![]() |
Fake of niet? Was papa Verhofstadt een collaborateur?
1 Bijlage(n)
Ik vind al die berichten, altijd off topic, omtrent die zijn vader/grootvader was een collaborateur maar dikke zever.
Dat is mijn opinie. De jouwe kan anders zijn. Maar nu viel mijn oog tijdens het twitterbezoek op een stellingname dat de vader van G. Verhofstadt (door mij meestal Verafstoot genoemd, dat is zijn bijnaam voor mij) een collaborateur zou geweest zijn. Mijn vraag is simpel: zelfs al heeft het geen kloten belang, is het de waarheid? |
Citaat:
|
Zijn vader werd in 1924 geboren en de samensmelting was in 1941. Neen dus.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/g7pkjqcp https://nl.wikipedia.org/wiki/Eenheidsbeweging-VNV |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dubbel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat is nu juist het probleem met ettelijke Vlaams-nationalisten. Ze weigeren pertinent te erkennen dat ze fout waren of vergoeilijken het. En sommigen blijven in hetzelfde extreem-rechtse vaarwater zitten tot in onze tijd. Niet voor niets sprak Hugo Schiltz (terecht) over 'de erfzonde'. En hij kon het weten. |
Als het waar is moet hij branden in de hel. Als het waar is hé.
|
Oh dat wordt hier ineens zeemzoeterig.
|
Citaat:
|
Maakt niet uit wat Verhofstadts vader, grootvader of schoonvader doen of deden. Feit is dat Verhofstadt Guy zelve een vieze vuile fascistische handlanger van het Franse kapitaal is die lak heeft aan democratie en zichzelf als leider van een EU imperium ziet.
|
Citaat:
Ik zie niet goed in wat er fundamenteel fout was van met een beweging mee te doen die U politiek aanspreekt. Dat anderen het met die politiek niet eens zijn is vanzelfsprekend, maar dat is met elke politieke stroming zo. |
Citaat:
er waren economische collaborateurs die er rijk op geworden zijn en andere moesten wel om hun gezin in leven te houden. er waren onderwijzers, schrijvers, dichters die niks verkeerd hebben gedaan maar hebben vastgezeten omdat ze de jeugd bij de les wilden houden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be