Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wat is "zombiedrug" tranq en duikt die ook al op in ons land? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269833)

Henri1 14 augustus 2023 18:29

Wat is "zombiedrug" tranq en duikt die ook al op in ons land?

Hopelijk waait dit niet over naar ons land.
Ze kunnen dan dierenartsen gaan overvallen....

Er gaan verontrustende beelden uit de Verenigde Staten rond van mensen onder invloed van de zombiedrug tranq. De gevaarlijke drug, oorspronkelijk een kalmeringsmiddel voor paarden, kent vooral in de stad Philadelphia een opmars. Ook in ons land is de drug al opgedoken. Toxicoloog Jan Tytgat (KU Leuven) waarschuwt voor de gevolgen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08...biewijk-drugs/

kelt 14 augustus 2023 18:41

In een draadje "Streets of Philadelphia" dat een medeforummer lang geleden al opstartte,en dat niet zo lang geleden nog aktief was,kon je de opkomst van "tranq" of hoe het toen ook heette, al volgen......

Ja.....als het moeilijk wordt om aan de old school drugs te geraken ,of als er eenvoudig "beter" spul opkomt ,bijvoorbeeld veterinaire brouwsels dan mag je er vergif op nemen dat het ook bij ons al wel zal binnenglippen..

GROOT voordeel van die nieuwe drugjes is dat jongelui een kans krijgen er hun eigenste drugsmaffia mee op te richten want de "old schoolers",die zich nog moeten druk maken over zoekgeraakte cocainecontainers in ANtwerpen,letten even niet op....;-)

maddox 14 augustus 2023 19:30

Gemakkelijk te zien, dus gemakkelijk op te ruimen.

Rudy 14 augustus 2023 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10218532)
Hopelijk waait dit niet over naar ons land.
Ze kunnen dan dierenartsen gaan overvallen....

Er gaan verontrustende beelden uit de Verenigde Staten rond van mensen onder invloed van de zombiedrug tranq. De gevaarlijke drug, oorspronkelijk een kalmeringsmiddel voor paarden, kent vooral in de stad Philadelphia een opmars. Ook in ons land is de drug al opgedoken. Toxicoloog Jan Tytgat (KU Leuven) waarschuwt voor de gevolgen.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08...biewijk-drugs/

Het stopzetten van voorgeschreven verslavende medicatie blijkt een belangrijke oorzaak te zijn van het gebruik van tranq.
Zo hoorde ik het toch tijdens de nieuwsuitzending.

Universalia 14 augustus 2023 20:06

Leven wij in een zombiewereld?

De Resident Evil movies ten top...

Zucht 14 augustus 2023 20:27

Komt grotendeels uit China.
Tik Tok en Tranq, de wapens waarmee China het westen verwoest.

Bach 14 augustus 2023 20:28

Big Pharma neemt stilaan de drug industrie over.

Bach 14 augustus 2023 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 10218574)
Komt grotendeels uit China.

Of uit Mexico.

Dat zeggen ze toch in de VS. Zij zelf zitten er uiteraard voor niets tussen. :roll:

maddox 14 augustus 2023 20:42

Zombie op't straat, busje in, kijken dat er nog iets nuttigs te redden valt, zo niet, die korte wandeling door die lange mixer.

Skobelev 14 augustus 2023 20:44

Je mag er zeker van zijn dat we dat hier ook gaan krijgen. Met wat vertraging zoals alle Amerikaanse smeerlapperij hier met wat vertraging zijn intrede doet.
Maar kom, drugs moeten vrij verkrijgbaar zijn en niet worden bestreden volgens de progressieven hier.

Gipsy 14 augustus 2023 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10218564)
Het stopzetten van voorgeschreven verslavende medicatie blijkt een belangrijke oorzaak te zijn van het gebruik van tranq.
Zo hoorde ik het toch tijdens de nieuwsuitzending.

