Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Naleving Taalwetten in Brussel gaat van kwaad naar erger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269255)

Zipper 13 juni 2023 20:01

Naleving Taalwetten in Brussel gaat van kwaad naar erger

Vlamingen, lees en huiver. Dit is België ten voeten uit, nl. "le français d'abord".
Blijf maar als blinde lemmingen achter le tricolore Belge hollen, en onderwerp u massaal aan de francofiele meesters :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/06...en-gaat-verde/

Witte Kaproen 13 juni 2023 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10182153)
Vlamingen, lees en huiver. Dit is België ten voeten uit, nl. "le français d'abord".
Blijf maar als blinde lemmingen achter le tricolore Belge hollen, en onderwerp u massaal aan de francofiele meesters :

Brussel is gebuisd als hoofdstad van de Vlamingen.
Na 190 jaar loze beloften ,moeten we eindelijk beseffen dat het nooit beter zal worden.

Daarom stop deze blijvende discriminatie en help mee een onafhankelijk Vlaanderen te stichten.

Een meerderheid in het Vlaams Parlement voor N-VA en VB en de daaruit vloeiende Vlaamse onafhankelijkheid is onze enig hoop op een beter toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen.

quercus 13 juni 2023 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10182189)
Brussel is gebuisd als hoofdstad van de Vlamingen.
Na 190 jaar loze beloften ,moeten we eindelijk beseffen dat het nooit beter zal worden.

Daarom stop deze blijvende discriminatie en help mee een onafhankelijk Vlaanderen te stichten.

Een meerderheid in het Vlaams Parlement voor N-VA en VB en de daaruit vloeiende Vlaamse onafhankelijkheid is onze enig hoop op een beter toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen.

Het zal er op de duur wel van komen. Deze bananenstaat werd als unitaire staat opgericht door Franstaligen pal op de scheidingslijn tussen het Romaans en het Germaans gebied. En bovendien met de expliciete bedoeling het Germaans gedeelte zo snel mogelijk volledig te verfransen. Vermits dat niet gelukt is moeten de Franstaligen en de Nederlandstaligen dan maar hun conclusies trekken... 8-)

Dadeemelee 13 juni 2023 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10182153)

Dat is al zeer lang een betreurenswaardig feit, maar het heeft al zeer lang een welgekende reden: Vlamingen willen in die functies niet in Brussel werken. Zodra ze de kans krijgen verkassen ze naar Leuven, Mechelen,… of andere meer bereikbare en aantrekkelijke locaties.

Karel Martel B 13 juni 2023 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10182210)
Dat is al zeer lang een betreurenswaardig feit, maar het heeft al zeer lang een welgekende reden: Vlamingen willen in die functies niet in Brussel werken. Zodra ze de kans krijgen verkassen ze naar Leuven, Mechelen,… of andere meer bereikbare en aantrekkelijke locaties.

Dan moeten ze maar telewerken invoeren.

Zipper 13 juni 2023 21:59

Citaat:

Is tweetaligheid in Brussel dan enkel voorbehouden voor Vlamingen ???

Herr Flick 13 juni 2023 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10182215)

Ja er zijn niet veel franstaligen intelectueel bekwaam naar het schijnt om meer dan alleen le francais te spreek. ook hun Engels is meestal legendarisch. Ze noemen dat niet voor niks Franglais.

Dadeemelee 13 juni 2023 22:08

Citaat:

Tweetaligheid, welke taalgroep is dat?

Citaat:

In slechts 2 van de 19 gemeenten en in 3 van de 19 OCMW's worden de leidinggevende functies gelijk verdeeld tussen beide taalgroepen.

Zipper 13 juni 2023 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10182222)
Tweetaligheid, welke taalgroep is dat?

Als het om te trollen is, graag naar K & K.

Zipper 13 juni 2023 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10182216)
Ja er zijn niet veel franstaligen intelectueel bekwaam naar het schijnt om meer dan alleen le francais te spreek. ook hun Engels is meestal legendarisch. Ze noemen dat niet voor niks Franglais.

