![]() |
Binnenkort op nieuw mondmaskerplicht in Frankrijk?
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...b3a813e26&ei=9
Het zou wel (voorlopig) beperkt blijven tot bepaalde diensten / plaatsen / sectoren. Wat denken jullie? Goed plan? De coronabesmettingen stijgen opnieuw, onder meer in Frankrijk. Ook al gaat het (voorlopig) om een lichte stijging, denkt de Franse minister van Volksgezondheid toch aan het opnieuw verplicht maken van het mondmasker. Dat vertelde toch Aurélien Rousseau het voorbije weekend in een interview met het Franse radiostation France Inter. "We zullen nog zien, afhankelijk van de epidemische situatie", aldus de minister. Het zou dan in de eerste plaats gaan om de ziekenhuis of in het openbaar vervoer als mensen symptomen vertonen van een coronabesmetting. |
Het zou ironisch genoeg geen slecht idee zijn. Met de huidige hittegolf gaat een maskerplicht het ademen zodanig moeilijk maken dat iedereen met een ietwat medisch probleem waarschijnlijk dood valt met zo een masker. Dat zijn allemaal potentiele covid ziekenhuisopnames minder in het najaar he.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het meest aannemelijke vind ik dat een mondmasker dragen terwijl je daar eigenlijk tegen bent die mensen ongemakkelijk doet voelen en een soort van claustrofobie naar boven brengt wat uiteindelijk de ademhaling verstoort. Fysiek zou het geen effect hebben, maar mentaal dus wel wat dus ook leidt tot fysieke problemen natuurlijk. Al is daar ook reden tot twijfel want mensen die wél pro-mondmasker waren en er mee gingen sporten ondervonden wel degelijk problemen en moesten het uiteindelijk ook afzetten. Ik zie mezelf ook niet echt sporten met een sjaal voor mijn mond in de winter. Ik denk dat mondmaskerplicht averechts werkt. |
Citaat:
Natuurlijk denk ik niet dat er experimenten zijn waar men 1000 oudjes in een sauna willekeurig heeft geselecteerd en daar 500 van een masker heeft opgezet en gewacht tot er statistisch significante aantallen doden zijn gevallen in de twee groepen, toegegeven. |
|
Citaat:
Maar we weten waarom en door welk clubje... Bij mij zal het echter wel zo zijn: ![]() |
Lol Alex Jones. Leeft da manneke nog? :rofl:
|
Citaat:
|
Toegegeven, sommigen zien er beter uit met een mondmasker. Je ziet dan minder van hun smoelwerk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Enkel wie ze alles kunnen wijsmaken zou nog eens in diezelfde valstrik trappen en die zijn intussen al ferm uitgedund. :twisted: |
Citaat:
|
Een weetje.
“ België is volgens een internationaal rapport van een dochterorganisatie van de Verenigde Naties het vierde meest innoverende land op het vlak van de strijd tegen het coronavirus. In Europa doet geen enkel land het beter. Ook Belgische steden en bedrijven worden door de onderzoekers geprezen. “ (Het Nieuwsblad) Het is maar dat men het weet. Goed zo Vivaldi! |
Citaat:
Het spreekt vanzelf dat mensen verbieden van bij U thuis gaan te pissen inderdaad heel erg "innoverend" was en waarschijnlijk zelden geevenaard. In elk geval met die vierde beste kwakzalvers van de wereld stonden we ook vooraan in het aantal corona doden. Wie zijn de 3 mafkezen die ons voorgaan ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Australie had ergere maatregelen, maar spijtig genoeg minder doden. China spant de kroon natuurlijk, met de meest waanzinnige maatregelen en een gigantisch pak niet-aangegeven doden. Maar Belgie doet het inderdaad ook niet slecht met veel totale kolder-maatregelen en toch heel veel doden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be