Ik denk niet dat stopzetten van klassieke medicatie mensen die in het normaal circuit zitten ineens doet grijpen naar die verwoestende mix. Dat zijn gewoon verslaafden die een goedkope vervanger gevonden hebben.

Als men daarmee begint is dit een stap dat men zich afzonderd en op korte termijn sterft. Ik zie dat soort mensen niet als cocaine of weed gebruikers die de dag nadien normaal gaan werken. Weeral klote nieuws die laat uitschijnen dat gans Amerika zo is. Dit is een beeld van buurten waar 99% van de Amerikanen niets met te maken hebben.

Skobelev 14 augustus 2023 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10218593)
Ik denk niet dat stopzetten van klassieke medicatie mensen die in het normaal circuit zitten ineens doet grijpen naar die verwoestende mix. Dat zijn gewoon verslaafden die een goedkope vervanger gevonden hebben.

Als men daarmee begint is dit een stap dat men zich afzonderd en op korte termijn sterft. Ik zie dat soort mensen niet als cocaine of weed gebruikers die de dag nadien normaal gaan werken. Weeral klote nieuws die laat uitschijnen dat gans Amerika zo is. Dit is een beeld van buurten waar 99% van de Amerikanen niets met te maken hebben.

1% van 335 miljoen is toch een niet te onderschatten aantal. Mooi voorbeeld de usa.

Gipsy 14 augustus 2023 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10218599)
1% van 335 miljoen is toch een niet te onderschatten aantal. Mooi voorbeeld de usa.

Begin de jaren 80 heb ik 2 jaar in New York gewoond en een bedrijf gestart. Er zijn veel clichés die men leest en hoort in Europa die niet kloppen met de realiteit. Dat was toen zo en nu nog steeds.

Ja ik ben nooit pakweg in de Bronx geweest, omdat het voor mij ook geen enkele zin had. Ik wil ook een camera pakken en de bomaanslagen in Antwerpen gaan filmen en in Brussel de slechtste buurten van Anderlecht of St Gillis. Dat is niet relevant net zoals de hoeren die aan de Nord zitten of crapuul dat rond het klein kasteeltje hangt. Dan krijgt men inderdaad een gefabriceerd beeld van hellhole Brussels. Net zoals overal is er een ander beeld van Brussel of Antwerpen.

maddox 14 augustus 2023 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10218599)

Wij hebben de prachtige Ardennen, waar Henriekes enzoverder ronddwalen.

Hoofdstraat 14 augustus 2023 22:07

Arcenicum zou gepromoot moeten worden als goedkoop alternatief voor die dure hard drugs.

maddox 14 augustus 2023 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10218611)
Arcenicum zou gepromoot moeten worden als goedkoop alternatief voor die dure hard drugs.

Het is 1 van de opties die al een paar 100 keer is voorgesteld.

Men zou verbaasd kunnen zijn van wie er allemaal aan doodvalt.

Skobelev 14 augustus 2023 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10218611)

Voor mij niet gelaten.

maddox 14 augustus 2023 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10218642)
Voor mij niet gelaten.

Ik ga er weinig last van hebben, maar misschien wel een paar kennissen verliezen.

kelt 15 augustus 2023 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10218581)
Zombie op't straat, busje in, kijken dat er nog iets nuttigs te redden valt, zo niet, die korte wandeling door die lange mixer.

Dit lijkt wel heel erg op het evaluatieproces bij de Adeptes Mechanicus om te zien of ze nog een of andere servitor van U kunnen maken......

(Warhammer 40k 8-) )

maddox 15 augustus 2023 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10218744)
Dit lijkt wel heel erg op het evaluatieproces bij de Adeptes Mechanicus om te zien of ze nog een of andere servitor van U kunnen maken......

(Warhammer 40k 8-) )

Ik snapte de referentie onmiddelijk.

Maar helaas, het beste dat we tot nu kunnen is een Lobotomie en een grondige heropvoeding in een Noord Koreaans vakantiekamp.
Dan krijgen we perfecte PS kiezers.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be