![]() |
N-VA goudhaantje vertrekt na onvrede over cordon sanitaire
N-VA'ers die praten met Vlaams Belang in Denderleeuw krijgen geen plaats op de lijst, oud-gemeenteraadsvoorzitter stapt daarom over
In Denderleeuw verbiedt de lokale N-VA haar mandatarissen om samen te werken met het Vlaams Belang, laat staan met hun leden te praten. Dat staat te lezen in een intern document dat is uitgelekt. Wie zich niet aan die regels houdt, komt niet op de N-VA-lijst en kan dus niet deelnemen aan de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Eén gemeenteraadslid vindt dat een stap te ver en stapt daarom over van N-VA naar het Vlaams Belang. En het is niet de minste: Geert Van Cauter, voormalig gemeenteraadsvoorzitter. Hij voelt zich, naar eigen zeggen, gemuilkorfd. In Denderleeuw is het Vlaams Belang de grootste partij. Het haalde in 2018 meer dan een kwart van de stemmen. BRON Het wordt steeds triester met de N-VA... Goed dat dit uitgelekt is en het ware gelaat van N-VA naar boven komt! |
Opgeruimd staat netjes.
|
Citaat:
Volgende peiling nóg beter ? |
Citaat:
Het is dus wel een gevaarlijk spel. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat men verraders elimineert in eigen rangen is ook niet meer dan normaal te noemen. |
Citaat:
|
Goudhaantje :-D
|
Citaat:
Wel ik zal het voor u uitleggen: om een regering of gemeentebestuur te vormen hebt u een meerderheid nodig. Dat is dus meer dan 50%. Als het VB een meerderheid kan vormen dan ga ik daar niet over zeuren. Godspeed! ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En als je die niet vindt dan moet je eens goed gaan nadenken hoe dat komt. |
Citaat:
Het VB en de rest hebben nu eenmaal een totaal ander mens- en wereldbeeld. Ik heb wel een probleem met de achterbakse N-VA stijl. Ik verkies de recht voor de raap Open VLD stijl die openlijk en fier pro-cordon zijn. |
Citaat:
ik zal het even uitleggen: 1. het onderwijs draait vierkant maar onze democratisch verkozen politici kennen de oplossing, je belooft de bevolking beterschap - we gaan de onderwijshervormingen verderzetten - JJ De Gucht: "als we nu eens een plan mlaken dat we over 10 jaar tot de Europese top van het onderwijs horen 2 Justitie draait vierkant, klassenjustitie: - Geens: "volgende week gaan we het systeem herbekijken" 3. sociale sector, gebrek aan crèches, gehandicaptenwoningen, sociale woningen, WZC's - we zijn er al 20 jaar mee bezig 4. al de rest: - blablablablabla |
Citaat:
ik zal het even uitleggen: 1. het onderwijs draait vierkant maar onze democratisch verkozen politici kennen de oplossing, je belooft de bevolking beterschap - we gaan de onderwijshervormingen verderzetten - JJ De Gucht: "als we nu eens een plan mlaken dat we over 10 jaar tot de Europese top van het onderwijs horen 2 Justitie draait vierkant, klassenjustitie: - Geens: "volgende week gaan we het systeem herbekijken" 3. sociale sector, gebrek aan crèches, gehandicaptenwoningen, sociale woningen, WZC's - we zijn er al 20 jaar mee bezig 4. al de rest: - blablablablabla |
https://twitter.com/BelsDennis/statu...921344/photo/1
De partijlijn is duidelijk Geen Forza Flamingantica Dat blijft een utopie En weet u wat het leukste is ? Dat er maar 1 "goudhaantje" :rofl: overloopt. Blijkbaar zijn de andere N-VA'ers akkoord met de partijlijn. |
Citaat:
Deze week is het "gespuis" wordt beschermd Dus de emotionaliteit uitmiddelend, lijkt justitie door de band genomen het nog niet zo slecht te doen |
Citaat:
Beschermd gespuis, omdat nieuw Belgische roofovervallers een beschermde diersoort zijn.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be