![]() |
e-Steps zijn echt een pest op de weg
Uit elke zijstraat kan er ene komen "uitgevlogen", en ze halen ontoelaatbare snelheden. En de automobilist moet alles maar gezien hebben :roll:
https://www.hln.be/willebroek/politi...km-u~aaffe565/ |
blijft leuk als het voorste wieleke blokkeert
|
Citaat:
Waar is de tijd van de 2pkjes en de R4kes, gouden tijden. |
Het is niet het toestel, het is het manneke, en wat er tussen zijn oren zit.
Dit geldt ook voor fietsers in winkelwandelstraten of op jaagpaden waar ze koersen. x procent van de bevolking is snelheidsgek, en waar die mensen ook inkruipen of gaan opzitten ... het zal van dattum zijn. |
Citaat:
|
Dit draadje begon met iemand van DRIEENVIJFTIG JAAR die zich gedroeg als een kind van 16 jaar....
Kijk.... Het gaat niet om de e-step,het gaat over die ONNOZELAAR.... Daarom vind ik zou de schandpaal weer ingevoerd moeten worden......Wie daar van af kwam was GESTRAFT en vermoedelijk ook GELEERD..... |
Citaat:
Op die curvometer haalt een wielertoerist in zijn hoogste fietsversnelling ook 100km/uur. Geen windweerstand, geen rolweerstand ... beetje onnozel om de snelheden uit dat toestel als reëel te beschouwen. |
Citaat:
|
van het plankskes verbod in de statie trekken ze zich ook geen kloten aan.
Een van dees dagen rijden ze iemand aan en dan gaan ze weer niet weten hoe het komt. Dat er dan zo ne mongool met zijn bakkes in een reclame bord vliegt, en een beetje beschadigd geraakt, kan mij niet geven, maar dat er een onschuldige weer voor gaat opdraaien dat is het probleem. |
Vier doden op twee weken tijd.
Toen ik gisteravond rond 00u00 naar huis fietste van het werk verschillende keren kinderen tegen gekomen op elektrische steps en fatbikes die nog geen tien jaar oud leken, meestal twee per vervoermiddel ... die dingen rijden even hard of harder dan brommertjes maar remmen slechter ... op die leeftijd lag ik al lang in mijn bed ... een politiecombi die er zo is eentje doodrijdt doet bij ouders precies geen lichtje branden ... weg met de politie ... stem PVDA voor meer dode kinderen ... ftw |
Esteps zijn een goeie methode van darwinisme.
|
Citaat:
|
het grootste probleem met esteps vind ik
1/ onvoldoende kwaliteitstesten, die rommel gaat dus in een wup tijd kapot en belast ons recyclageparken met elektronische afval 2/ onvoldoende verlichting voor een elektrisch voertuig zou daar minstens een 5 watt LED mogen op zitten die voldoende het wegdek verlicht maar ook zorgt voor een verhoogde zichtbaarheid. Ipv een microLEDlichtje van 0.1Watt Bovendien zou de LED verlichting voldoende hoog moeten geplaatst worden ipv boven het wiel ter hoogte van het handvat, zodat een auto beter kan inschatten dat daar een STEP/fiets/Speed afkomt Idemdito zijn remafstanden, veringen, banden van die toestelletjes allemaal hilarisch het zit erop alsof het allemaal speelgoedingetjes zijn en de snelheid is allemaal buitenproportioneel volgens dat het wegdek opportuniteiten schept voor ongevallen Een gebalanceerd veilig ontwerp zou dus normen moeten hebben over stevigheid/dikte/profiel/hoogte van banden ifv snelheid, de minimale remafstand bvb 5meter vanaf de maximale snelheid tot zero, en systemen om te voorkomen dat je overkop gaat bij putten ter grootte van 20cm 3/ dringend advies van verkeersveiligheid dat burgers HELDERE of LICHT gekleurde kledij moeten dragen als ze op een step kruipen... en geen zwarte kledij die u onzichtbaar doen opgaan in het donker 4/ advies voor alle zuiderse rassen om zandkleurig licht geschminkte kleuren aan te brengen zodat ze beter zichtbaar zijn in het donker, zodat een mens en zelfrijdende systemen met camera niet moet focussen op het oogwit om die persoon te detecteren in het donker 5/ advies om een veiligheidshelm met mijnlicht en achterlicht te dragen zodat ze bij accidentele botsingen of wielkes die in putje zakken bij het overkopgaan beschermd zijn aan het hoofd en de verlichting een bijkomend bescherming geeft bij de nachtelijke uitstaps van jeugdig talent die denkt het klimaat moeten te redden door al hun verplaatsingen met step te doen 6/ advies om niet te willen rijden over kasseistroken en gladde zegmarkeringen bij regenweer omdat dat een oneindige remafstand oplevert wanneer je een voertoegje van 50km/u naar 0km/u wenst te doen stoppen op 1cm2 contactrubber 7/ advies om rijlessen te volgen en een online examen af te leggen van de verkeerscode en het bewijs daarvan mee te nemen op de step, zodat burgers op fiesten en steps zich gedragen als normale verkeersdeelnemers 8/ advies om een verzekering te nemen voor dat toestel zodat ongevallen verzekerd zijn 9/ advies om het toestel een Speedelec nummerplaat aan te vragen wanneer het toestel harder dan 25km/u of de 32km/u kan rijden 10/ advies om in fietsstraten, wooneerf, 30km, of 50km zones niet harder te willen rijden dan de wettelijke toegelaten snelheid , speedelecs zijn niet verheven boven de wetgeving 11/ advies om een taks van 100% te heffen om sites zoals temu, aliexpress en andere chinese prullaria sites die alle soorten exotische fietsen aanbieden die niet kunnen onderhouden worden en na jaartje gebruik op het containerpark moeten gerecycleerd worden |
Citaat:
|
Als andere weggebruiker (voetganger, fietser, automobilist) heb je er meestal het raden naar waar die mannen heen gaan. Rechtdoor, rechtsaf, linksaf, zigzag? Het kan allemaal en ze geven het niet vooraf aan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb een nogal opvallende lichtpartij op een bijpassende bumper op mijn ligfiets, Esteppertjes van het "we play chicken" alloy leren snel dat ik niet hoef uit te wijken.
Tot nu toe heb ik er nog geen op mijn schoot gekregen, maar op de Europabrug is er al eentje de bloembakken in gegaan. Om 5u 's ochtends, met die bontkrager in de verkeerde rijrichting op het enkelrichtingsfietspad (rechts, richting Grimbergen). Normaal gezien zou ik stoppen om hulp te verlenen, maar in dit geval had ik het alleen gezien in mijn achteruitkijkspiegel, dus kon ik met uitgestreken gezicht zeggen dat ik er eentje voorbij zag zoemen op het voetpad, tegen hoge snelheid. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be