Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   NL Klimaatadviseur: Klimaatneutraal = enkel rijken mogen auto bezitten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269997)

Hoofdstraat 30 augustus 2023 07:41

NL Klimaatadviseur: Klimaatneutraal = enkel rijken mogen auto bezitten
 
De belangrijkste klimaatadviseur voor de nederlandse regering zegt dat het bezitten van een auto niet meer zo makkelijk zal zijn, er zijn gewoon niet genoeg grondstoffen voor batterijen en computers om dat mogelijk te maken. Een auto wordt dus pokke-duur om te bezitten waardoor je een Uber zal moeten nemen, als dat ook maar betaalbaar zal zijn.

Hoe kleine bedrijven dan een camionette moeten aankopen weet ik ook niet, met de bakfiets dan maar. Het positieve is wel dat hij er open voor uitkomt, voor hem is dat een positieve zaak want als de plebs geen auto meer hebben kan hij met z'n vette bak makkelijker naar de regering rijden om wat advies te geven. Win win.

Wordt het adieu auto? ‘Autobezit voor iedereen is straks niet langer vanzelfsprekend’
https://www.ad.nl/binnenland/wordt-h...kend~a419dbbd/

Autobezit voor iedereen is straks niet langer vanzelfsprekend. Om een volledig klimaatneutraal vervoersysteem op te bouwen in Nederland, moeten veel burgers waarschijnlijk afscheid nemen van hun heilige koe. Dat zegt Jan Willem Erisman, de nieuwe belangrijkste adviseur van de regering op het gebied van klimaat.

,,Doordat elektrisch rijden nu wordt gestimuleerd, lijkt het erop dat we ervan uitgaan dat straks iedereen een elektrische auto zal rijden”, zegt hij. ,,Maar het is de vraag of dat op de lange termijn, met de beperkt beschikbare grondstoffen en kritische materialen, überhaupt kan.”

Niet alleen de beperkte beschikbaarheid van edelmetalen voor batterijen noopt tot een ingrijpende omslag van de manier waarop we ons verplaatsen. Elke benzinewagen inruilen voor een stekkerauto betekent ook ‘doorgaan met hetzelfde systeem’, aldus de voorzitter van de nieuwe Wetenschappelijke Klimaatraad. Voor 2050 is volgens hem een radicale verandering van het systeem nodig.

De raad kan zich voorstellen dat stedelingen in de Randstad veel meer overstappen op gedeeld en openbaar vervoer. Elektrisch rijden blijft mogelijk de beste optie voor het platteland. Het gaat overigens om een langjarige transitie over ruim 25 jaar. ,,Het is niet zo dat mensen morgen hun auto moeten inleveren.”

Blue Sky 30 augustus 2023 08:26

Eindelijk ziet men de waanzin van al die idioterie en verafgoding van de auto en gaat men evolueren naar een nieuw model waarin dit onding en vergiftigde geschenk niet meer centraal in de maatschappij wordt geplaatst waarrond alles wordt ontworpen en draait.

In Duitsland in het bijzonder populaire Freiburg heeft men al zo'n model gebouwd.

De evolutie is al een tijdje bezig doordat men zich meer en meer overal hopeloos begint vast te rijden, en zelfs auto adepten als De Wever een bocht maken van 180° betreffende de politiek aangaande de auto. Een aanzienlijk deel van de automobilisten wil dat niet inzien en probeert iedere dag opnieuw hetzelfde om telkens weer opnieuw in de file aan te schuiven. En dat worden ze weer gefrustreerd en is het de fout van alles en iedereen, behalve van henzelf.

Op zich dus niets baanbrekend, auto gaat steeds minder belangrijk worden en het bezit gaat ook afnemen. Andere vormen als autodelen en een andere mobiliteit dienen zich aan. Natuurlijk leven we in een land met bekrompen mensen die vastgeroest zitten in hun enge keurslijf waar bovendien naast het christendom vooral het autofundamentalisme heerst. De verandering zal hier dus de nodige tijd vragen, zowel naar infrastructuur toe als mentaliteit. Met de komst van e-mobiliteit is alvast een duw in de juiste richting gegeven.

quercus 30 augustus 2023 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10226980)
De belangrijkste klimaatadviseur voor de nederlandse regering zegt dat het bezitten van een auto niet meer zo makkelijk zal zijn, er zijn gewoon niet genoeg grondstoffen voor batterijen en computers om dat mogelijk te maken. Een auto wordt dus pokke-duur om te bezitten waardoor je een Uber zal moeten nemen, als dat ook maar betaalbaar zal zijn.

