Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat is de grootste som geld die je ooit in 1 keer ontving? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269602)

BigF 16 juli 2023 14:02

Wat is de grootste som geld die je ooit in 1 keer ontving?

Dat mag zowel cash, cheque of op rekening zijn.

Wanneer? Hoeveel? Waarom?

En vooral:

Wat is er nu nog van die som over of hoeveel groter is die som ondertussen geworden?

DewareJakob 16 juli 2023 14:18

Ik denk: erfenis.
Jaren geleden.
Waarom: Door een overlijden van iemand.;-)
Hoeveel? Geen zakes mee.;-)
Het geld is gebruikt voor het gezin. De kosten die dat meebrengt met 3 studerende kinderen, nuttig maar niet levensnoodzakelijk.

IJsboer 16 juli 2023 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 10202335)
Ik denk: erfenis.
Jaren geleden.
Waarom: Door een overlijden van iemand.;-)
Hoeveel? Geen zakes mee.;-)
Het geld is gebruikt voor het gezin. De kosten die dat meebrengt met 3 studerende kinderen, nuttig maar niet levensnoodzakelijk.

Het gaat hier om grote sommen geld. De theepot van uw bomma telt hier niet echt mee.

Onzijdig 16 juli 2023 14:47

500.000 Bef cash. Verlopen briefjes van 10.000 frank. Simpel in de binnenzak. Naar de nationale bank en storten op een rekening van een voor mij onbekend bedrijf. Opdracht van de baas.
.Persoonlijk had ik er niks aan, maar ik had dan toch eens een half miljoen cash in mijn zakken gehad.

Wat daarna met dat (vermoedelijk zwart) geld is gebeurd is weet ik niet.:silly:

Van de € was toen nog geen sprake.

Astrodamos 16 juli 2023 14:50

800.000 fr : een opzegvergoeding

De schoofzak 16 juli 2023 14:51

Ik zou zeggen, mijn laatste wedde voor mijn pensioen,
maar dat zal wel niet meetellen, want ik moet alles afgeven aan mijn heksie perfeksie.

DewareJakob 16 juli 2023 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10202347)
Het gaat hier om grote sommen geld. De theepot van uw bomma telt hier niet echt mee.

Ik heb helaas mij Bomma('s) noch mijn Bompa's ooit gekend, en ik drink geen thee.:lol:
En, even verduidelijken, een theepot is geen som geld.8O

DucDEnghien 16 juli 2023 15:42

De grootste som in cash: 300.000 €. In briefjes van 500€. Erg practisch.

maddox 16 juli 2023 15:43

€100K, opzegvergoeding.

Vlad 16 juli 2023 16:39

Eén miljoen kip toen ik 100$ wisselde in Laos.

Universalia 16 juli 2023 16:40

Citaat:

Zou eentje uit de Ming Dynastie wat waard zijn? :-o

Herr Flick 16 juli 2023 17:29

Citaat:

Als da ne porseleinen is uit de Ming Dynastie dan wil ik het er toch wel eens over hebben.

https://www.dailymail.co.uk/news/art...11million.html

Mijn waarde ijsventer, voor 11 miljoen pond wil ik wel eens tot bij de boma gaan ...

IJsboer 16 juli 2023 17:58

Ho ja je hebt dure chinese theepotten, da's ook weer waar :D

De bedragen die ik hier zie staan doen me duizelen. Ik beschouw mezelf niet als arm, maar nochtans ken ik vele mensen in mijn privé die lopen te zeuren hoe duur alles is. En die wonen in vrijstaande huizen met zonnepanelen in rustige buurten met heel wat groen... Met hun zonnepanelen betalen ze nochtans een heel pak minder aan energie dus zouden ze toch veel meer over moeten hebben, dan is in vergelijking met het geld dat ze hebben alles toch veel goedkoper (relatief gezien)?

Ik snap hun redenering niet...

