![]() |
Ambtenaar fraudeert voor 5 miljoen, toch geen ontslag
Ik dacht dat zo'n fraudegeval toch iets later zou verjaren.
De directie heeft hier uiteraard geflaterd, maar fraude blijft fraude, zeker als het over belastinggeld gaat. https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...5f983c8ec&ei=6 Eind 2015 werd ontdekt dat de NUOD Financiën, een aftakking van de onafhankelijke vakbond Nationale Unie van Openbare Diensten (NUOD), hun ledenaantal via een constructie hadden opgekrikt, van 1.940 naar 2.835. Op die manier ontving de vakbond van de overheid 5 miljoen euro. Acht leden van de NUOD Financiën en een achterliggende vzw, Modus Vivendi, werden vervolgd. Vijf van hen werden schuldig bevonden, drie kregen 15 maanden cel met uitstel. Eén van de laatste drie werd ontslagen door de FOD Financiën, maar hij stapte naar de Raad van State. Die oordeelde dat het ontslag onterecht was: de FOD Financiën had sneller actie moeten ondernemen en niet pas twee jaar na de eerste melding van de fraude. |
geen binnenlandse politiek
|
Citaat:
|
Gaan we nu ook de partijen doorlichten op fraude ?
|
Citaat:
|
Wat is er trouwens op tegen om politieke partijen te doorlichten fraude?
Probeer je de PS uit de wind te zetten? :lol::lol::lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In het extreme Linkse China is het simpel: al wie met voorbeeldfunctie fraude pleegt en dat kan bewezen worden krijgt automatische de doodstraf >>> die daadwerkelijk uitgevoerd wordt.
Drastisch ja, maar effectief!!! Hier heerst aaneenschakeling van corruptie om alles onder de mat te vegen, met rechtbank Brussel op kop. |
Citaat:
Ik ben de tel kwijt. Ik verwijt niet eens de rechterlijke macht,maar wel onze Volksvertegenwoordigingen die,draadjes genoeg,ook INTERNE problemen met henzelf niet meer kunnen oplossen......laat staan,ik vernoem maar iets,corruptie in de staatsadministraties,de migratiecrisis...bwoaf...eigenlijk niks meer. De Volksvertegenwoordiging is verondersteld ons te vertegenwoordigen,wetten te maken,de werking van de regering en dus de administraties te overzien. We zien enkele het belerende wijsvingertje van hen,en eigenlijk kunnen we het als een opgestoken middenvinger beginnen interpreteren. Democratie wurgt zichzelf zo...:evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe die politici van de oude machtspartijen met ons belastingsgeld omgaan, door a) ambtenaren zoveel geld te kunnen laten verduisteren, en b) daarna die ambtenaar niet eens te kunnen ontslaan. De nva probeert al zo lang het ambtenarenstatuut te moderniseren, maar ... wie wringt er tegen? |
Citaat:
|
Misschien on-topic even zeggen dat het om een loophole in het tuchtreglement gaat. Men had effe vergeten een overgangsregeling te voorzien:
https://www.demorgen.be/nieuws/ambte...ving~b47417e0/ Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be