![]() |
Welke auto’s kopen particulieren in België?
Benzineauto’s.
Bijna geen EV’s of zelfs hybrides. En dat is geen verrassing. Te duur en beperkt rijbereik/lang oplaadtijd. De EV’s die we zien zijn hoofdzakelijk salariswagens. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230809_96765835 Citaat:
![]() De meest populaire bij de gewone mens blijken ook de ‘betaalbare’ auto’s te zijn. Prijsklasse 20.000-30.000€. |
Citaat:
Als ik de autos zo zie, zijn er maar weinig "gewone mensen". 1 op 5. |
Citaat:
De enige reden dat bedrijven/werkgevers nu massaal voor elektrische bedrijfswagens kiezen is indirecte dwang omdat het fiscaal voordeel voor brandstofwagens werd afgeschaft én ook nog eens met besparingen door vrijstelling van BIV en de jaarlijkse verkeersbelasting.... daarvoor kunnen bedrijven toch al eens een efforke doen door de werknemers een luxueuze “stekkerauto" cadoo te doen die de gewone mens niet kan betalen. Alleen daarom worden bedrijfswagens/salariswagens "groener", niet voor het milieu, niet tegen de co2-uitstoot, niet voor het klimaat, niet om de planeet te redden maar voor de centen. Bedrijven staan er blijkbaar niet bij stil welke problemen bevkes zullen veroorzaken in coördinatie, organisatie en plannen van klantenbezoeken met bevkes voor beroepsdoeleinden, door tijdverlies voor opladen door beperkt rijbereik, door misbruik door de kantjes ervan af te kunnen lopen met geveinsde platte batterijen, met ontevreden klanten door gemiste afspraken enz.... En wacht maar, eens er genoeg bevkes rondrijden dan verzint de politiek wel allerlei manieren om de bev-koe te kunnen melken, net zoals ze dat deden met de diesel maar nu met de drogreden van elektriciteitschaarste door bevkes. Bedrijven snijden in eigen vel door nu te gaan voor de vrijstellingen die ongetwijfeld nog zullen afgeschaft worden wegens discriminatie van brandstofwagens. :silly: |
Tesla = Slechte wagen.
Die scores zijn bepaald niet best. Tesla noteert 257 gebreken per 100 auto's en Polestar zelfs 313 stuks. Daarmee zouden Tesla en Polestar de twee grote verliezers van dit onderzoek zijn. Polestar is, zoals we kunnen lezen, ook een slechte wagen. Beide merken kennen veel gebreken. Tenminste, volgens dit blad. (Autoweek) |
Citaat:
https://www.autointernationaal.nl/20...uwste-klanten/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In heel die historie moet ge u ook maar eens voorstellen hoe dat tegenwoordig bij merken dealers moet zijn. Daar stoppen ze gewoon met ne camion , laden daar een hoop auto's af en , verkoop die maar he, (anders concesie kwijt) Als daar dan 95 % electrische voituren opstaan die geen hond wil, (behalve dan bedrijven) zijt ge ferm gekloot. |
Een bepaald merk heeft zeker geen (echte) dealers.
En dat zal niet de eerste zijn, er zullen er nog volgen: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wie gaat het onderhoud doen, ook uw electrische voiture heeft bewegende delen en mechaniek die af en toe wel eens onderhoud nodig heeft. of bij wie ga je klagen als je de deur van uw Tesla niet meer openkrijgt, of de computer says no in uw Polestar etc... etc... Persoonlijk ga ik bij een kleine garagist, geen grote schreeuwerige dealership nee die mannen zijn bezig met auto's verkopen en onderhouden. Ze kennen er ook iets van. |
Citaat:
Citaat:
Staat zeker in de handleiding: https://tesla360.nl/tesla-resetten-z...-je-problemen/ De deur doe je mechanisch open hé grapjas. Citaat:
Mijn oude BMW laat ik ook al sinds 1995 onderhouden in een 2-man garage. Die baas is ondertussen gepensioneerd maar doet nog verder. Voor te diepgaande herstellingen laat ik onderweg doen op een reisje naar Oostenrijk. (buurt München) |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Naja wat is duur, de totale kost zal goedkoper zijn vanaf middenklassewagen. Citaat:
|
Citaat:
Ik had die keuze. Ik heb mijn huidige werkgever minder grip op mijn eigen leven gegeven. Mijn , nu wat minder jonge benzine, Duitse monovolume wagen, was toen ik begon bij mijn huidige werkgever al van mij. Mijn Dokker -smijt en werk wagen- ook. Waarom zou ik een 3de wagen willen in ruil voor een stukje bruto loon? Om op papier meer inkomen te hebben? Maar als ik beslis bij een andere werkgever aan de slag te gaan.... Auto inleveren? Of plots de volle mep mogen betalen? Neen, geef mijn portie maar aan fikkie. Ik zorg voor mijn eigen mobiliteit, dat geef ik niet uit handen. Hoe weet ik dat..... Awel, 20 jaar geleden ervaringsdeskundige geworden. |
Citaat:
Ik neem ook aan dat minder loon later ook minder pensioen oplevert, toch bij "normale" lonen. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be