![]() |
DOUR Festival - Wie gaat er ook ?
|
Moet je dit uitspreken als "doer" of gewoon zoals het geschreven is: dour?
aangezien er "doureuuuh" staat, zou ik denken dat dit een woordspeling is op "d(e) (h)oeren" Amai, ik begin al een beetje als een kikker te klinken. |
Citaat:
Festival in Dour (Henegouwen) waar je meer NL dan FR hoort. |
Toen ik jonger was ging ik wel eens, om de Waalse hippies af te rammelen.
|
Mijn jongste dochter is er ooit geweest. Vanuit haar ervaring op gebied van Festivals: het smerigste dat ze ooit heeft meegemaakt op gebied van organisatie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ah, Dour, ik was daar wel eens, het is Misere au Borinage hé: verwaarloosde arbeiderswijken, vervallen mijnen, verwaarloosde infrastructuur. Het is daar zo een beetje het Albanië van West-Europa
![]() |
Paar keer geweest. Leukste festival van Wallonie wat mij betreft. Nu ja, de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het ook het enige festival van Wallonie is dat ik al bezocht heb. Goeie festivals genoeg in Vlaanderen ook, dus het komt er niet van. Ook al veel goeds gehoord van Les Ardentes trouwens.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De locatie -in Wallonië- heeft er niets mee te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
De oorspronkelijke naam van dit dorp is "Durne" en verscheen reeds in een oorkonde van 965, doch met Latijnse uitgang. Heel wat andere dorpen in de buurt zijn van Dietse oorsprong: Boussu = Bost, Elouges = Sloge, Flénu = Vleent, Hainin = Hene, Hornu = Hoornt, Saint-Ghislain = Ursedonk (Ursidungus) Met Dietse groeten |
Nooit geweest.
Voor mijn dochter was dat jaren geleden haar eerste festival en toen die voor het vertrek aan me vroeg: "Seg, Pa, op die camping, heb je daar stopcontacten?" wist ik al: Nee, dochter, festivals, dat wordt niks voor u... Dat werd alleen maar duidelijker toen ik haar vroeg waarom ze een stopcontact nodig zou hebben op een festival-camping en ze antwoordde: "Voor mijn stijltang natuurlijk!!" Toen ze een paar dagen later, helemaal verwaaid, terug thuis kwam heb ik haar zelfs niet meer gevraagd of ze het jaar erop terugging. Ze is ook nooit meer geweest... Dus nee, geen rechtstreekse ervaring met Dour maar het is wel het festival dat mijn dochter destijds geleerd heeft dat festivals (meerdaagse althans) niks voor haar zijn. Als het dus ooit over Dour gaat kan daar hier nog steeds smakelijk mee gelachen worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
loopt er daar een of andere voorbij die dus die prieze uit trekt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be