Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Erdogan boos op Zweden na koranverbranding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269448)

Universalia 30 juni 2023 11:24

Erdogan boos op Zweden na koranverbranding

Fahrenheit 451 (roman)

Hoort Turkije bij Europa?

Ministerpräsident Orbán: In der EU gibt es weder Frieden noch Wohlstand

p.s.
Citaat:

“De Europese Unie werd om twee redenen opgericht. Ten eerste voor vrede, en nu is er oorlog. Ten tweede voor de welvaart, en de economie is in toenemende mate zorgwekkend. Nu is er noch vrede noch welvaart in de Europese Unie.”
Ik zie nog een derde reden voor de oprichting van de EU en die is: op zelfde voet willen staan met bepaalde andere grote spelers (USA, China...)

Mislukt???? :?

quercus 30 juni 2023 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10193019)

Fahrenheit 451 (roman)

p.s.

Ik zie nog een derde reden voor de oprichting van de EU en die is: op zelfde voet willen staan met bepaalde andere grote spelers (USA, China...)

Volstrekt niet “mislukt”. Als Orban erover gefrustreerd is moet hij maar een uittredings-procedure in gang zetten. De Britten hebben het gedaan, er is dus een precedent. De meeste Europeanen hebben niets tegen de Hongaren. Het is Orban die een dikke ambetanterik is.

De schoofzak 30 juni 2023 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10193019)

Fahrenheit 451 (roman)

p.s.

Over wat wil je nu discuteren in deze draad?
Over de visie van Erdogan op de Europese vrije meningsuiting?
Of over nut of onnut van de Europese Unie?

Zipper 30 juni 2023 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10193029)
Volstrekt niet “mislukt”. Als Orban erover gefrustreerd is moet hij maar een uittredings-procedure in gang zetten. De Britten hebben het gedaan, er is dus een precedent. De meeste Europeanen hebben niets tegen de Hongaren. Het is Orban die een dikke ambetanterik is.

We mogen hem wel dankbaar zijn dat hij als enige (samen met Polen) zich verzet tegen de massa-immigratie die de EU toelaat.

Universalia 30 juni 2023 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10193187)
Over wat wil je nu discuteren in deze draad?
Over de visie van Erdogan op de Europese vrije meningsuiting?
Of over nut of onnut van de Europese Unie?

De visie van Orban en van zijn Poolse ambsgenoot lijkt mij vrij duidelijk in de zin van dat die is: zij willen niet opgedrongen worden (Politiek-Brussel) om illegalen en anderen die in hun landen naar alle waarschijnlijkheid niet welgekomen zijn .

Het klopt wat u schreef dat zij dan maar een uittredingsprocedure (Exit EU) in gang moeten zetten maar dat zij het niet doen dat zal met *kassa*kassa* te maken hebben denk ik.

Laat dat verplicht opvangen van asielzoekers/illegalen en gelukzoekers echt wel een vreselijk opdringerige gevaarlijke zaak zijn. (veiligheid in eigen land)

Overspoeld worden door zij die om de één of andere reden op pad gestuurd zijn om anderen in gevaar te brengen en alles te gaan veranderen naar eigen willetje daar kunnen zij niet echt met lachen in Polen & Hongarije.

Op pad gestuurd klinkt als het Paard van Troje verhaal maar niemand ziet het gevaar zeker Politici niet.

Mocht dat dan volgens sommigen weer in de oren klinken als zijnde: "Eigen volk eerst" dan kan ik hen toch geen ongelijk geven.

Of de EUROPese Unie van nut is dat heeft zij nog steeds niet bewezen. :|

p.s.

De Europese Unie: wat hebben we eraan?

quercus 30 juni 2023 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10193192)
We mogen hem wel dankbaar zijn dat hij als enige (samen met Polen) zich verzet tegen de massa-immigratie die de EU toelaat.

Dat klopt. Mij stoort vooral zijn gatlikkerij tegenover de Poetler en de Russki-Orcs. Hij heeft blijkbaar een heel groot gat in zijn geheugen. De Hongaarse opstand in 1956 was het eerste serieuze verzet tegen de Sovjet dominantie in Oost-Europa tijdens de koude oorlog. Het werd bloedig onderdrukt.

Zipper 30 juni 2023 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10193317)
Dat klopt. Mij stoort vooral zijn gatlikkerij tegenover de Poetler en de Russki-Orcs. Hij heeft blijkbaar een heel groot gat in zijn geheugen. De Hongaarse opstand in 1956 was het eerste serieuze verzet tegen de Sovjet dominantie in Oost-Europa tijdens de koude oorlog. Het werd bloedig onderdrukt.

mij stoort dat ook wel, maar Hongarije zal waarschijnlijk meer voordeel halen bij Rusland dan West Europa. En trouwens, voor de inval in Oekraïne had niemand problemen met Poetin, in tegendeel zelfs.