Niet bekwaam, te lui, te arrogant..........En de "grote Vlaamse staatsman Sven Gatz", vindt dat hooguit "niet zo aangenaam" (zijn eigen woorden verleden vrijdag in de Afspraak).
En dan vragen die Belgicistische vld-ers zich af waarom ze aan 8% beland zijn in Vlaanderen.

Dadeemelee 13 juni 2023 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10182223)
Als het om te trollen is, graag naar K & K.

Ik stel een eenvoudige en terechte vraag en krijg weer gescheld als antwoord.

Everytime 13 juni 2023 22:41

Citaat:

Een bepaalde Vlaanderen wil niet meer naar Brussel gaan : "teveel Franstaligen", '"teveel vreemdelingen", enz.... De Franstaligen gaan daarentegen nog steeds naar Vlaanderen.

Everytime 13 juni 2023 22:51

Citaat:

Helemaal niet en ik weet zeer goed waarover ik spreek. Ik werk in een tweetalige omgeving.

Dadeemelee 13 juni 2023 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 10182250)
Een bepaalde Vlaanderen wil niet meer naar Brussel gaan : "teveel Franstaligen", '"teveel vreemdelingen", enz.... De Franstaligen gaan daarentegen nog steeds naar Vlaanderen.

Ik heb ook in Brussel gewerkt en ik woonde toen zelfs kortbij in Vlaams Brabant. De verplaatsing alleen al is een reden om er weg te gaan.

Herr Flick 13 juni 2023 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10182262)
Ik heb ook in Brussel gewerkt en ik woonde toen zelfs kortbij in Vlaams Brabant. De verplaatsing alleen al is een reden om er weg te gaan.

Voilla,

Ik woonde ook in de rand destijds, en blij dat ik niet meer naar dat klote brussel moet.

de verplaatsing, de francofone smeerlapperij en onze Bontkraag Hyena's al dan niet met sjakosjh altijd gezeik met die gasten, altijd.

als ze achter het huidig bedrag een 0 bij willen zetten, ja dan misschien maak ik nog wel eens een uitzondering, maar anders no way Jose.

Everytime 13 juni 2023 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10182216)

Hebt u al gezien hoeveel Franstaligen in Vlaanderen wonen? Hebt u al gezien hoeveel Franstaligen hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs sturen?

Zipper 13 juni 2023 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 10182261)
Helemaal niet en ik weet zeer goed waarover ik spreek. Ik werk in een tweetalige omgeving.

Hoe komt het dan dat bijna geen enkele franstalige ambtenaar in eender welke Brusselse gemeente een bakkes Nederlands spreekt ???

Dadeemelee 13 juni 2023 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10182266)
Voilla,

Ik woonde ook in de rand destijds, en blij dat ik niet meer naar dat klote brussel moet.

de verplaatsing, de francofone smeerlapperij en onze Bontkraag Hyena's al dan niet met sjakosjh altijd gezeik met die gasten, altijd.

als ze achter het huidig bedrag een 0 bij willen zetten, ja dan misschien maak ik nog wel eens een uitzondering, maar anders no way Jose.

Ik heb het enkel over de verplaatsing.

Voor de rest vind ik dat Brussel een gewest op zich is. Dat is een gewest waar ik mij als Vlaams Brabander niet mee wil bemoeien. Laat de Brusselaars hun ding doen.
Bemoeizuchtige Vlaams Nationalisten die daar niet eens wonen moeten zich met hun eigen zaken bezighouden.

Everytime 13 juni 2023 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10182228)
Niet bekwaam, te lui, te arrogant..........En de "grote Vlaamse staatsman Sven Gatz", vindt dat hooguit "niet zo aangenaam" (zijn eigen woorden verleden vrijdag in de Afspraak).
En dan vragen die Belgicistische vld-ers zich af waarom ze aan 8% beland zijn in Vlaanderen.

Uw stereotypes verhinderen toch de Franstaligen helemaal niet naar Vlaanderen te komen wonen.

Everytime 13 juni 2023 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10182272)
Hoe komt het dan dat bijna geen enkele franstalige ambtenaar in eender welke Brusselse gemeente een bakkes Nederlands spreekt ???

Dit zijn maar stereotypes of blinde haat tegenover de Franstaligen. Ik denk niet echt dat u alle Franstalige Brusselse ambtenaren kent.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be