Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Samen naar Korea : 1 medeforummer gezocht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269682)

bembem 25 juli 2023 20:48

Samen naar Korea : 1 medeforummer gezocht

Vertrek +- nov-dec ...... min. 1 maand ter plekke...... I shall be paying everything.

Doel : mijn biologische familie terug proberen op te sporen + sightseeing.

Basically: a sort of coming off age trip without it being too lonely.

(nb. postillonerende blaaskaak sexual predator uit Vilvoorde -you know who you are- zich onthouden por favor. gracias.)

Herr Flick 25 juli 2023 21:59

Vraag aan Jambers of hij geen filmploeg kan meesturen, altijd goede tv,

bembem 25 juli 2023 22:04

Lol

bembem 25 juli 2023 22:14

Wie met me wenst te bellen -> 0460 61 01 24 (vervang de 6'en door 7's)

Ook voor gewoon een babbel is goed, zit er terug helemaal onderdoor -maar dat terzijde.

Ps. ik zoek allesbehalve boom boom of wat dan ook in die richting, just companionship/een luisterend oor.

Eduard Khil 26 juli 2023 00:52

terug naar eigen land?

pajoske 27 juli 2023 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 10208037)
Vertrek +- nov-dec ...... min. 1 maand ter plekke...... I shall be paying everything.

(nb. postillonerende blaaskaak sexual predator uit Vilvoorde -you know who you are- zich onthouden por favor. gracias.)

Eindelijk....
Zuid-Korea?
Ik heb veel Koreaanse series bekeken op netflix. Of je daarmee een juist beeld krijgt van de plaatselijke samenleving is natuurlijk een vraag. Maar toch enkele bedenkingen:
Kletsen uitdelen is daar blijkbaar dagelijkse kost.
Respect voor leeftijd grenst aan het ongelofelijke.
Ongehuwde moeders worden door de maatschappij uitgestoten. Dat laatste zou in uw geval een belangrijke factor kunnen zijn.

De vraag is natuurlijk in hoeverre klopt dat "tv-beeld" met de werkelijkheid.

Ik ben benieuwd of je avontuur doorgaat, en hoe dat afloopt.

PS heb je gegevens waarmee je je familie kan opsporen? Geboorteakte, geboorteplaats enz...

IJsboer 27 juli 2023 09:49

Waarom niet naar Japan? Dat is zoals Korea maar dan beter.

pajoske 27 juli 2023 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10208806)
Waarom niet naar Japan? Dat is zoals Korea maar dan beter.

Als je biologische ouders in Korea wonen zal je ze niet rap in Japen vinden. ;-)

IJsboer 27 juli 2023 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10208810)
Als je biologische ouders in Korea wonen zal je ze niet rap in Japen vinden. ;-)

Da's waar, maar hoe ga je die uberhaupt vinden? Korea is niet bepaald een klein land...

Henri1 27 juli 2023 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 10208092)

terug naar eigen land?

Wil je mee als FUCKBUDDY ?

pajoske 27 juli 2023 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10208814)
Da's waar, maar hoe ga je die uberhaupt vinden? Korea is niet bepaald een klein land...

Dat zal er van afhangen hoeveel informatie ze heeft. Ik heb al jarenlang spoorloos (NED. tv) gevolgd. Meestal is er wel enige info over geboorteplaats of plek. Of bezit men de gegevens van het plaatselijk adoptiebureau of het (wees-)huis waar de zoeker woonde.
Indien geen enkel document beschikbaar is, blijft er nog altijd de mogelijkheid over van DNA-onderzoek. Een ver familielid (betovergrootouders waren broer en zus) uit Amerika, heeft zo zijn Belgische (voor-)ouder gevonden.

Gipsy 27 juli 2023 11:53

Citaat:

Er werden naar geschat tijdens de oorlog 200.000 "comfort" vrouwen en tot zéér jonge meisjes op industriele wijze verkracht door Japanse soldaten soms 10 tallen soldaten op een dag kreeg een meisje over zich heen.

Bijzonder moelijk familie terug te vinden. De grens tussen Zuid en Noord Korea is misschien wel de streng bewaaktste ter wereld. Zou u trouwens afraden van ooit naar Noord Korea te gaan. Wat Zuid Korea betreft vind ik het zéér aangenaam en vriendelijk volk. De eerste keer dat ik er ging was in 1977 en Seoul was feitelijk nog een groot barakken kamp in de modder buiten het centrum waar de eerste luxe hotels werden gebouwd en spiksplinternieuwe fabrieken met goede en goedkope werkers ( dat is nu het verleden)

Herr Flick 27 juli 2023 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10208810)

Als ze de 38'ste breedtegraad over moet zou ik me meer zorgen maken.

Eduard Khil 28 juli 2023 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10208868)
Wil je mee als FUCKBUDDY ?

Herr Flick 28 juli 2023 07:56

zorg dat je een tubeke saus meeneemt voor als ge toch in het noorden terecht zou komen, dan smaakt het gras wat beter.

Koenaard Depuydt 29 juli 2023 00:06

Geachte heren

Welk "Korea" wordt bedoeld? Het is de naam van verschillende gehuchten in verschillende steden die sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw werden opgetrokken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10209295)
zorg dat je een tubeke ...

Er bestaat geen gehucht "Korea" in Tubeke, wel "Egipte".
Tubeke ligt in Brabant en dient bijgevolg op Brabantse wijze gespeld te worden (zonder eind -e): Tubeek..in Halle zegt men trouwens "Teubeek". De Vlaamse tongvallen hebben in tegenstelling tot de Brabantse de Middelnederlandse eind -e bewaard bv. "beke" tegenover "beek".

Hoogachtend

Onzijdig 29 juli 2023 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt (Bericht 10209698)
Geachte heren

Welk "Korea" wordt bedoeld? Het is de naam van verschillende gehuchten in verschillende steden die sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw werden opgetrokken.

Er bestaat geen gehucht "Korea" in Tubeke, wel "Egipte".
Tubeke ligt in Brabant en dient bijgevolg op Brabantse wijze gespeld te worden (zonder eind -e): Tubeek..in Halle zegt men trouwens "Teubeek". De Vlaamse tongvallen hebben in tegenstelling tot de Brabantse de Middelnederlandse eind -e bewaard bv. "beke" tegenover "beek".

Hoogachtend

Als hij een draad maar kan verknoeien. Dan kan zijn geluk niet op.

NieuwNoors 29 juli 2023 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10209763)
Als hij een draad maar kan verknoeien. Dan kan zijn geluk niet op.

Ja, typisch!
Mocht het dan nog af en toe 1 draadje betreffen....maar nee!
Die wratschimmelbreedsmoelkikkerpuit bederft hier werkelijk elke discussie in K&K.
:roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:

NieuwNoors 29 juli 2023 09:59

@ bembem, mag mijnen Albeir ook mee? :-D

NieuwNoors 29 juli 2023 10:00

Citaat:

:rofl::rofl::rofl:

'Mon pays plat'

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be