Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Links en vrije meningsuiting (https://forum.politics.be/showthread.php?t=26962)

vercetti 29 december 2004 11:31

Links en vrije meningsuiting

Linkse partijen zijn toch voor de vrije meningsuiting. Maar dat mag enkel en alleen als je hetzelfde gedacht hebt als hun, want partijen zoals het Belang mogen dat van hun niet. Hiermee spreekt links hun gedachtegoed toch volledig tegen, en ik kan er ook niet meer aan uit.
Kan iemand me dit eens uitleggen?

Jan van den Berghe 29 december 2004 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Linkse partijen zijn toch voor de vrije meningsuiting. Maar dat mag enkel en alleen als je hetzelfde gedacht hebt als hun, want partijen zoals het Belang mogen dat van hun niet. Hiermee spreekt links hun gedachtegoed toch volledig tegen, en ik kan er ook niet meer aan uit.

Links alsook de politiek correcten zijn voor "de democratie van de gelijkgezinden". Een soort schijndemocratie waarbij bepaalde meningen worden weggewerkt, waar alleen een toneeltje wordt opgevoerd maar waarbij de grote beslissingen ver van iedere democratische controle worden genomen. Daartoe moet men de echte oppositie uitschakelen. Dat is iets wat al enige tijd in België wordt betracht met het nekken van het Vlaams Belang.

Tyr de Dietser 29 december 2004 12:52

Citaat:

Linkse partijen zijn toch voor de vrije meningsuiting.

Ik denk dat jij bent blijven steken ergens in het begin van de 20ste eeuw...

Raf 29 december 2004 13:12

Citaat:

Hoezo mag het Vlaams BlokBelang haar mening niet uiten? Waar haal je dat uit?

vercetti 29 december 2004 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hoezo mag het Vlaams BlokBelang haar mening niet uiten? Waar haal je dat uit?

Van linkse partijen mag het belang haar mening niet uiten, terwijl échte extremisten zoals de AEL PVDA en ander links gespuis dat wel mogen

Raf 29 december 2004 14:03

Citaat:

Van linkse partijen mag het belang haar mening niet uiten

Hoe kom je daar bij?

jan hyoens 29 december 2004 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hoe kom je daar bij?

Al gehoord van het cordon sanitaire?:roll:

Pietje 29 december 2004 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Al gehoord van het cordon sanitaire?:roll:

Dat belet toch niemand zijn mening te uiten

jan hyoens 29 december 2004 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dat belet toch niemand zijn mening te uiten

Wel als je geen proces aan je been wilt hebben! Trouwens S Bracke heeft zelf gezegd dat het Blok/Belang alleen op tv mocht komen als men het kon schaden!

Pietje 29 december 2004 15:13

Citaat:

Wel als je geen proces aan je been wilt hebben! Trouwens S Bracke heeft zelf gezegd dat het Blok/Belang alleen op tv mocht komen als men het kon schaden!

Erg eh, je medemens niet meer voor het vuil van de straat mogen uitschelden ??? :roll:

jan hyoens 29 december 2004 15:17

Citaat:

Erg eh, je medemens niet meer voor het vuil van de straat mogen uitschelden ??? :roll:

Hoe? Van wie mogen jullie de bazen niet meer uitmaken?

Pietje 29 december 2004 15:36

Citaat:

Hoe? Van wie mogen jullie de bazen niet meer uitmaken?

Off topic gaan, echt iets voor jou. Als je niks zinniger te doen hebt, kan je misschien het arrest van jullie veroordeling nog eens lezen.

Raf 29 december 2004 16:19

Citaat:

Off topic gaan, echt iets voor jou. Als je niks zinniger te doen hebt, kan je misschien het arrest van jullie veroordeling nog eens lezen.

Vandaar dat ik al een hele tijd geleden besliste om hem op mijn negeerlijst te zetten. Het forum ziet er sedertdien al een stuk beter uit en ik hoef zijn flauwe, niet terzake doende opmerkingen niet meer te lezen. Een aanrader!

