![]() |
Demir in de clinch met Kennis over cruiseschepen.
https://www.gva.be/cnt/dmf20230611_93779755
Citaat:
Ik geef Demir in deze gelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan moet demir de hele scheepvaart aanpakken voor vervuiling en niet als doelwit de reizigers van cruises viseren om te verhinderen om nog op reis te kunnen gaan door de drogreden van "strijd tegen vervuiling." Onrechtvaardigheid van LEZ versus cruiseschepen??? Duh.... - waarbij stadsgenoten notabene door nva gediscrimineerd worden in eigen stad tov de rest van de vlamingen/belgen waar geen lez is. Reizigers van cruiseschepen hebben niks te maken met de vervuiling door de goedkope afval van olie als gebruikte brandstof van het schip. :silly: Hypocriete nva, als het tegen vervuiling zou zijn, dan zou demir alle container- en vrachtschepen moeten aanpakken die de haven binnenvaren want dat zijn er véél meer en grotere vervuilers en niet enkel wijzen naar cruiseschepen. :silly: |
Ah, na een volle week is dit krantenartikel toch in het oog van het forum gekomen.
Ik geen Zuhal gelijk. Voor toerisme, zowel kant toeristen als kant toeristische stad, zijn er alternatieven. Voor andere scheepvaart valt dat nog maar te bezien. (tenzij je, met je intelligentie, ervan uitgaat dat wij geen Japanse of Koreaanse auto's meer mogen invoeren ...) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar we kunnen het vrachtverkeer ferm verminderen door:
|
Eigenlijk, vrachtschepen in de haven...
De binnenschepen varen op moderne diesel. Doe daar adblue bij en het is een redelijk propere brandstof. En de echt grote zeeschepen, die krijgen al veel ondersteuning van sleepboten. Met een klein beetje wetgeving is het toch simpel. Laat die grote jongens hun grote motoren stilleggen aan de Scheldemonding, nadat ze opgepikt zijn door sleepboten op aardgas, waterstof of elektriciteit. En dan maakt het geen zak uit dat het vrachtschepen of cruiseschepen zijn. |
Citaat:
Maar alle schepen varen met dezelfde brandstof....duh... Zowel vrachtschepen als cruiseschepen varen op dezelfde vieze, vuile maar goedkoopste en fossiele brandstof: bunkerolie, een afvalproduct van olie. Jouw oplossing om meer lokaal te produceren om het vrachtverkeer te verminderen heeft dus niks te maken met het voorstel van nva-er demir om reizigers van cruiseschepen een schuldgevoel aan te praten voor de vervuiling door bunkerolie die alle schepen gebruiken. Verkiezingskoorts van hypocriete nva met de drogreden van selectieve vervuiling door cruiseschepen. :roll: |
Citaat:
Ik geeF Zuhal gelijk. |
Naar ik begrijp zou Zeebrugge,behoudens het mileuaspect,ook het economisch nut in vraag stellen van het faciliteren van die cruise-schepen...
Het is een zicht hoor,zowat naast de Marinebasis,één zo een kloeffer is groter dan alle aanwezige marineschepen ernaast ,het ding is ter hoogte van een immens flatgebouw,en inderdaad,onafgebroken komt er rook uit want "walstroom" voor het voeden van wat essentieel een ganse gemeente is die plotsklaps in uw gemeente komt liggen is gewoon onrealistisch.... en "Brugge "heeft er niet zulk een voordeel van....Overigens,misschien net als Gent eens beginnen dat "massatoerisme" in vraag stellen.....BRENGT dat echt iets aan de gemeente? echt? Antwerpen was nog niet aan die vraag toe....toch merkwaardig. Zulk een plaatsgebrek en luchtvervuiling voor het doen wandelen van wat vreemde kotelletten in bain-soleil begeleid van hun gesandaliseerd hangbuikzwijn... Is dat het? |
de LEZ zone erbij betrekken is belachelijk, die zone zit nog vol met klassieke kachelstokers, om nog niet te spreken over verboden allesbranders.
En de vele tientallen binnenschepen die het stadscentrum voorbijvaren, zijn ook allemaal totaal niet "LEZ compatibel". Voor de cruiseschepen is het enkel de periode dat ze aangemeerd zijn dat er van milieu overlast sprake is, en daarvoor zijn ze in Nederland al een stap verder. https://www.dehavenloods.nl/nieuws/a...oominstallatie |
Liever toch veel strenger op die grote plezierschepen die uiteindelijk niet veel zaad in het bakje aanbrengen, dan strenger te worden voor mensen die voorlopig nog met een oude diesel moeten rijden.
|
Citaat:
Wel is het zo dat men eerst de grootste vervuilers dient aan te pakken en ook naar gelang de technologische mogelijkheden, doch de openingszin moet het uitgangspunt zijn. We hebben reeds gezien volgens uw redenering dat men bijvoorbeeld brommers totaal buiten beschouwing heeft gelaten waardoor astronomisch vervuilende 2 takt brommers gewoon bleven verder tuffen. Die letterlijke oliebranders kom je zelfs vandaag de dag nog tegen en tot enkele jaren geleden met de regelmaat van een klok. Men had die al veel langer moeten uitfaseren natuurlijk, zeker gezien de technologie perfect beschikbaar is en reeds lang was. |
Citaat:
Dingen die vervuilend (of andere vormen van niet-wenselijk) zijn moeten meer belast worden. Luxe mag meer belast worden. Dingen die nodig zijn voor jobs, moeten minder belast worden. Inbegrepen kapitaal !!! Dat is mijn leiddraad. En o.a. daarom ben ik lid van de nva. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat probleem lost zich vanzelf op als Venetië verder in zee zinkt. Mieke en Jan met de pet gaan maar met vakantie aan de eigen kust, cruises moeten uitsluitend voorbehouden blijven aan de rijke elite zoals weleer....net zoals vliegvakanties maar dat gaan ze ook nog onbetaalbaar maken, gelukkig kan het gepeupel nog niet reizen met dure privéjets. |
Citaat:
2) die containerschepen varen niet tot vlak bij het centrum van de stad. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be