Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   DOUR Festival - Wie gaat er ook ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269576)

Henri1 13 juli 2023 10:56

DOUR Festival - Wie gaat er ook ?

Veel vlamingen op en naast het podium !

https://www.dourfestival.eu/nl/

IJsboer 13 juli 2023 14:28

Moet je dit uitspreken als "doer" of gewoon zoals het geschreven is: dour?

aangezien er "doureuuuh" staat, zou ik denken dat dit een woordspeling is op "d(e) (h)oeren"

Amai, ik begin al een beetje als een kikker te klinken.

TheFourHorsemen 13 juli 2023 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10201077)

aangezien er "doureuuuh" staat, zou ik denken dat dit een woordspeling is op "d(e) (h)oeren"

Als "doer".

Festival in Dour (Henegouwen) waar je meer NL dan FR hoort.

Xenophon 13 juli 2023 16:00

Toen ik jonger was ging ik wel eens, om de Waalse hippies af te rammelen.

DewareJakob 13 juli 2023 16:14

Mijn jongste dochter is er ooit geweest. Vanuit haar ervaring op gebied van Festivals: het smerigste dat ze ooit heeft meegemaakt op gebied van organisatie.

Henri1 13 juli 2023 16:46

Citaat:

Als je daar hoeren wil zoeken, dan doe je dat maar hé.

Henri1 13 juli 2023 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 10201176)
Mijn jongste dochter is er ooit geweest. Vanuit haar ervaring op gebied van Festivals: het smerigste dat ze ooit heeft meegemaakt op gebied van organisatie.

Ik had van u nu echt geen andere review verwacht.

Xenophon 13 juli 2023 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 10201176)

Ja, Waalse hippies.

Den Ardennees 13 juli 2023 19:14

Ah, Dour, ik was daar wel eens, het is Misere au Borinage hé: verwaarloosde arbeiderswijken, vervallen mijnen, verwaarloosde infrastructuur. Het is daar zo een beetje het Albanië van West-Europa

fox 14 juli 2023 09:17

Paar keer geweest. Leukste festival van Wallonie wat mij betreft. Nu ja, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het ook het enige festival van Wallonie is dat ik al bezocht heb. Goeie festivals genoeg in Vlaanderen ook, dus het komt er niet van. Ook al veel goeds gehoord van Les Ardentes trouwens.

Lof der Zotheid 14 juli 2023 09:38

Citaat:

Ge zijt precies groot geschapen, gespierd en zichtbaar beaderd.

Lof der Zotheid 14 juli 2023 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10201090)
Als "doer".

Festival in Dour (Henegouwen) waar je meer NL dan FR hoort.

En dat laat de PS straffeloos toe?

Henri1 14 juli 2023 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid (Bericht 10201455)
En dat laat de PS straffeloos toe?

Klopt, ze drinken er allemaal JUPILER hé.

DewareJakob 14 juli 2023 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10201205)
Ik had van u nu echt geen andere review verwacht.

Als mijn dochter zoiets vertelt, dan geloof ik haar. Haar wel.
De locatie -in Wallonië- heeft er niets mee te maken.

TheFourHorsemen 14 juli 2023 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10201457)
Klopt, ze drinken er allemaal JUPILER hé.

Op DOUR wordt er - nog meer dan op andere festivals - vooral veel eigen drank meegebracht. Zeker om dat de controle daar zo laks is (toch laatste keer dat ik daar was).

Koenaard Depuydt 15 juli 2023 01:06

Citaat:

Geachte heren

De oorspronkelijke naam van dit dorp is "Durne" en verscheen reeds in een oorkonde van 965, doch met Latijnse uitgang.

Heel wat andere dorpen in de buurt zijn van Dietse oorsprong: Boussu = Bost, Elouges = Sloge, Flénu = Vleent, Hainin = Hene, Hornu = Hoornt, Saint-Ghislain = Ursedonk (Ursidungus)

Met Dietse groeten

BigF 17 juli 2023 11:16

Nooit geweest.

Voor mijn dochter was dat jaren geleden haar eerste festival en toen die voor het vertrek aan me vroeg: "Seg, Pa, op die camping, heb je daar stopcontacten?" wist ik al: Nee, dochter, festivals, dat wordt niks voor u...

Dat werd alleen maar duidelijker toen ik haar vroeg waarom ze een stopcontact nodig zou hebben op een festival-camping en ze antwoordde: "Voor mijn stijltang natuurlijk!!"

Toen ze een paar dagen later, helemaal verwaaid, terug thuis kwam heb ik haar zelfs niet meer gevraagd of ze het jaar erop terugging.
Ze is ook nooit meer geweest...

Dus nee, geen rechtstreekse ervaring met Dour maar het is wel het festival dat mijn dochter destijds geleerd heeft dat festivals (meerdaagse althans) niks voor haar zijn.

Als het dus ooit over Dour gaat kan daar hier nog steeds smakelijk mee gelachen worden.

Herr Flick 17 juli 2023 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10202761)
Nooit geweest.

Voor mijn dochter was dat jaren geleden haar eerste festival en toen die voor het vertrek aan me vroeg: "Seg, Pa, op die camping, heb je daar stopcontacten?" wist ik al: Nee, dochter, festivals, dat wordt niks voor u...

Dat werd alleen maar duidelijker toen ik haar vroeg waarom ze een stopcontact nodig zou hebben op een festival-camping en ze antwoordde: "Voor mijn stijltang natuurlijk!!"

Toen ze een paar dagen later, helemaal verwaaid, terug thuis kwam heb ik haar zelfs niet meer gevraagd of ze het jaar erop terugging.
Ze is ook nooit meer geweest...

Dus nee, geen rechtstreekse ervaring met Dour maar het is wel het festival dat mijn dochter destijds geleerd heeft dat festivals (meerdaagse althans) niks voor haar zijn.

Als het dus ooit over Dour gaat kan daar hier nog steeds smakelijk mee gelachen worden.

Ah dat was dat meiske die dien haspel naar het mengpaneel had uitgetrokken om haar stijltang in te steken... ?

BigF 17 juli 2023 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10202783)
Ah dat was dat meiske die dien haspel naar het mengpaneel had uitgetrokken om haar stijltang in te steken... ?

Ik zou ze er voor in staat zien...

Herr Flick 17 juli 2023 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10202791)
Ik zou ze er voor in staat zien...

ik vertel dat nu als grapke maar ik heb dat nog horen vertellen he, een of ander systeem in een kliniek dat ze hadden ingestoken in een prieze in de gang en het toestel stond in de kamer. (dat is dus geen veilige manier van doen)

loopt er daar een of andere voorbij die dus die prieze uit trekt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be