![]() |
Kan het nog belachelijker?
Vooruit wil de "dutch reach" wettelijk verplichten. :rofl:
Citaat:
Vanwaar blijven ze toch al die broekventjes met hun fantasiekes maar halen? Ik wil weleens zien hoe ze die wettelijk verplichte "dutch reach" wel zouden kunnen controleren, ze kunnen niet eens het verbod van gsm gebruik achter het stuur de baas, prutsers. Of gaat het weer, zoals altijd, maar weer om controle en de poen door boetes? :roll: Man, man...en daarvoor betalen we die politieke prutsers dan ook nog. :evil: |
Gelukkig kunnen we voor de meest prangende problemen in de samenleving rekenen op de sossen.. top.
De meest voor de hand liggende oplossing is trouwens via 't kofferdeksel naar buiten gaan.. dan stelt 't probleem zich gewoon niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dank je.. en terecht eh.. denk dat 't niet nog belachelijker kan.. Maar 'de dutch reach' wél kunnen verplichten en 'omkijken' niet..? Komaan.. Als het ene kan, dan ook het andere. Verplicht mensen dus om eerst te kijken of er andere weggebruikers zijn die gehinderd zouden kunnen worden bij het openen van uw portier in plaats van mensen te willen verplichten om het portier op de minst handige manier te openen. En zoals Oma aanhaalt: ze kunnen nog niet deftig controleren op gsm-gebruik.. wat gaan ze dan contoleren hoe ge uw portier opent.. |
Dat er nood is aan maatregelen is duidelijk. Je moet al behoorlijk achterlijk zijn om uw deur zonder te kijken open te zwaaien ... met mogelijk zware gevolgen.
Toch gebeurt het vaak en dan vooral doorgaans door van die auto-idioten die zelf nooit fietsen natuurlijk. Sensibiliseren, veel zwaardere boetes en rijbewijs met punten kunnen wellicht nuttig zijn. |
M'n auto heeft dodehoeksensoren, zelfs fietsers dedecteert het. Blijkbaar kennen ze dat nog niet in Nederland en de UK.
|
Citaat:
|
Het is een goede gewoonte om het portier zo te openen, maar hoe ga je dat afdwingen/vaststellen?
|
Citaat:
Meer is niet van doen. Waarom uzelf of anderen aanleren om op idiote wijze de deur te openen als ge evengoed uzelf of anderen kunt aanleren uit te kijken alvorens die deur te openen? Aandacht in het verkeer. Dat is de basis. En als dat al niet kan, zou uw portier vergrendeld moeten worden met zo een kinderslot. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus eerst 't venstertje openen en dan de arm naar buiten om de klink daar vast te nemen en de deur te openen. Op deze manier hoeft men zelfs niet te kijken of er andere weggebruikers zijn, het immense voordeel bestaat er namelijk in dat met deze deur-open-techniek de aanstormende fietser al lang in de mot heeft dat er een sukkel in de wagen probeert uit te stappen en dus een alternatieve route kan kiezen. Let wel: om evidente redenen is het uiteraard ten strengste verboden de arm gestrekt naar buiten te steken. |
Citaat:
|
Citaat:
De buitenspiegels van de auto gebruiken om te kijken of het veilig is om je deur te openen - teveel automobilisten gebruiken hun spiegels helemaal niet, ze weten blijkbaar niet waarvoor buitenspiegels dienen, net zoals richtingaanwijzers die steevast verkeerd gebruikt worden: nádat ze al gestopt zijn, gaan ze doodgemoedereerd hun richting aangeven. :silly: Bovendien is het toch vooral in het belang van de zwakke weggebruiker zelf, de fietser, om ook uit hun doppen te kijken en oplettend te zijn in het verkeer. Als een auto stopt of parkeert, dan kun je verwachten dat er iemand uitstapt maar als je meent als fietser dat alleen de automobilisten en hun passagiers maar moeten uitkijken, dan kun je weleens als fietser op je smoel gaan door een autodeur die opengaat en dan is het je eigen fout. Iedereen hoort oplettend te zijn in het verkeer in hun eigenbelang en voor hun eigen veiligheid en daar heeft de bemoeizuchtige en betuttelende politiek zich helemaal niet mee te bemoeien door belachelijke regelneverij dat ze niet eens zouden kunnen controleren, laat staan afdwingen. :evil: |
Sommige mensen die wat minder mobiel zijn, zullen niet legaal uit hun auto geraken.
Maar ik krijg er stenen kloten van: die sossen en andere linkse kerken die maar willen verplichten en beboeten. Ik denk dat in de rijscholen edm de handelswijze om veilig je deur te openen, al jarenlang zo onderwezen wordt. Recente auto's hebben puike technische hulmiddelen in dat verband. In de keikoppen van sommige fietsers, bakfietsers en speedfietsers is het moeilijker binnen te dringen. We zouden daar een veiligheidschip (veiligheids-chip hé, geen boot ...) moeten kunnen inrammen. |
Tussen haakjes, die titel van deze draad, kan je zo maar plaatsen als titel in de helft van de draden op dit forum.
Zo nietszeggend is deze. Kom niet janken als er een 'dubbel'draad van komt. Hoe is't godsmogelijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Is denkelijk vergelijkbaar met het voorval dat ik enkel weken geleden had. Net toen ik een wandelaar voorbij fietste liep zijn hond (niet aangelijnd) plots de weg over. Ik raakt die nog ff maar kon mij gelukkig staand houden. Begon die man te foeteren: "koop u een bel". Nu heb ik wel een bel aan mijn fiets. Als ik zou gebeld hebben (ik zag niet dat die hond los liep) zou die vent onmogelijk de tijd gehad hebben om zijn hond vast te nemen. Op dat moment reed ik net gen 30km/u. Ik vrees dat zo een detectiesysteem ook niet accuraat genoeg is. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be