![]() |
Frankrijk aan de rand van een burgeroorlog
Al dagenlang staan de Franse steden in brand, onze pers minimaliseert de feiten, spreekt van opstootjes en brandjes, beeldmateriaal op sociale media tonen een heel ander beeld.
Gevechten tussen allochtoon reltuig, soms bewapend met vuurwapens enerzijds en de franse politie en burgers anderzijds zijn legio. Macron zou samen met zijn moeder op punt staan te vluchten naar het buitenland. Hoe loopt dit af ? Gaan we nog meer rellen zien of dooft dit vanzelf uit ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Elk jaar zijn er rellen bij nieuwjaar en bij elke andere gelegenheid. Het enige wat Frankrijk daartegen doet is nog meer boetes en regeltjes maken die net nog meer onvrede veroorzaakt. Ze moeten de regelneverij rustiger maken en tegelijk de belangrijke regels hard doen naleven, wat uiteraard niet zal gebeuren.
|
Dat Frankrijk op ontploffen staat schreef ik hier ergens al jaren geleden. Een Franse collega had daar een goede kijk op en voorspelde het. Et voila
|
Als het in Parijs regent, druppelt het in Brussel.
|
De rellen in 2005 waren veel erger.
|
Is dat zo?
Wat was de aanleiding toen? Als ik tussen de regels lees, merk ik dat de multiculturele samenleving werkt. |
Rik Torfs
“Als we niet in staat zijn om migranten een job te geven dan moeten we niet verbaasd zijn dat de rellen overslaan naar Brussel.” Volgens De Standaard is het allemaal ‘onze’ schuld. En ook voor ‘migranten’ is de quote stigmatiserend. Velen grijpen wel degelijk hun kans. Zelf. 1/07/2023 13:17 |
Karen Liesens
Hetgeen ik altijd gevreesd heb: politiek is te laf om in te grijpen. Politie als het kan, leger met hard geweld als het moet. Ons cultureel erfgoed wordt vernietigd door barbaren die ons haten en terwijl uit onze hand eten. Om ziek van te worden. 1/07/2023 00:26 |
mooiste land ter wereld
|
Citaat:
Had men gisterenavond in elkeen van de 34.945 gemeentes van Frankrijk een foto genomen, dan zou men in meer dan 99% van de gemeentes niets speciaals hebben opgemerkt. |
Citaat:
Ik denk met weemoed terug aan vakanties ginds sinds een prille 14-jarige tiener. Fantastische souvenirs. Mijn laatste ervaring in 2019, Parijs binnen rijdende via een van de entree-poorten: lastig gevallen in de wagen door bruin uitschot aan de eerste verkeerlichten... Dus diene "nog steeds" van jou is ofwel de waarheid niet durven toegeven ofwel pure 'autruche' stupiditeit, Duck. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
p.s. Had Macron het leger moeten inschakelen want dit lijkt echt wel op een burgeroorlog? Extra: ![]() Citaat:
|
Alweer een grote super-onzin-draad.
Zelfs de GELE HESJES hebben niets bereikt, net als de betogers tegen de pensioenhervorming. Nu zouden die SNOTTEBELLEN uit de banlieue wijken het gaan oplossen ? |
Citaat:
Ik heb nog steeds een leuk beeld van dat Parijs toen mijn tante & nonkel (<-NATO) zaliger daar woonden vroeger. Nu????? |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be