![]() |
Vraag naar electrische VW onder hun verwachtingen
1 Bijlage(n)
Alhoewel de verkoop van electrische wagens elk jaar fors toeneemt heeft Volkswagen blijkbaar plots een probleempje met hun EV-afzet.
In het eerste kwartaal 2023 hadden ze nochtans +49% BEV-stijging tov 1q2022, algemeen +30%: Citaat:
Een VW-Chef spreekt nu zelfs van dramatische terughoudendheid. En de verkoop is bij hun 30% onder de verwachtingen/prognoses, wereldwijd dan neem ik aan... Dus hebben ze de productie tijdelijk teruggeschroefd in de fabriek in Emden. Zelfs werknemers mochten thuis blijven. Citaat:
De Duitse cijfers via: https://cleantechnica.com/2023/07/08...y-3rd-overall/ Of via ADAC: https://www.adac.de/news/neuzulassungen-kba/ Of direct: https://www.kba.de/DE/Presse/Pressem..._komplett.html (halfjaar % 2023 vs 2022, kolom 6/7) |
China.
EV's geregistreerd als verkocht.....en weggegooid als vuil. Massa's valse registraties om als goed verkopende in de wereld ranglijsten te staan. https://youtu.be/1SEfwoqKRU8 |
Citaat:
ICE geregistreerd meer dan tien jaar geleden, vertel toch eens wat nieuws: klik : https://www.autofans.be/nieuws/varia...-nieuwe-wagens Citaat:
|
Urban Legend dus, zal in China ook zo zijn.
Heeft geen kloten met EV te maken, en al zeker niet om wereldcijfers wat op te smukken, belachelijk. BYD verkocht sowieso toen maar enkel in China. En BYD maakt 50/50% PHEV / BEV. Verkocht in 2021 ca. 98% van zijn personenwagens in China, cijfers kan ik terugvinden. Citaat:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=pjlUc9OGkqs Of Citaat:
|
Schandalig :roll: topic...
Citaat:
|
De Duitse autoindustrie krijgt ervan langs via Handelsblatt.de: "De e-auto-crisis is een bewijs van onvermogen van de Duitse auto-industrie"
En toont dat aan met knalharde verkoopcijfers, ook in "eigen Europa"... "De Chinese MG4 (SAIC) is nog maar begin dit jaar op de EU-markt en verkoopt bijna evenveel als de VW ID.3 die al ruim 3 jaar op de markt is" (ik smijt de context door de ggl-vertaler) Citaat:
|
Die VW rommel is véél en véél te duur.
|
Citaat:
|
iets is waard wat de gek ervoor geeft.
|
Het is heel simpel.
Jan met de pet wil geen BEV. Enkel mensen met teveel geld en ego kopen een ‘luxe’ tweede BEV auto. En zowel in Duitsland als China krijgen ze hun 10,000€ te duur ‘gewone’ BEV’s niet kwijt. |
Citaat:
Alfa Romeo zal toch niet onbekend zijn voor de Duitser? ;-) Alfa Romeo wil nu tegen 2027 al zijn nieuwe modellen electrisch maken. (ik neem aan dat hun ICEs met veel korting te krijgen zijn, aan de heropflakkering te zien, ja die 3.116 was een heropflakkering want +109% yoy) Uiteraard is *Alfa Romeo ook geen merk voor "Jan met de pet", de goedkoopste is vanaf €35k, wie weet gaat er ruim €5k vanaf... Of Jan met de pet koopt vooral tweedehands, die markt zal sowieso veel groter zijn. Of naakte Jan zonder en met klak nu full-electrisch koopt of niet, ik stel naakt vast dat Tesla (36.384, +99,3% yoy) bijna evenveel autos als Toyota verkocht (37.646, -0,3% yoy), op de Duitse markt (1e semester '23): Enkel aan de prijs zal het niet liggen, want Toyota maakt nog altijd nieuwe kleine wagens vanaf € 17k en dan nog pingelen... |
De elektrificatie van auto’s is de formule voor rampen.
|
Citaat:
di 17 jan 2017 Oslo verbiedt voor de eerste keer dieselwagens wegens smog Citaat:
https://elbil.no/om-elbil/elbilstatistikk/elbilbestand/ (3e grafiek) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
VW Gp (toch VW en Audi) gaat eng samenwerken met Chinezen SAIC (ook MG) en XPeng.
VW heeft zelfs 4,99% aandelen van het kleine XPeng aangekocht (startup 2014), toch goed voor ~700 miljoen injectie. Audi gaat samenwerken met SAIC Groep, quasi een staatsbedrijf (74%). Ze hopen hiermee hun afzet - vooral eerst op de grote Chinese markt - op te fleuren, wslk ook via de prijs. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be