Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De waarheid over Irak .... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=26997)

voicelesscharlie 30 december 2004 04:50

De waarheid over Irak ....

...een CIA official getuigd.David Duke leest voor.
Neen het is NIET den olie.
Luister
http://www.davidduke.com:8000/content/dd/cia.mp3

Pietje 30 december 2004 09:03

CIA ??? Als dat geen neutrale bron is :lol: Bush "Den Ouden" , was daar ooit nog grote baas :lol:

HerrUU 30 december 2004 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
...een CIA official getuigd.David Duke leest voor.
Luister
http://www.davidduke.com:8000/content/dd/cia.mp3

Heb je geen tekst? Uw siteke is wordt geblokkeerd door de firewall van mijn werk als "racism and hate", goe begin voor een bronvermelding...

VlaamseBelg 30 december 2004 09:17

En 't marcheert niet trouwens, kan je niet gewoon een samenvatting geven?

voicelesscharlie 30 december 2004 09:35

David Duke is niet bepaald een vriendje van Bush.
Hij is het enfant terrible van de Amerikaanse politiek.
Hij veroordeeld de oorlog in Irak omdat het een zionistisch complot is.

Tekst.

http://www.davidduke.com/radio/trans...l_Confirms.htm

Pietje 30 december 2004 09:39

Citaat:

Tekst.

Duke was nog leider van de Ku Klux Klan . "Symphatieke" gast dus :roll:

voicelesscharlie 30 december 2004 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje

"Was"

voicelesscharlie 30 december 2004 09:42

Citaat:

Leer eens van niet te schieten op de boodschapper.:roll:

Pietje 30 december 2004 09:45

Citaat:

"Was"

Alsof zijn "ideeën" plots veranderd zouden zijn.

voicelesscharlie 30 december 2004 09:53

Citaat:

Alsof zijn "ideeën" plots veranderd zouden zijn.

Hij leest gewoon een getuigenis voor van een ex-CIA official.
Als hij nu KKK was of een marsmannetje doet hier niks terzake.

VlaamseBelg 30 december 2004 09:57

Zijn haatpraat zegt genoeg, op een rare manier houdt een en ander wel steek maar dan toch weer niet.

Als het waar was, dan zou na Irak een ander moslimland moeten volgen waar Israel niet mee om kan. Libanon, Syrië, Saoudi-Arabie of Iran. Ben ik er vergeten? We zullen zien, hopelijk is die KKK'er fout.

HerrUU 30 december 2004 10:23

Citaat:

Hij is het enfant terrible van de Amerikaanse politiek.
Hij veroordeeld de oorlog in Irak omdat het een zionistisch complot is.

Tekst.

Kijk, publiceer gewoon de text hier want :

"The Websense category "Racism and Hate" is filtered."

Het geeft natuurlijk ook al wel wat couleur locale aan de beweringen die de man maakt.

groene flamingant 30 december 2004 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Zijn haatpraat zegt genoeg, op een rare manier houdt een en ander wel steek maar dan toch weer niet.

Als het waar was, dan zou na Irak een ander moslimland moeten volgen waar Israel niet mee om kan. Libanon, Syrië, Saoudi-Arabie of Iran. Ben ik er vergeten? We zullen zien, hopelijk is die KKK'er fout.

Hmm, alhoewel ik niet echt happig ben op de Israëlische politiek, lijkt een getuigenis van een ex-KKK-geval mij toch niet echt geloofwaardig.

Anderzijds, het idee om het regime in Iran en Syrië omver te werpen of te destabiliseren bestaat wel degelijk. Wist je dat niet? Dit jaar is er in de Amerikaanse senaat zelfs een nieuwe wet aangenomen om het regime in Syrië omver te werpen (Syria Freedom Act). "Toevallig" werd er een aantal jaren terug een gelijkaardige wet aangenomen tegenover een ander land: de "Iraqi Freedom Act". Kan je volgen? Syrië staat trouwens momenteel al onder extreem zware druk van de VS. Elke stap die ook maar het minste afkeuring laat uitschijnen van de Israëlische politiek wordt onmiddellijk zwaar aangepakt. Ook Iran staat trouwens onder zware druk: de beschuldigingen over de productie van massavernietigingswapens van Iran hebben waarschijnlijk ook meer te maken met de anti-Israël-politiek van Iran dan een oprechte bezordheid over de wereldvrede.

Persoonlijk denk ik nog altijd dat de reden voor de invasie in Irak niet alleen daarrond kan draaien. Het is volgens mij een mengeling van strategisch belang (controle van de olievoorraden) en pro-Israëlpolitiek. De steun aan Israël heeft trouwens óók te maken met strategische belangen: Israël wordt beschouwd als de Amerikaanse politieman in het Midden-Oosten.

Jonas Elossov 30 december 2004 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Heb je geen tekst? Uw siteke is wordt geblokkeerd door de firewall van mijn werk als "racism and hate", goe begin voor een bronvermelding...

Hoe geraak jij dan in hemelsnaam nog op dit forum... alle topics staan vol met van die "Racism and Hate" vanuit extreem-rechtse zijde.

