![]() |
Autopilot Tesla eindelijk zelfrijdend waard? Musk testte het zelf uit....
Dankzij de AI supercomputer Dojo op weg naar bijna-FSD?
We zullen het dit jaar nog horen, imo. Of ergens 2024, Musk-time. :-) En sowieso voorlopig enkel in bepaalde USA-staten. Mercedes heeft een extreem beperkte level 3 - licentie. Citaat:
|
Musk is een super-idioot die toevallig super-veel-geld heeft.
|
ook een opportuniteit... van € 7.500?
De Europeanen die twijfelen of ze de optie Full Self-Driving Capability voor € 7.500 toch de moeite vinden, mogen niet vergeten dat die in de USA ondertussen al een tijdje bijna het dubbele kost, namelijk $15.000.
In Europa is die zeer beperkt omdat men voorlopig bepaalde functies gewoon niet toelaat, daarom dat enorme prijsverschil. Dat kan ook in de EU gebeuren dat het hier in een tussenstap (eerst €10k) snel naar € 15.000 kan gaan. Wie weet in september-oktober... als de software toch gehomologeerd wordt... De Hardware 4.0 is ondertussen ook al in Europa gearriveerd ( - wel voorlopig enkel model S/X - en gehomologeerd. Een opiniestukje: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
https://www.forbes.com/sites/sanjits...on-to-reality/
Citaat:
En vandaag knalt er tegen de brandweer. :D Citaat:
https://www.cnbc.com/2023/08/18/crui...e-injured.html |
Als je wil zelfmoord plegen zonder de uitbetaling van je levensverzekering in het gedrang te brengen is Tesla autopilot een prima optie.
|
1 Bijlage(n)
"Automatisch sturen" binnen de bebouwde kom is nu inbegrepen bij de optie "FSD-Capability", voorlopig enkel USA **en Canada(**gescheckt), enkel daar zal het toegelaten zijn.
Wel heel raar dat Tesla net voordien de zeer dure FSD-optie daar $ 3000 goedkoper maakt. $12k ipv $15k. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Er is geen AI supercomputer Dojo. :lol: "Dojo is now a long shot. It’s not high probability of working. It’s got potential, but it’s high risk, high payoff." Maar als Dojo nu niet werkt, dan .... Ach, wat maakt het uit. Optimus ligt nu te wachten aan het einde van de regenboog. :lol: |
Tesla model Y made in China krijgt nu ook Hardware 4, de computer zou 5 maal sneller zijn. Het detectiebereik kan daardoor tot 424 meter ver gaan.
Het model S en X (made USA) hadden die HW 4.0 reeds in maart 2023 gekregen, maar nu wordt het een massaproduct. S/X betreft ~70k per jaar, model Y alleen al 1,23 miljoen. Model 3 zal vermoedelijk later volgen. In elk geval begint China ermee. Citaat:
|
Citaat:
Zip2 Paypal Tesla Space X Je mag dat allemaal "toeval" noemen, maar dat is het natuurlijk niet. |
Citaat:
Musk zijn idee met X.com was in feite niet meer dan online banking. Confinity was de grootste concurrent met hun service Paypal, maar zaten in financieel slechte papieren. Confinity en X.com zijn dan gemerged met Musk als CEO. Maar Musk wilde meer het idee van het online bankieren voortzetten terwijl de mensen van Confinity meer graten zagen in Paypal. Het is tot een paleisrevolutie gekomen en dan heeft men Musk buitengekieperd als CEO (met behoud van zijn aandelen). Toen Paypal uiteindelijk werd verkocht aan Ebay, heeft Musk $180m gecached voor de service van de aangetrouwde partner. Citaat:
Ja, hij heeft Tesla geschaald... Hij heeft daarbij wel vele regels en wetten overtreden en fatsoenlijk corporate governance aan zijn laars gelapt. Als de baten voor de overtredingen hoger lagen dan de gevolgen, dan werd het gewoon uitgevoerd. Dan hebben we het nog niet over alle hoeken die er bij de productie werden afgelopen, de donkergrijze zone tav van customers en investeerders. Ik moet altijd lachen als mensen beweren dat er meer mensen als Musk moeten zijn. Dan kan je ook meteen alle bestaande regels en wetgeving overboord gooien. Geen enkel buitenlandse automaker was in de VS weggekomen met wat Musk is weggekomen. Citaat:
Het blijft ook een feit: zonder staatssubsidies en overheidscontracten bestond noch Tesla, noch SpaceX meer. En dan maar kakken op diezelfde overheid en zijn instellingen/regulators. Waarom vernoem je zijn flops niet? SolarCity wat niet meer was dan een buy-out van zijn familie (en deels hemzelf) op de kap van de Tesla aandeelhouders. Solar Roof was het middel om de Tesla investeerders te overtuigen, maar die tile was even ver gevorderd als Theranos haar labmachine en Nikola zijn vrachtwagen op waterstof. Nergens dus. Ook de volgende kapitaalinjecties waren allemaal gebaseerd op fantasieen en loze beloften (robotaxis). En dan nog The Boring Company. De hyperloop is niet meer, de tunnel in Las Vegas is om te lachen. |
Citaat:
|
.