Herr Flick 16 juli 2023 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10202423)
Ho ja je hebt dure chinese theepotten, da's ook weer waar :D

De bedragen die ik hier zie staan doen me duizelen. Ik beschouw mezelf niet als arm, maar nochtans ken ik vele mensen in mijn privé die lopen te zeuren hoe duur alles is. En die wonen in vrijstaande huizen met zonnepanelen in rustige buurten met heel wat groen... Met hun zonnepanelen betalen ze nochtans een heel pak minder aan energie dus zouden ze toch veel meer over moeten hebben, dan is in vergelijking met het geld dat ze hebben alles toch veel goedkoper (relatief gezien)?

Ik snap hun redenering niet...

Dat hangt af van de prioriteiten die ge u zelf stelt he, Als ge minstens 3 keer op een jaar op verlof wil waarvan minstens ene keer met de vlieger . Ja dan gaat ge wel zagen als ge de factuur van uw verwarmd zwembad en de tuinverlichting krijgt.

Jaren geleden had ik een kennis, met een villa, , die kon zeggen dat al die andere huizekes in in de villa wijk huizekes waren, ... Die zijn elentriek factuur bedroeg toen al 3 a 4 keer wat een normaal gezin verbruikte. Dat was een klein kasteel niet normaal. Pas op die deed dan weer niet te zot met zijn auto's

Zucht 16 juli 2023 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10202495)
Dat hangt af van de prioriteiten die ge u zelf stelt he, Als ge minstens 3 keer op een jaar op verlof wil waarvan minstens ene keer met de vlieger . Ja dan gaat ge wel zagen als ge de factuur van uw verwarmd zwembad en de tuinverlichting krijgt.

Jaren geleden had ik een kennis, met een villa, , die kon zeggen dat al die andere huizekes in in de villa wijk huizekes waren, ... Die zijn elentriek factuur bedroeg toen al 3 a 4 keer wat een normaal gezin verbruikte. Dat was een klein kasteel niet normaal. Pas op die deed dan weer niet te zot met zijn auto's

Misschien is Rousseau zelf een mol van extreem-rechts en maakt deel uit van het complot tegen zichzelf.

Herr Flick 16 juli 2023 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10202497)
Misschien is Rousseau zelf een mol van extreem-rechts en maakt deel uit van het complot tegen zichzelf.

De Frankyboy kreeg zo ineens een hoop miljoenen waar ze geen bonneke voor hadden in het sossen hoofdkwartier, hij besloot ze dan maar te gebruiken voor de verwarming, ...

Al geloof ik daar niet veel van want plots duikt de Freddy op in het verhaal, ...

https://www.tijd.be/algemeen/algemee...d/5160882.html

Zucht 16 juli 2023 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10202500)
De Frankyboy kreeg zo ineens een hoop miljoenen waar ze geen bonneke voor hadden in het sossen hoofdkwartier, hij besloot ze dan maar te gebruiken voor de verwarming, ...

Al geloof ik daar niet veel van want plots duikt de Freddy op in het verhaal, ...

https://www.tijd.be/algemeen/algemee...d/5160882.html

Ik weet niet hoe die post hier terecht gekomen is. Ik dacht in de Conner draad te typen.
Hmm, is be.pol ook deel van het complot ?
Sorry voor de ongewilde OT.

koe de poing 16 juli 2023 22:09

cash: 15.000euro.

Voelde toch wat ongemakkelijk ermee over straat te lopen.

Herr Flick 16 juli 2023 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 10202512)
cash: 15.000euro.

Voelde toch wat ongemakkelijk ermee over straat te lopen.

ik heb ook eens met zo nen hoop cash op mijn lijf gelopen, maar t was minder dan 10 K want ik moest ermee op de vlieger. Dan zit ge inderdaad niet op uw gemak.

Maar in de goeien ouwen tijd zo van die gasten die nen auto uit de vitrine kozen (en niet de goedkoopsten) en dan de sportzak met de cash in op den toog, telde gij even na.

DewareJakob 17 juli 2023 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10202495)

Prioriteiten...
Inderdaad.Een asbak vol sigarettenpeuken, Drie katten en twee grote honden, alle opgroeiende kinderen met dure merkkleding, ... Dat zie je soms in programma's over mensen die zeggen 'arm' te zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be