![]() |
Washandje of niet?
In Friesland is er een campagne opgestart om het gebruik van het ‘lavetteke’ te stimileren ivm waterbesparing.
Sommige mensen vinden washandjes blijkbaar ‘vies’. https://www.standaard.be/cnt/dmf20230623_93592531 Ik gebruik nog altijd washandjes, eentje voor boven en eentje voor onder, na gebruik grondig afspoelen en laten drogen en om de x dagen nieuwe en wassen op 60°. Uw gedacht. En hoe ‘schrobben’ die mensen zich die geen washandje gebruiken? Met de hand in de reet? 8O |
Mja.....
Vroeger gebruikte ik ook wel eens washandjes. Nu niet meer. Is praktischer en je hebt minder was :-):-) |
Heb het washandje nooit afgezworen. Eventjes een spons gebruikt, snel terug naar un gant de toilette.
|
Ik gebruik ook washandjes. Heb er ook altijd in de handbagage als ik op hotel ga.
|
Ik zou dat niet kunnen missen. Maar ik ben dan ook een heel propere smeerlap.
|
Citaat:
|
Washandje, ik heb nog graag een laagje stof tussen de anus en de vingers.
|
toch vooral dit type
![]() |
Dit werkt prima, ook als onthaarder
![]() |
Citaat:
In de winter op de radiator leggen en met weer zoals nu in de zon. |
Persoonlijk ben ik nog steeds voorstander van washandjes. Eentje voor mijn “li’aam” en eentje voor “gat en voeten”. Maar ik heb niet zo lang geleden een nieuwe doucheborstel (met lange steel) gekocht voor de rug én een “hand”borstel voor al de rest. Dat “borstelschrobben” mag natuurlijk niet agressief gebeuren. Maar het stimuleert de bloedsomloop wel goed.
|
Wij gebruiken nog steeds washandjes.
Wij hebben er minstens 30. Albeir en ik gebruiken er elke dag 2 pp. Wel elke dag propere! Onze washandjes worden gewassen op 65°. Hoezo kan dat vies zijn? |
Citaat:
Wij hangen onze gebruikte washandjes winter/ zomer op een wasrekje in de berging. Pas wanneer ze droog zijn gooien we ze in de wasmand. |
Citaat:
|
Citaat:
Na de grote boodschap -> goeee wasbeurt met de bum gun, vervolgens droog deppen met zo'n statisch doekje dat heel rap opdroogt (dan in de was op 60°). Dus bon, ik denk dat ik qua hygiëne ver boven het (lokale) gemiddelde zit. Bij mij geen remsporen - noch in mijn onderbroek, noch in de douche/op het washandje. #Hah! |
Citaat:
|
Ik heb het elders ook al gelezen dat mensen washandjes vies vinden.
Waarom? Onze washandjes worden gewassen op 60/65°. Ik begrijp echt niet wat daar vies of onhygiënisch aan kan zijn. |
Citaat:
Wassen ze dan achteraf hun handen ook op 60°? Ik denk het niet. Ik blijf trouw aan mijn washandjes! |
Citaat:
|
Voor één onderdeeltje van één orgaantje gebruik ik het washandje niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be