|
Citaat:
Je meent het, vertel eens wie GM en Chrysler en whatever "gered" heeft met tientallen miljarden tijdens de bankencrisis van 2008-2009. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Terugbetalen van leningen zal helemaal geen probleem zijn voor Tesla, of de anderen dat ook gaan doen? Citaat:
|
Assistentie...., camera's rondom zien meer en auto reageert zeer snel:
https://twitter.com/teslacarsonly/st...56592298672231 Via : https://www.teslarati.com/tesla-elon...tal-dui-crash/ waar de msn Tesla probeerde aan te vallen met fake news... Citaat:
|
Citaat:
Eerder was het dat men geen gegevens kon achterhalen omwille van de hevige brand. En weer neem je Teslarati als serieuze bron. Vorige keer quote jij hen waar ze schreven dat ze aan het grootste SC aan het bouwen zijn, terwijl het nog steeds enkel plannen zijn. Zie je de flaw in de quote hierboven of heb je hulp nodig? En van waar zouden de simps het toch hebben om teveel te vertrouwen op een L2 ADAS? Want hier zegt Musk weer met zoveel woorden: "Het is veiliger om met FSD rond te rijden als je zat zijt, dan zonder." Maar als er dan toch een crash gebeurt, wuiven ze alle verantwoordelijkheid weg want het is slechts 'beta', 'the driver is responsible', ... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
proces 666 of zoiets...
We lezen hoe Tesla een prces gewonnen heeft aangaande onjuiste verklaringen betreffende de effectiviteit van het "Autopilot"...
https://www.reuters.com/legal/tesla-...es-2024-09-30/ In een natie (de VS) waar er een heuse "legal industry" bestaat die haar inkomsten haalt uit procesvoering is het niet te verwonderen dat er geprobeert wordt geld uit Tesla te tanken...... Wat echter meest storend,eigenlijk immoreel, is dat het aandeelhouders van Tesla zijn die dergelijke zaken aanspannen.... Die zitten er natuurlijk niet in voor "Tesla",maar voor geld... Want in een natie (de VS)waar een immense "industry" bestaat aan bedrijven die eigenlijk niks doen dan aandeelhouder zijn her en der is het niet te verwonderen dat geprobeerd wordt geld uit Tesla te tanken.... Het "monster" van de beursnotering is zo groot dat Elon niet in een positie is om Tesla van de beurs te halen en iedere aandeelhouder met een bundel biljetten buiten te zetten... Daarvoor zou de economie eens moeten instorten.....DAN kan hij toeslaan....en dan de ruines heropbouwen....een les rijker.... DIT soort zaken is waarom er nogal wat bedrijven zijn die "private" gaan blijven (ik dank aan SPace X bvb),of cash beschikbaar inzetten voor het terugkopen vanpakken aandelen (een eigenlijk waanzinnige verbranding van geld maar kijk......:roll: ) Die proces-lange-tenen-hyena's zetten echter tevens het eigenlijk goed toegankelijke "democratische" systeem van de vrije beursnotering op het spel.Bedrijfsleiders moeten zich steeds meer bezighouden met zulke zever en mogen zelfs niet meer zeggen wat ze willen,wanneer ze willen,over HUn EIGEN creaturen.... Geleidelijk aan zullen enkel "loosers" nog een vrije notering hebben....zeker niet de succesvolle bedrijven die toch maar zwermen kraaien en cirkelende hyena's aantrekken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be