![]() |
Nieuwe uniformen voor Belgische Politie
Straf hoor, overal hoor je dat de politie ondergefinancieerd is, maar er is blijkbaar wel nog geld voor ontwerp en aankoop van nieuwe uniformen... die spuuglelijk zijn.
Ik heb een beter voorstel: herinvoering van het uniform van de Rijkswacht, dat waren nog eens kostuums :-P ![]() |
Ik vind het een verbetering ten opzichte van een fleece en een poloke.
|
Er kunnen niet stoer genoeg zijn.
|
Citaat:
Allee ne flik in een fleece ... |
Citaat:
|
Aangezien de flikken alleen maar achter "jongeren" mogen lopen, maar ze niet mogen tegenhouden zijn dit misschien gepaste uniformen.
![]() |
![]() Uit de tijd dat feldgendarmerie nog feldgendarmerie was. |
Ik moet het inderdaad eens zijn met de teneur bij de start van het draadje...
De huidige uniformen stralen zelfs geen gezag meer uit(de BEDOELING van waarom men ooit uniformen bij bewakers van de wettelijke orde invoerde overigens) en de schetsen van de nieuwe uniformen doen eerder denken aan de wegenwerk- en vuilophalingsdiensten .. 8O |
Dat een uniform lelijk kan zijn, da's geen probleem, maar dat ze nog net geen regenboogjes erop borduren, da's echt wel vragen om de ordediensten uit te lachen.
|
Citaat:
![]() |
Het blauw zou oranje moeten zijn, dan kunnen ze meteen op het containerpark terecht.
|
Citaat:
Eerbaar beroep overigens, maar kan leiden tot misverstanden. Als een agent U doet stoppen geeft ge hem het zakje af waar uw McDonnalds resten in zitten :-) |
Citaat:
Moet kunnen! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hilarisch, of in de nabije toekomst ook hier?
![]() |
Citaat:
Wat u bedoeld zijn de parade dress. |
Citaat:
De bedoeling van een uniform is dat die mensen als "lid van een groep met speciale aspecten" herkend worden door de niet-lid-van-de-groep mensen, niet alleen tijdens een parade, maar tijdens het uitoefenen van hun functie. En tevens een vorm van psychologische symboliek hebben die "uitstralen" wat men van die speciale groep wil laten geloven, in dit geval "gezag en sterkte" of zoiets. |
Citaat:
nu de cavalerie nog uitrusten met stokpaardjes en we zijn helemaal woke. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be