Hoe kleine bedrijven dan een camionette moeten aankopen weet ik ook niet, met de bakfiets dan maar. Het positieve is wel dat hij er open voor uitkomt, voor hem is dat een positieve zaak want als de plebs geen auto meer hebben kan hij met z'n vette bak makkelijker naar de regering rijden om wat advies te geven. Win win.

Wordt het adieu auto? ‘Autobezit voor iedereen is straks niet langer vanzelfsprekend’
https://www.ad.nl/binnenland/wordt-h...kend~a419dbbd/

Autobezit voor iedereen is straks niet langer vanzelfsprekend. Om een volledig klimaatneutraal vervoersysteem op te bouwen in Nederland, moeten veel burgers waarschijnlijk afscheid nemen van hun heilige koe. Dat zegt Jan Willem Erisman, de nieuwe belangrijkste adviseur van de regering op het gebied van klimaat.

,,Doordat elektrisch rijden nu wordt gestimuleerd, lijkt het erop dat we ervan uitgaan dat straks iedereen een elektrische auto zal rijden”, zegt hij. ,,Maar het is de vraag of dat op de lange termijn, met de beperkt beschikbare grondstoffen en kritische materialen, überhaupt kan.”

Niet alleen de beperkte beschikbaarheid van edelmetalen voor batterijen noopt tot een ingrijpende omslag van de manier waarop we ons verplaatsen. Elke benzinewagen inruilen voor een stekkerauto betekent ook ‘doorgaan met hetzelfde systeem’, aldus de voorzitter van de nieuwe Wetenschappelijke Klimaatraad. Voor 2050 is volgens hem een radicale verandering van het systeem nodig.

De raad kan zich voorstellen dat stedelingen in de Randstad veel meer overstappen op gedeeld en openbaar vervoer. Elektrisch rijden blijft mogelijk de beste optie voor het platteland. Het gaat overigens om een langjarige transitie over ruim 25 jaar. ,,Het is niet zo dat mensen morgen hun auto moeten inleveren.”

Je zou nu toch niet willen dat al dat ordinair volkje zomaar met een auto mag rijden

Hoofdstraat 30 augustus 2023 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10226999)
Eindelijk ziet men de waanzin van al die idioterie en verafgoding van de auto en gaat men evolueren naar een nieuw model waarin dit onding en vergiftigde geschenk niet meer centraal in de maatschappij wordt geplaatst waarrond alles wordt ontworpen en draait.

In Duitsland in het bijzonder populaire Freiburg heeft men al zo'n model gebouwd.

De evolutie is al een tijdje bezig doordat men zich meer en meer overal hopeloos begint vast te rijden, en zelfs auto adepten als De Wever een bocht maken van 180° betreffende de politiek aangaande de auto. Een aanzienlijk deel van de automobilisten wil dat niet inzien en probeert iedere dag opnieuw hetzelfde om telkens weer opnieuw in de file aan te schuiven. En dat worden ze weer gefrustreerd en is het de fout van alles en iedereen, behalve van henzelf.

Op zich dus niets baanbrekend, auto gaat steeds minder belangrijk worden en het bezit gaat ook afnemen. Andere vormen als autodelen en een andere mobiliteit dienen zich aan. Natuurlijk leven we in een land met bekrompen mensen die vastgeroest zitten in hun enge keurslijf waar bovendien naast het christendom vooral het autofundamentalisme heerst. De verandering zal hier dus de nodige tijd vragen, zowel naar infrastructuur toe als mentaliteit. Met de komst van e-mobiliteit is alvast een duw in de juiste richting gegeven.

