![]() |
Alleen Engels
Dag,
Als je een koppel moet trouwen dat alleen Engels spreekt / verstaat, moet je het huwelijk dan in het Engels doen? Of moeten we ons dan houden aan het Nederlands? |
Hen in je schoonste Limburgs vertellen 'to fuck off' ziet ge als mogelijk alternatief?
Is dat misschien zo? |
Citaat:
Draai het eens om, Jij gaat in Engeland met uw toekomstige ega in het huwelijkdsbootje treden. Je spreekt alleen nederlands, ... veel success my friend. |
Citaat:
Eentje is wettelijk, het andere sociaal. |
Ik dacht alles in het Nederlands te doen en de cruciale vraag in de twee talen.
Wat dachten jullie hier van? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Gewoon in het Nederlands.
Indien nodig, regelen ze maar een tolk. |
Citaat:
|
In het Nederlands.
En hun antwoorden zullen duidelijk in het Nederlands moeten zijn. Misschien nog niet zo'n slecht idee als ambtenaar burgelijke stand, om een beëdigde tolk op hun kosten te eisen. Stel je maar eens voor dat een jaar later een van de twee jou aanklaagt omdat "ze niet wist waarover het ging, en nu met de gebakken peren zit ..." (tjsa, dat kan zich ook voordoen in sommige Vlaamse streken die welbekend zijn om hun exquis elitair dialect waar velen geen kloten van verstaan) |
Citaat:
|
Ik heb op voorhand, in het Engels, tegen hen gezegd dat het volledig in het Nederlands zou doorgaan.
Ik heb hen ook gezegd dat ze ja moesten antwoorden op het moment dat ik hen de vraag stelde. Het is goed gegaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dank U Schoof ! |
Citaat:
Waar bemoeit gij je in feite mee? Is dat wettelijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be