Meia noite 30 december 2004 07:25

1. Het cordon sanitaire belet niemand om zijn mening te uiten. Het is enkel een afspraak tss de andere partijen om niet in een coalitie te stappen met het blok. Iets wat me nogal logisch lijkt van een partij waarvan de waarden lijnrecht tegenovergesteld zijn.
btw: Zou het VB in een coalitie stappen met Groen of de SPa? Nee, dus kunnen we eigenlijk ook spreken van een cordon sanitaire dat rond de linkse partijen zou worden gelegd.

2. Vrije meningsuiting mag natuurlijk, racisme mag niet. Vrije meningsuiting stopt waar het de ander beperkt in het uiten van zijn mening. Het 'eigen volk eerst-principe' impliceert dat er voor het VB eerste- en tweederangburgers zijn. Een duidelijke beperking van vrije mening in mijn ogen

Bobke 30 december 2004 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
1. Het cordon sanitaire belet niemand om zijn mening te uiten. Het is enkel een afspraak tss de andere partijen om niet in een coalitie te stappen met het blok. Iets wat me nogal logisch lijkt van een partij waarvan de waarden lijnrecht tegenovergesteld zijn.
btw: Zou het VB in een coalitie stappen met Groen of de SPa? Nee, dus kunnen we eigenlijk ook spreken van een cordon sanitaire dat rond de linkse partijen zou worden gelegd.

2. Vrije meningsuiting mag natuurlijk, racisme mag niet. Vrije meningsuiting stopt waar het de ander beperkt in het uiten van zijn mening. Het 'eigen volk eerst-principe' impliceert dat er voor het VB eerste- en tweederangburgers zijn. Een duidelijke beperking van vrije mening in mijn ogen

Aangezien het logisch is lijkt het cordon overbodig.

Meia noite 30 december 2004 15:36

Citaat:

BobkeAangezien het logisch is lijkt het cordon overbodig.

Tuurlijk is het cordon overbodig, iedereen die nu voorstander is van het cordon zal later nooit samenwerken met het VB als ze consequent zijn. Datze hierdoor één van de belangrijkste wapens uit de handen zouden nemen van het VB hebben die idiote politiekers natuurlijk nog niet door.

Bobke 30 december 2004 18:28

Citaat:

Tuurlijk is het cordon overbodig, iedereen die nu voorstander is van het cordon zal later nooit samenwerken met het VB als ze consequent zijn. Datze hierdoor één van de belangrijkste wapens uit de handen zouden nemen van het VB hebben die idiote politiekers natuurlijk nog niet door.

Ze beginnen het door te krijgen maar uw ongelijk bekennen is moeilijk hé.

Tyr de Dietser 30 december 2004 18:54

Citaat:

Vrije meningsuiting mag natuurlijk, racisme mag niet. Vrije meningsuiting stopt waar het de ander beperkt in het uiten van zijn mening.

In die belachelelijke redenering is het fout om racisme te verbannen, omdat je dan de mening van de racisten beperkt. En door dat te zeggen, beperk ik jouw vrije meningsuiting enz. Nee, de vrije meningsuiting stopt daar, waar de daad begint.

Meia noite 30 december 2004 19:00

Citaat:

Tyr de DietserCitaat:
Oorspronkelijk bericht door Meia noite
Vrije meningsuiting mag natuurlijk, racisme mag niet. Vrije meningsuiting stopt waar het de ander beperkt in het uiten van zijn mening.

In die belachelelijke redenering is het fout om racisme te verbannen, omdat je dan de mening van de racisten beperkt. En door dat te zeggen, beperk ik jouw vrije meningsuiting enz. Nee, de vrije meningsuiting stopt daar, waar de daad begint.Vandaag 18:28
:-) U zegt net hetzelfde als mij, maar blijkbaar dringt het nog niet al te goed door. Lees nog eens goed je eigen tekst.

Overigens is racisme géén mening, racisme is illegaal in democratische landen.

Jonas Elossov 30 december 2004 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tyr de Dietser
In die belachelelijke redenering is het fout om racisme te verbannen, omdat je dan de mening van de racisten beperkt. En door dat te zeggen, beperk ik jouw vrije meningsuiting enz. Nee, de vrije meningsuiting stopt daar, waar de daad begint.

Vrije meningsuiting stopt daar waar je anderen aanzet tot haat... En dat is net de grens die jullie telkens overschrijden...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be