De rijken gaan natuurlijk wel nog een auto hebben, je mag de ideologie nu niet te ver doordrijven. Het zijn de plebs die hun auto verliezen en met busjes braaf naar de fabriek moeten worden gebracht, de directie komt nog steeds met hun vierwieler en op zonnige dagen met de e-bike voor het milieu.

Die wijk in Freiburg is populair bij mensen die geen auto nodig hebben, die wonen daar uit eigen keuze en hebben werk en hobby's die daarbij aansluiten. Dat is uiteraard maar een fractie van de bevolking.

Skobelev 30 augustus 2023 10:02

We kunnen weer allemaal rond de plaatselijke kerktoren/minaret blijven en onze verplaatsingen, privé en professioneel, niet meer maken. Iedere groene blij...

quercus 30 augustus 2023 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10227069)
We kunnen weer allemaal rond de plaatselijke kerktoren/minaret blijven en onze verplaatsingen, privé en professioneel, niet meer maken. Iedere groene blij...

Voila. En als schoeisel uitsluitend sandalen. U wassen met een heel klein beetje water dat meerdere malen gebruikt wordt door het ganse gezin.

Jay-P. 30 augustus 2023 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10227074)
Voila. En als schoeisel uitsluitend sandalen.
U wassen met een heel klein beetje water dat meerdere malen gebruikt wordt door het ganse gezin.

Nogal wiedes, aan de prijs dat het kraantjeswater staat, bij jullie!

Skobelev 30 augustus 2023 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10227092)
Nogal wiedes, aan de prijs dat het kraantjeswater staat, bij jullie!

Dat valt nog mee. Mijn architect zei indertijd "'t water gaat zo duur worden als de naft"
Hij zat er naast.
of wacht...
Misschien bedoelde hij wat da naft toen kostte?

patrickve 30 augustus 2023 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10226999)
Eindelijk ziet men de waanzin van al die idioterie en verafgoding van de auto en gaat men evolueren naar een nieuw model waarin dit onding en vergiftigde geschenk niet meer centraal in de maatschappij wordt geplaatst waarrond alles wordt ontworpen en draait.

Nee, dat is het punt niet. Men mag auto's, computers en alle moderne luxe hebben, en nog meer. Het enige punt is dat het maar "ecologisch" verantwoord is voor een kleine groep mensen.

Nu zijn er daar 2 oplossingen aan, maar slechts 1 echte. De schijn oplossing bestaat erin om auto's en dergelijke aan een kleine elite voor te behouden en het gros van de wereldbevolking in relatieve armoede laten te leven, met heel weinig eten, zo goed als geen behuizing, verwarming en uiteraard geen verplaatsingen en dergelijke.

Dat is een schijn oplossing omdat zoiets sociaal niet houdbaar is, die grote massa gaat er alles aan doen om "zichzelf op te werken" en het discours " ' t is voor de planeet" gaat niet werken eens het gros van de mensen in een favela gedwongen wordt.

99% van de wereldbevolking op een heel laag peil van armoede houden is niet doenbaar, zelfs niet in een perfect groen fascisme.

De echte oplossing is natuurlijk de enige: een gigantische genocide, zodat de weinige mensen die overblijven ALLEMAAL in de hedendaagse en nog hogere luxe kunnen leven.

Het convergeert altijd naar hetzelfde he. Je kan het draaien en keren zoals je wil. Ecologisme zonder grote genocide is een contradictie.

Oma 30 augustus 2023 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10227031)
De rijken gaan natuurlijk wel nog een auto hebben, je mag de ideologie nu niet te ver doordrijven. Het zijn de plebs die hun auto verliezen en met busjes braaf naar de fabriek moeten worden gebracht, de directie komt nog steeds met hun vierwieler en op zonnige dagen met de e-bike voor het milieu.

Die wijk in Freiburg is populair bij mensen die geen auto nodig hebben, die wonen daar uit eigen keuze en hebben werk en hobby's die daarbij aansluiten. Dat is uiteraard maar een fractie van de bevolking.

