Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
(Bericht 10207821)
< wiki >
|
Zij maakt trouwens de denkfout dat een onafhankelijk Vlaanderen iets zou te maken hebben met enige afkeer van de Franse taal of van franstaligen als mensen en zo.
Het gaat daar helemaal niet om, het gaat over het rationeler organiseren van een ADMINISTRATIE. Het is toch niet omdat ge U met uw buren goed verstaat, dat ge een gemeenschappelijke bankrekening moet hebben he, en het is toch niet omdat ge uw buren niet haat, dat gij vindt dat zij moeten meebeslissen van hoe gij uw huishouden inricht, niewaar.
Als gij opgescheept zit met een buur waar ge een bankrekening mee moet delen, en waar ge U telkens mee akkoord moet zetten voor ge uw behangpapier in uw eigen huis moogt veranderen, dan is het voorstel van aparte bankrekeningen en aparte beslissingen thuis toch de evidentie zelve en geen vorm van "haat" jegens die buur zou ik denken.
Alleen zijn de uitgaven en inkomstenprofielen zodanig anders dat het U nogal wat kost om een gemeenschappelijke bankrekening te hebben, en wil die buur altijd ander behangpapier dan uw voorkeur.
Dat er zelfs nog mensen zijn die vinden dat die gemene bankrekening en die gezamelijke keuze van behangpapier in uw huis moet blijven duren, is op zich eigenaardig.
Dat de buur wat lastig doet, omdat die die bankrekening goed kan apprecieren waar hij meer uitgaven mee doet dan inkomsten op zet, dat is begrijpelijk, maar het is even begrijpelijk dat ge dat geen manieren van doen vindt zou ik denken.
Niks belet iemand zoals dat meiske om, eens die aparte administratie er is, nog steeds naar Frankrijk te gaan, nog steeds optreden bij de Waalse buren te houden, en nog steeds de Franse cultuur te apprecieren.
Eerlijk gezegd, wat ik niet begrijp is dat ze niet naar een Franstalig gebied verhuist, maar ma foi, ze is vrij he. Dat heeft niks te maken met een verandering van staatsadministratie zou ik denken.