![]() |
Van Aert en prive jet
Een coureur vloog met een prive Jet van Frankrijk naar Belgie. Naar het schijnt stond daar iets heel gevaarlijk of exclusief te gebeuren. Er zou een kind worden geboren.
Mij niet gelaten maar ik vind het des te meer revolterend dat een oude mens met zijn oude autootje niet meer zijn wekelijkse boodschapjes mag doen wegens te vervuilend. Maar ja ik blijf het herhalen....Money rules the world en al de rest is bijzaak Anderzijds vernam ik dat ook dat Bart De Wever onlangs per vliegtuig van Hamburg naar Antwerpen kwam. De trein is blijkbaar alleen voor het plebs of vooral voor alle anderen. En dan maar blijven lullen over de klimaatopwarming.:roll: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230720_93857380 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07...em-op-laatste/ |
Citaat:
https://www.hln.be/royalty/exclusief...euro~a609372c/ |
Citaat:
en dat trein verhaal altijd.... een familielid moest tijdje terug voor het werk naar het zuidoosten van Duitsland (dacht eens stuk voorbij Neurenberg) en ja, de firma wilt imago ook vergroenen, dus verplicht met de trein... Zowel heen- als terugrit met allerlei vertraagde/geschrapte treinen en gemiste aansluitingen, een helse dag van 12+ uren. En bij de terugrit 's avond laat gestrand in Aken om dan met de taxi een heel stuk na middernacht eindelijk terug thuis te geraken. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet of De Wever met een lijnvliegtuig veel tijd won. |
Brussel-Zuid => Hamburg HBF: snelste is 6u40
Brussen-Nationaal => Hamburg: snelste 1u15 (gemiddelde vluchtduur van de voorbije 90d. was 54 minuten Tel bij de vlucht 2u extra bij voor check-in/security, dan zit je aan de helft van de treinrit. Je landt om 10u30, dus een werknamiddag is er zeker nog uit te halen. Je wint 2x halve werkdag en zit per traject geen 5u langer op een stoel. Vlucht kost H/T zo'n 300-400€ meer. Mijn keuze is snel gemaakt. |
Citaat:
|
Snelbus ook interessant.
|
Nog even misbruik maken van de gelegenheid om mijn dada in deze kwestie te herhalen:
al die klimaatpauzen, vooral op Europees niveau: waarom kerosine in de EU niet belasten zoals diesel? Zowel voor elke tankbeurt in een EU-luchthaven, als voor het passeren door het EU-luchtruim ! Waarom moet een gezin met een kleine dieselwagen voor zijn vakantie naar Spanje meer taks betalen dan een gezin dat met een vliegtuig gaat? |
https://www.standaard.be/cnt/dmf2023...BT=43268144455
Wie met de trein op reis gaat, is langer onderweg en betaalt meer: ‘Subsidies duwen ons in het vliegtuig’ |
Ik heb ook gehoord dat je op die sociale media heel de tijd van die beelden krijgt van villa's waar mensen hun hedonisme ten toon spreiden. Terwijl je in een kruip kot zit.
Wat ik maar wil zeggen, wat niet weet niet deert. Maar anderen hebben dat opgelost zoals in China die bouwden hun luxe van binnen uit. En de buitenkant waren grauwe gebouwen. Dat werkt tot op een zeker hoogte. |
Zoiets als de rode intellectuelen die hun jaloezie niet konden verkroppen tegenover politici, zakenlui en derden die geld vergaarden met hopen. En geloofden dat zij in een zekere machtspositie zouden komen als ze zelf aan de macht zouden komen.
Het enige dat werkte in de USSR was de geheime politie. Alle andere organisaties in een maatschappij waren weg... |
Neen, dat klopt niet.
Door de eeuwen heen werden ze altijd niet echt volledig vertrouwd in een maatschappij. De Chinezen en de Joden die snel geld vergaarden met hun kennis of kunde. Maar dat was volgens iemand omdat die werkten in schaamteculturen. En het Westen is een maatschappij die werkt vanuit het "schuld" principe. Okay, dan. |
Dat kan je extrapoleren.
20% zijn profiteurs. 20% zijn heiligen. Die meer geven dan ze kunnen kauwen. 60% zijn moralisten. Die neerkijken op de profiteurs of het volkske dat vrije ritjes maakt. |
Citaat:
Tot wat dienen die grote trotse havens anders? |
Citaat:
Met het vliegtuig gaat het natuurlijk wat sneller, maar met alle poespas was het van deur tot deur niet heel veel rapper dan met den otto. Wel rapper dan den trein die vreselijk traag is. |
Citaat:
Het is gewoon idioot om gaan te kakken op de CO2 van vliegtuigen zolang er nog fossiele elektriciteitscentrales zijn. Dat is als fulmineren omdat er ene staat te pissen terwijl er een dambreuk is. Zoals alles in het religieuze eco gebeuren is het totaal irrationeel. Door kerncentrales te sluiten en dus meer gas gaan te gebruiken voor windmolens, stoot men veel meer CO2 uit dan door vliegtuigen te pesten. De eco religie is er gewoon een tegen het gemakkelijke en comfortabele leven. Het is een religie tegen technologisch comfort. Het is alles behalve een manier om het miieu zo goed mogelijk te behandelen. Meestal zelfs omgekeerd. Het is een religie van zelfkastijding en "wij zijn schuldig en slecht". En een die enorm veel schade veroorzaakt. |
Citaat:
groot gelijk die Van Aert! Ik kan trouwens niet wachten tot de elektrische wagen verplicht zal worden. De files gaan wegsmelten als sneeuw voor de zon, immers kan de gewone plebejer dat niet meer betalen en zal de correcte maatschappelijke orde terug ingesteld worden: de plebejer mag dan terug op zijn fietske of op de bus zich verplaatsen, waar ie thuishoort. Ondertussen kunnen we met de elektrische wagen overal naartoe zoeven want er gaan veel minder auto's op de baan zijn. Prachtig! |
Citaat:
Als een vliegticket naar New York morgen 1500 euro kost... en dat komt door jou (als Europese politicus bedoel ik dan) dan heb je politieke zelfmoord gepleegd. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be