De aanslag op autobezit voor de bevolking gaat verder....en daarom sturen ze ook aan op slim city, uiteraard om de planeet te redden door het klimaat neutraal te maken. :silly:
(Ik blijf het hallucinant vinden dat ook maar 1 iemand zulke bullshit slikt en kan geloven.)
In slim city is alles binnen loopafstand met overal loerende controle camera's en het plebs opeengepakt in betonnen duivekotten om enkel nog als slaaf te mogen leven om te werken voor de 1% globalisten elite.

Micele 30 augustus 2023 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10226980)

,,Doordat elektrisch rijden nu wordt gestimuleerd, lijkt het erop dat we ervan uitgaan dat straks iedereen een elektrische auto zal rijden”, zegt hij. ,,Maar het is de vraag of dat op de lange termijn, met de beperkt beschikbare grondstoffen en kritische materialen, überhaupt kan.”

Niet alleen de beperkte beschikbaarheid van edelmetalen voor batterijen noopt tot een ingrijpende omslag van de manier waarop we ons verplaatsen.

En dat zijn?

Uiteraard kan dat aangezien men quasi alle kritische materialen kan recycleren, zeker op middenlange termijn.

Het artikel mag in de vuilbak.
Citaat:

https://www.imarcgroup.com/top-elect...ling-companies
2022

Top 10 Electric Vehicle Battery Recycling Companies in the World

Automotive Industry
Deze link is recenter, juli 2023:

https://www.blackridgeresearch.com/b...s-in-the-world

Bijna 100% recyclebaar reeds in 2021, er zal altijd wat afval zijn, maar dat kan men ergens anders gebruiken.
Citaat:

https://www.rechargenews.com/energy-...lt/2-1-1098748

Technology breakthrough as Northvolt produces first ever lithium-ion battery cell with 100% recycled nickel, manganese and cobalt

Giga-scale manufacturer says it can now recover up to 95% of the metals from a battery, reducing the need for freshly mined raw materials, and slashing supply-chain greenhouse gases
Apple laat ook van zich horen qua recycling:
Citaat:

https://www.apple.com/newsroom/2023/...eries-by-2025/

April 13, 2023

Apple will use 100 percent recycled cobalt in batteries by 2025

Industry-leading innovation paves new path for key recycled metals in batteries, magnets, and circuit boards
Ze moeten wel want Tesla deed dit al in 2021:
Citaat:

https://cleantechnica.com/2022/05/08...raw-materials/

Tesla’s recycled batteries have provided almost 92% of their original raw materials back to Tesla for future use, according to new information in Tesla’s 2021 Impact Report. Tesla’s factories are already using an in-house, closed-loop recycling system. This allows for all of Tesla’s batteries that it receives to be recycled with up to 92% of the raw materials being used again.

Tesla also shared some details about its battery chemistry, noting that lithium only accounts for around 1.5% of the full battery pack weight. Tesla’s iron phosphate battery packs have neither any cobalt nor nickel. Tesla stated the following in its latest Impact Report:

“While the relative cathode compositions and our overall demand of various minerals and battery-grade chemicals will continue to evolve, Tesla and the global battery supply chain will require significant quantities of responsibly produced lithium, nickel, cobalt, manganese, iron, phosphates, and many other minerals for the foreseeable future. While we recognize the critical role battery recycling will play in supplying a portion of these materials to enable a closed-loop supply chain, global cell production will continue to rely heavily on primary, mined materials to meet the growing demand in the short to medium term.
De recyclage van batterijen is immers inbegrepen in levenscyclusstudies over BEV. (want kost extra energie of CO2-equivalent)

In het Masterplan 3 (page 22) Batteries for Transportation schatte Tesla dat 78% van de gebruikte batterijpacks vooral ijzer (F) als cathode hebben (LFP basis), zeer edel. :roll:

TV-verslaafde 30 augustus 2023 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10227216)
De aanslag op autobezit voor de bevolking gaat verder....en daarom sturen ze ook aan op slim city, uiteraard om de planeet te redden door het klimaat neutraal te maken. :silly:
(Ik blijf het hallucinant vinden dat ook maar 1 iemand zulke bullshit slikt en kan geloven.)
In slim city is alles binnen loopafstand met overal loerende controle camera's en het plebs opeengepakt in betonnen duivekotten om enkel nog als slaaf te mogen leven om te werken voor de 1% globalisten elite.

