![]() |
Limburgs spoornet voor passagiers is nu volledig geëlektrificeerd
2023. Oef :oops:
Volledige kostprijs voor dat laatste stukje Hasselt-Mol was 50,2 miljoen euro. Voor 38 km bovenleidingen en extra infra en ombouw, enz... Of € 1,32 miljoen per km. Eindelijk geen dieseltreinen meer nodig voor passagierverkeer. Maar of er nu meer treinen gaan rijden? De NMBS belooft van wel. Citaat:
|
Citaat:
Pech in de elentriekcentrale, Men heeft koperdraad gestolen. De machinist was ziek. Geen kaartjesknippers beschikbaar. Door de hitte hing de bovenleiding te zwaar door en was het te gevaarlijk. De voorziene locomotief was kapot. Personeelsstaking. Enz... |
Citaat:
|
Treinvervoer in Bel.-Limburg = huilen met de pet op.
Gelukkig is het station van Sittard dichter bij dan dat van Genk. |
Citaat:
|
Nog altijd niet op batterijen?
|
Citaat:
of is er een of ander boerke met zijn kiepbak open tegen de bovenleiding gereden.... |
Citaat:
Dat komt door hun rot materiaal (pas op er is nieuw materiaal op komst (dat ondertussen ook al vol grafitti staat)) Dat komt door de totale kapot gesyndicaliseerde bureaucratie . Waar er ne stempel moet gezet worden voor de gast die het papier waarop die stempel moet gezet worden, eerst ergens anders moet afgestempeld worden. Dus privatiseer heel die rotzooi, en pluim diegene die door rood ne spoorweg op lopen /rijden. gewoon van de eerste keer, geen compansie , 100 000 euro boete. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat zou een gigantische besparing van middelen zijn hé. |
Een trein laten rijden op waterstof.
|
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05...sen-hasselt-e/ https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/01...-maasmechelen/ https://www.tvl.be/nieuws/eerste-ele...in-genk-153933 .... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be