date'.

Als ik toch met een potloodje zou mogen/moeten stemmen, zal ik uw voorstel zeer zeker in overweging nemen.

Een alternatief zou dan zijn dat ik ALLE bolletjes op het biljet inkleur ;-)

Henri1 13 juni 2023 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10181771)

U verwacht dus ook niet dat ze aan de knoppen zullen zitten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be