De quota halen, dat wil een administratie veelal.

Earth Overshoot Day.

In China werd tijdens Covid ook gewoon een wijk geblokkeerd. Mensen leden aan verhongering.

De quota. Er valt niet buiten dat denkkader te redeneren met zo'n mensen.

TV-verslaafde 30 augustus 2023 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10227144)
Nee, dat is het punt niet. Men mag auto's, computers en alle moderne luxe hebben, en nog meer. Het enige punt is dat het maar "ecologisch" verantwoord is voor een kleine groep mensen.

Nu zijn er daar 2 oplossingen aan, maar slechts 1 echte. De schijn oplossing bestaat erin om auto's en dergelijke aan een kleine elite voor te behouden en het gros van de wereldbevolking in relatieve armoede laten te leven, met heel weinig eten, zo goed als geen behuizing, verwarming en uiteraard geen verplaatsingen en dergelijke.

Dat is een schijn oplossing omdat zoiets sociaal niet houdbaar is, die grote massa gaat er alles aan doen om "zichzelf op te werken" en het discours " ' t is voor de planeet" gaat niet werken eens het gros van de mensen in een favela gedwongen wordt.

99% van de wereldbevolking op een heel laag peil van armoede houden is niet doenbaar, zelfs niet in een perfect groen fascisme.

De echte oplossing is natuurlijk de enige: een gigantische genocide, zodat de weinige mensen die overblijven ALLEMAAL in de hedendaagse en nog hogere luxe kunnen leven.

Het convergeert altijd naar hetzelfde he. Je kan het draaien en keren zoals je wil. Ecologisme zonder grote genocide is een contradictie.

Kolonisatie van de ruimte is ook een optie. Dan hebben die al geen voetafdruk meer hier.

De geboortecijfers zouden wereldwijd wegzakken tegen 2100. Dus ook die voetafdruk.

Als die globale warming komt is dat een 20 - 30 meter hogere zeespiegel. In het verhaal van de bijbel, de ark van Noach werd alles weggespoeld. De verklaring was toen, God neemt de zondaars tot zich.

Nu in de moderne wereld, hebben we een veilige plek nodig.
Dus de overheid komt met goedbedoelde quota of contaminatie beheersing. Waarbij de illusie wordt gewekt van veiligheid. Nu velen kunnen het niet verkroppen dat bepaalde vrijheden worden weggenomen dus wordt dat anders verkocht zodat het wel verteerbaar is.

DewareJakob 30 augustus 2023 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10227000)
Je zou nu toch niet willen dat al dat ordinair volkje zomaar met een auto mag rijden

Net zo min als kinderen van beenhouwers advocaat...

quercus 30 augustus 2023 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 10227339)
Net zo min als kinderen van beenhouwers advocaat...

Voila! Madam De Croo zei dat ook… :lol::lol::lol:

DewareJakob 30 augustus 2023 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10227348)
Voila! Madam De Croo zei dat ook… :lol::lol::lol:

Zoals de ouden zongen, zo piepen de jonge...;-)

Micele 30 augustus 2023 20:35

Uit draadstarter, laatste alinea:

Citaat:

De raad kan zich voorstellen dat stedelingen in de Randstad veel meer overstappen op gedeeld en openbaar vervoer. Elektrisch rijden blijft mogelijk de beste optie voor het platteland. Het gaat overigens om een langjarige transitie over ruim 25 jaar. ,,Het is niet zo dat mensen morgen hun auto moeten inleveren.”
En wat is daar nu speciaal aan? Aan minder individueel autobezit in de steden.

Dat zeiden ze 30 jaar geleden toch ook al? Autodelen is wslk nog ouder.

patrickve 31 augustus 2023 05:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10227425)
En wat is daar nu speciaal aan? Aan minder individueel autobezit in de steden.

