Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Genkse school krijgt geen erkenning van Ben Weyts (N-VA). (https://forum.politics.be/showthread.php?t=270008)

reservespeler 31 augustus 2023 07:13

Genkse school krijgt geen erkenning van Ben Weyts (N-VA).

Vlak voor het begin van het schooljaar: Genkse basisschool krijgt geen erkenning van Ben Weyts (N-VA)

Genk - Basisschool Optimum Limburg in het Genkse Sledderlo krijgt voorlopig nog geen erkenning van onderwijsminister Ben Weyts. “We zien zorgwekkende signalen. Er zijn dan ook extra vragen gesteld aan onze diensten, maar ook aan Staatsveiligheid”, aldus de minister.

Het schoolbestuur reageert teleurgesteld: “We vrezen dat de minister verkeerd geïnformeerd is.”

Een schets:
De vzw Optimum Limburg heeft al een taal- en studiebegeleidingsdienst in Genk en kondigde in februari aan ook een basisschool te willen openen in de gebouwen van een voormalige GO!-school in Sledderlo. In de vzw zitten moslims met de meest diverse achtergrond. Sommigen hebben een Turkse of een Marokkaanse achtergrond, sommigen zijn bekeerlingen. Twee leden zijn ook verbonden aan de islamitische basisschool El Habib in Maastricht. Zelf stelt Optimum zich officieel voor als pluralistisch. Nergens wordt er verwezen naar de islam.

Henri, ik hoop dat dit het juiste subforum is.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230830_96052263

Ik denk dat zo'n school net is wat we niet willen, het bevordert segregatie i.p.v. integratie.
Dat er momenteel nergens sprake is van de Islam lijkt me vrij logisch, en interesseert me eigenlijk niet. Het gaat om wie de school leidt en over wie er lessen gaat geven. Dat het allemaal islamieten zijn, zegt volgens mij genoeg.

Skobelev 31 augustus 2023 07:27

Nergens wordt verwezen naar de islam?

Die gehoofddoekte onderwijzeressen spreken voor zich!

Dadeemelee 31 augustus 2023 09:02

Alle religieuze scholen dienen verboden te worden.

Zipper 31 augustus 2023 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10227559)
Vlak voor het begin van het schooljaar: Genkse basisschool krijgt geen erkenning van Ben Weyts (N-VA)

Genk - Basisschool Optimum Limburg in het Genkse Sledderlo krijgt voorlopig nog geen erkenning van onderwijsminister Ben Weyts. “We zien zorgwekkende signalen. Er zijn dan ook extra vragen gesteld aan onze diensten, maar ook aan Staatsveiligheid”, aldus de minister.

Het schoolbestuur reageert teleurgesteld: “We vrezen dat de minister verkeerd geïnformeerd is.”

Een schets:
De vzw Optimum Limburg heeft al een taal- en studiebegeleidingsdienst in Genk en kondigde in februari aan ook een basisschool te willen openen in de gebouwen van een voormalige GO!-school in Sledderlo. In de vzw zitten moslims met de meest diverse achtergrond. Sommigen hebben een Turkse of een Marokkaanse achtergrond, sommigen zijn bekeerlingen. Twee leden zijn ook verbonden aan de islamitische basisschool El Habib in Maastricht. Zelf stelt Optimum zich officieel voor als pluralistisch. Nergens wordt er verwezen naar de islam.

Henri, ik hoop dat dit het juiste subforum is.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230830_96052263

Ik denk dat zo'n school net is wat we niet willen, het bevordert segregatie i.p.v. integratie.
Dat er momenteel nergens sprake is van de Islam lijkt me vrij logisch, en interesseert me eigenlijk niet. Het gaat om wie de school leidt en over wie er lessen gaat geven. Dat het allemaal islamieten zijn, zegt volgens mij genoeg.

Hij kan beter dreigen met het niet erkennen vd diploma's ipv het niet erkennen vd scholen.

Skobelev 31 augustus 2023 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10227589)

Inderdaad. Al zou dit bericht, van u komende, wel eens cynisch bedoeld kunnen zijn.

maddox 31 augustus 2023 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10227594)
Inderdaad. Al zou dit bericht, van u komende, wel eens cynisch bedoeld kunnen zijn.

Neen, het wil gewoon zeggen dat ie de joden wil kloten, want de Joodse scholen in Blegië bestaan al een stuk langer.
En hebben -desondanks een paar debiele opvattingen- een betere reputatie dan de paar met overheidsgeld gesponsorde madrassa's.