Trouwens, de tekst die geciteerd wordt door de leider van de meest racistische groepering van de afgelopen eeuw is, is een zeer betrouwbare bron, vooral als het op joden en arabieren aankomt.:roll:

Antoon 30 december 2004 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Hoe geraak jij dan in hemelsnaam nog op dit forum... alle topics staan vol met van die "Racism and Hate" vanuit extreem-rechtse zijde.

Trouwens, de tekst die geciteerd wordt door de leider van de meest racistische groepering van de afgelopen eeuw is, is een zeer betrouwbare bron, vooral als het op joden en arabieren aankomt.:roll:

Inderdaad. Voor dat je een ex-KKK'er of andere neo-nazi interviewd over het midden-oosten dan weet je op voorhand dat hij de joden de schuld geeft en dat alles een zionistisch complot is.

Op zich een compliment voor de joden, als ze dat allemaal kunnen, met 15 miljoen tussen 6 miljard mensen? Hoed af!

Internaut 31 december 2004 01:50

Ik heb gevonden hoe je het correct kunt downloaden:
Surf naar http://www.davidduke.com/radio/tran...al_Confirms.htm en klik daar op download file, in dit geval gaat het om "It’s not about oil, stupid!"
Luisteren gaat toch een aardig stuk sneller dan te moeten lezen, nietwaar ? ;)

Tyr de Dietser 31 december 2004 02:30

Citaat:

Hij mag wel eens zeggen waar het dan wél om ging...

HerrUU 31 december 2004 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Inderdaad. Voor dat je een ex-KKK'er of andere neo-nazi interviewd over het midden-oosten dan weet je op voorhand dat hij de joden de schuld geeft en dat alles een zionistisch complot is.

Op zich een compliment voor de joden, als ze dat allemaal kunnen, met 15 miljoen tussen 6 miljard mensen? Hoed af!

Wel, zoals elke schaker weet, is het niet hoeveel stukken je op het bord hebt dat telt, maar welke en waar je ze zet.

Maar ik ben principieel tegen alle volksveroordelingen, ook die van de joden. Al moet ik zeggen dat ik hun houding in het midden oosten momenteel wel niet begrijp.

illwill 31 december 2004 11:17

Citaat:

Hij leest gewoon een getuigenis voor van een ex-CIA official.
Als hij nu KKK was of een marsmannetje doet hier niks terzake.

Jaja, hij leest het gewoon, lol, je moet een marsmannetje zijn om dat te geloven ja.

groene flamingant 31 december 2004 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Wel, zoals elke schaker weet, is het niet hoeveel stukken je op het bord hebt dat telt, maar welke en waar je ze zet.

Maar ik ben principieel tegen alle volksveroordelingen, ook die van de joden. Al moet ik zeggen dat ik hun houding in het midden oosten momenteel wel niet begrijp.

Sorry, maar je moet hier wel een onderscheid maken tussen de politiek van 'de joden' en een staat (Israël) hé. Wat de gemiddelde jood over deze oorlog denkt, weet ik niet. In Israël was er inderdaad wél zware steun (ook van de publieke opninie) voor deze oorlog.

De overduidelijke steun van Israël aan deze oorlog, is gewoon strategische politiek. Tientallen jaren terug, ik denk kort na het ontstaan van Israël (of was het zelfs ervoor nog?), is er in Israël een strategische politiek uitgewerkt om de machtsbasis van Israël in het Midden-Oosten veilig te stellen. Die strategie kwam erop neer dat 'de joodse staat Israël' een kunstmatige staat was (was alléén mogelijk door de verdrijving van 750.000 Palestijnen van hun land en de verwoesting van méér dan 500 Palestijnse dorpen), dat om deze kunstmatige situatie in stand te houden (de Palestijnse vluchtelingen zouden dan nooit mogen terug keren-het werd later bij wet vastgelegd) enerzijds steun nodig was van buitenaf (de grootmachten) en anderzijds het noodzakelijk was om verdeeldheid te zaaien bij de tegenstanders in het MO zelf en deze te verzwakken of zonodig door middel van oorlog uit te schakelen.

Een bepaalde uitspraak van David Ben Gurion uit mei 1948, de eerste premier van Israël, is daarover veelzeggend: "We moeten ons voorbereiden op een offensief. Ons doel is Libanon, Transjordanië en Syrië te verslaan. Het zwakke punt is Libanon, want het moslimregime daar is artificieel en voor ons gemakkelijk te ondermijnen. We zullen daar een christelijke staat oprichten, en dan zullen we het Arabische legioen verslaan, Transjordanië elimineren; Syrië zal in onze handen vallen. We zullen dan verder gaan en Port Saïd, Alexandrië en Sinaï bombarderen."

Na de oorlog van 1967 zagen de VS in Israël een militair sterke staat. Aangezien de VS als grootmacht strategische belangen hadden in het MO, werd beslist de staat Israël te steunen als een soort politieman die de plaatselijke belangen van de VS zou verdedigen. Sindsdien is de politiek van de VS en Israël in het MO nauw verstrengeld. Getuige ook deze oorlog. Voor de VS was het strategisch belang, voor Israël een kwestie van de dominantie in het MO te behouden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be