Dat is toch een achteruitgang in beschaving zou ik denken. Niet "auto" per se, maar "persoonlijk vrij verplaatsingsmiddel". Waar je beslist, van bij je thuis, waar je heen gaat, wanneer, en alleen of met wie je wil. Of dat nu een rijdend, lopend of vliegend object is, is kifkif natuurlijk, maar het moeten collectiviseren van uw verplaatsingen, met extra constraints van plaats en tijd, is een achteruitgang.

Het is alsof je moet stoppen met een eigen PC en smartphone te hebben, en naar een rekencentrum te moeten om daar op een openbare terminal je persoonlijke berichten kunnen te lezen. "geen probleem, op elke hoek van de straat zal er zo een collectief rekencentrum zijn".

De eerste vormen van transport waren collectief omdat het destijds een grote inspanning vroeg vanwege de veel lagere technologische beschavingsniveaus. Een grote machine doen rijden was complex en duur, en dus was het collectief (een trein). Zoals de eerste computers ook mainframes waren die collectief waren, want complex en aan de limiet van wat we konden.

Blue Sky 31 augustus 2023 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10227515)
Dat is toch een achteruitgang in beschaving zou ik denken. Niet "auto" per se, maar "persoonlijk vrij verplaatsingsmiddel". Waar je beslist, van bij je thuis, waar je heen gaat, wanneer, en alleen of met wie je wil. Of dat nu een rijdend, lopend of vliegend object is, is kifkif natuurlijk, maar het moeten collectiviseren van uw verplaatsingen, met extra constraints van plaats en tijd, is een achteruitgang.

Het is alsof je moet stoppen met een eigen PC en smartphone te hebben, en naar een rekencentrum te moeten om daar op een openbare terminal je persoonlijke berichten kunnen te lezen. "geen probleem, op elke hoek van de straat zal er zo een collectief rekencentrum zijn".

De eerste vormen van transport waren collectief omdat het destijds een grote inspanning vroeg vanwege de veel lagere technologische beschavingsniveaus. Een grote machine doen rijden was complex en duur, en dus was het collectief (een trein). Zoals de eerste computers ook mainframes waren die collectief waren, want complex en aan de limiet van wat we konden.

Het is geen achteruitgang, alleen is het dat in de tijdsgeest van velen die zijn opgegroeid in een maatschappij waarin er een steevast een verafgoding van de auto is geweest.

Er is ook geen verplichting om het collectief vervoer te nemen, daar u zich nog steeds individueel kan verplaatsen met de fiets, te voet of met een ander e vervoersmiddel.

Het is dus eerder pragmatisme wat het leven in een stad ten goede komt.
Als wiskundige is het niet moeilijk om te snappen dat het een wiskundige onmogelijkheid is dat iedereen in de stad zich met een auto zou verplaatsen. Men neme de oppervlakte die een auto inneemt en vermenigvuldigt dit met het aantal inwoners, het resultaat spreekt boekdelen. Helaas snappen of willen vele autobestuurders dit niet snappen en kijken of kunnen ze ze niet verder kijken dan hun neus lang is.

Skobelev 31 augustus 2023 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10227593)
Het is geen achteruitgang, alleen is het dat in de tijdsgeest van velen die zijn opgegroeid in een maatschappij waarin er een steevast een verafgoding van de auto is geweest.

Er is ook geen verplichting om het collectief vervoer te nemen, daar u zich nog steeds individueel kan verplaatsen met de fiets, te voet of met een ander e vervoersmiddel.

Het is dus eerder pragmatisme wat het leven in een stad ten goede komt.
Als wiskundige is het niet moeilijk om te snappen dat het een wiskundige onmogelijkheid is dat iedereen in de stad zich met een auto zou verplaatsen. Men neme de oppervlakte die een auto inneemt en vermenigvuldigt dit met het aantal inwoners, het resultaat spreekt boekdelen. Helaas snappen of willen vele autobestuurders dit niet snappen en kijken of kunnen ze ze niet verder kijken dan hun neus lang is.

Om te gaan werken en uw stempelgeld te betalen :
enkele verplaatsing :
3 uur met de fiets
10 uur te voet (oeps, 20 uur onderweg en 8 uur werken...)
2.5 uur met het openbaar vervoer
45 minuten met de wagen

Rot toch op man...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be