De schoofzak |
27 juli 2023 10:36 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
(Bericht 10203575)
Voor zover mij bekend was er in de graandeal ook belofte van de VN dat de ammoniapijplijn geopend zou worden en Russische graantransit mogelijk gemaakt zou worden. 2 zaken die nooit gebeurd zijn dus je kan Rusland hier eigenlijk niets verwijten.
|
Voor zover jou bekend was?
Heb jij één ernstige link waarbij een schip met Russisch graan verhinderd werd uit of door te varen?
Heb jij één ernstige link waarbij Oekraïne iets niet militairs of militair-gerelateerd bombardeert of vernietigt in de Zwarte Zee? (we laten even buiten beschouwing dat mogelijks interne Russische oppositie "stoute" dingen doet ...)
Van die ammoniapijplijn weet ik geen snars. Maar wat weet jij ervan? Naar waar loopt die? En wie verhindert haar exploitatie?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
(Bericht 10203575)
Dat Erdogan die azov leiders heeft vrijgelaten (Turkije was 1 van de grote winnaars van die deal) et misbruiken van de corridor om aanvallen op de Krim uit te voeren en het feit dat zo goed als geen graan naar arme landen ging (overgrote deel naar Europa) zijn verdere redenen die ik me kan inbeelden van Russische zijde.
|
Ik herinner me wel iets dat Oost-Europese boeren reclameerden omdat ze vreesden dat het Oekraïense graan, dan nu passeerde via hun land, zou "achter blijven" en daardoor de prijzen omlaag zou drukken.
Dat is dan al in tegenspraak met jouw bewering.
En dan nog helemaal geen reden om een hongersnood in Afrika uit te lokken.
|