Dadeemelee 30 juni 2023 21:30

Particulieren mogen boeken die hun eigendom zijn verbranden, oproken, in hun gat steken of wat dan ook.

maddox 30 juni 2023 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10193329)
Particulieren mogen boeken die hun eigendom zijn verbranden, oproken, in hun gat steken of wat dan ook.

Ik heb een koran hier. Wat denk je dat het resultaat gaan zijn als ik die hier op de stoep in brand steek?

Dadeemelee 30 juni 2023 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10193347)
Ik heb een koran hier. Wat denk je dat het resultaat gaan zijn als ik die hier op de stoep in brand steek?

Tenzij je er brandversnellers opdoet gaat dat niet goed branden.
Voor de rest gaat niemand dat merken tenzij je het op sociale media post.

Lukkas 30 juni 2023 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10193192)

En dat hij enkele jaren terug de Balkanroute afsloot, ander hadden wij hier nog met ettelijke miljoenen meer uitschot gezeten.

Vlad 1 juli 2023 06:53

Benieuwd hoe en of Erdogan hier zal op reageren: terroristische kolonisten staken de grootste bibliotheek van Marseille die onder meer manuscripten uit de middeleeuwen bevatte in brand ...

maddox 1 juli 2023 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10193350)
Tenzij je er brandversnellers opdoet gaat dat niet goed branden.
Voor de rest gaat niemand dat merken tenzij je het op sociale media post.

Mijn buren gaan plots minder aangenaam worden... Als het daar bij blijft.

De schoofzak 1 juli 2023 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10193453)
Benieuwd hoe en of Erdogan hier zal op reageren: terroristische kolonisten staken de grootste bibliotheek van Marseille die onder meer manuscripten uit de middeleeuwen bevatte in brand ...

Dat is den truuk hé: in ieder ding dat waardevol is, een koranboek verstoppen.

Weyland 1 juli 2023 09:48

Die bibliotheek bezat waarschijnlijk ook een Koran.

Blue Sky 1 juli 2023 09:50

Dat is slecht nieuws voor de toetreding tot de NAVO waarbij Erdogan nu wellicht weer zal dwarsliggen.

Verder is dit wederom een bevestiging hoe achterlijk een groot deel van de mensen is daar ze zoveel belang hechten aan wat papier dat in de fik wordt gestoken dat volgens hun illusie heilig zou zijn.

De schoofzak 1 juli 2023 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 10193540)
Die bibliotheek bezat waarschijnlijk ook een Koran.

Meer publiciteit over maken.

(ik meen dat niet hoor. We gaan gvd niet plooien voor dat crapuul. Alhoewel, met onze zustitie en migratiepolitiek ...)

quercus 1 juli 2023 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10193781)
Meer publiciteit over maken.

(ik meen dat niet hoor. We gaan gvd niet plooien voor dat crapuul. Alhoewel, met onze zustitie en migratiepolitiek ...)

Kijk, je kunt je een Koran aanschaffen om heel uiteenlopende redenen. Maar je er een kopen met de expliciete bedoeling er de fik in te steken vind ik niet goed. Als die gekochte Koran op de zenuwen begint te werken geef hem dan door aan een Moslim. We zullen het van hen zeker niet halen door een of meer van hun heilige teksten te verbranden.
Ik heb persoonlijk een erg grote belangstelling voor het Judaïsme als religie. Daardoor heb ik hier verschillende door Joodse geleerden becommentarieerde Torah's, werken van de filosoof Maimonides (Rabbi Moshe ben Maimon, ook wel aangeduid met "Rambam") enz. Ik geef mijn zoon opdracht dat, wanneer ik sterf en hij eventueel voor die werken geen belangstelling kan opbrengen, hij contact opneemt met een gelovige Joodse gemeenschap en die aan hen overmaakt.

Dadeemelee 1 juli 2023 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10193469)
Mijn buren gaan plots minder aangenaam worden... Als het daar bij blijft.

Doe er de kaft rond van ‘Dagelijkse Kost 723’ en ze zullen niks zeggen. ;-)

Universalia 2 juli 2023 09:06

'Botste' ik tijdens het surfen op een wel heel oud artikel de dato 06-03-2016.

‘Als Turkije ooit bij de EU komt, is het tijd voor een Belexit’

Nog meer moslims zal men misschien gedacht hebbben???? :roll:

Maar geen mens die er om geeft want in een nieuwsuitzending vreg men aan een koppel die stonden aan te schuiven op de luchthaven van Zaventem: Naar waar gaat u? De vrouwelijke helft van het koppel zei: Naar Turkije!

Geld gaan uitgeven daar, dat zou men dan weer in vraag kunnen stellen of dat wel een goed plan is? :|

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be