Dadeemelee 31 augustus 2023 09:35

Citaat:

Wat bedoelt u? Ik ben voor afschaffing van alle religieus onderwijs. Heb ik al meermaals gezegd.
Heb er zelfs een paar minuten geleden een draad over geopend.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=270013

Skobelev 31 augustus 2023 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10227640)
Wat bedoelt u? Ik ben voor afschaffing van alle religieus onderwijs. Heb ik al meermaals gezegd.

Dat het me niet zou verbazen indien u alle religieus onderwijs wil verbieden behalve het islamitische.

Dadeemelee 31 augustus 2023 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10227643)
Dat het me niet zou verbazen indien u alle religieus onderwijs wil verbieden behalve het islamitische.

U bent een god in het diepst van uw fantasie. ;-)

Skobelev 31 augustus 2023 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10227646)
U bent een god in het diepst van uw fantasie. ;-)

ik geloof in geen enkele god, ni dieu, ni maitre

Zipper 31 augustus 2023 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10227657)
ik geloof in geen enkele god, ni dieu, ni maitre

nog een generatie of twee en streng religieuzen hebben het hier helemaal voor het zeggen.

Skobelev 31 augustus 2023 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10227661)
nog een generatie of twee en streng religieuzen hebben het hier helemaal voor het zeggen.

Daar ben ik me terdege van bewust.

Zipper 31 augustus 2023 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10227689)
Daar ben ik me terdege van bewust.

met dank aan die vermaledijde EU

reservespeler 31 augustus 2023 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10227592)
Hij kan beter dreigen met het niet erkennen vd diploma's ipv het niet erkennen vd scholen.

Het niet erkennen van de scholen wilt wel zeggen dat de subsidiekraan dicht blijft.
Een diploma niet erkennen is moeilijk, omdat onderwijs volgen nu eenmaal niet verplicht is.

Als ze met hun kennis naar de examencommissie basisonderwijs gaan, kunnen ze daar hun examen afleggen, dit is gratis.

Voor het middelbaar bestaat de middenjury.

Karel Martel B 31 augustus 2023 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10227589)

Wel, daarvoor is een grondwetswijziging nodig, zo veel geluk.

De schoofzak 31 augustus 2023 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10227640)

Minister Ben wil de koepels afschaffen.
Dat zou tenminste eens een goede zaak zijn. Pedagogisch, organisatorisch en .. financieel.

Oma 31 augustus 2023 13:06

Citaat:

Neen, hij heeft het over het katholieke onderwijs in ons katholieke land zoals het een oikofoob betaamt. :roll:

Oma 31 augustus 2023 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10227754)
Het niet erkennen van de scholen wilt wel zeggen dat de subsidiekraan dicht blijft.
Een diploma niet erkennen is moeilijk, omdat onderwijs volgen nu eenmaal niet verplicht is.

Als ze met hun kennis naar de examencommissie basisonderwijs gaan, kunnen ze daar hun examen afleggen, dit is gratis.

Maar dat betekent dus dat de islamietenschool toch hun gang mag gaan en wel mag openen...
En geen subsidies? Geen nood, de saoedies zullen wel sponsoren via UK spookfirma's om de koran te onderwijzen..

Sluwe omzeiling van bedrieger weyts om deze islamitische school en segregatie toch niet te verbieden...hij meent zn plicht gedaan te hebben door geen centjes te willen geven.
Blijkbaar geldt de vereiste neutraliteit voor onderwijs weer niet voor islamieten.
Altijd meten met twee maten en twee gewichten, hypocrisie ten top.

maddox 31 augustus 2023 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10227754)

Dat is nu het hele punt.

U kan perfect zelf een ronkend diploma uitreiken aan een willekeurige persoon. Summa Cum Laude XXXX , uitgereikt door Universiteit Ultiem van Reservespeler... Maar als vragende partij (en sommige partijen zijn daartoe verplicht) er een blik op werpt gaat de drager van dat diploma/oorkonde/attest een niet zo positieve reactie krijgen.

Ja, als die drager via de juiste vak/middenjury gaat om het te laten valideren, en met succes de testen doorkomt, is het een geldig, geregistreerd diploma.

reservespeler 31 augustus 2023 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10227885)
Dat is nu het hele punt.

U kan perfect zelf een ronkend diploma uitreiken aan een willekeurige persoon. Summa Cum Laude XXXX , uitgereikt door Universiteit Ultiem van Reservespeler... Maar als vragende partij (en sommige partijen zijn daartoe verplicht) er een blik op werpt gaat de drager van dat diploma/oorkonde/attest een niet zo positieve reactie krijgen.

Ja, als die drager via de juiste vak/middenjury gaat om het te laten valideren, en met succes de testen doorkomt, is het een geldig, geregistreerd diploma.

Inderdaad. Dat is het punt dat ik wilde maken.
En Weyts kan daar niets tegen doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be