![]() |
Hoe kalm moet een politicus blijven, als ze hem of haar abnormaal belagen?
Ik las in de zondagskrant dat een politicus zei:
Het is al gebeurd dat mensen zonder gêne mijn gezin begonnen te filmen. Of dat een meisje een pint over mijn hoofd uitgoot, terwijl haar vriend stond te filmen. En dan moet je rustig blijven, hé.” Vinden jullie het normaal dat men niet zou mogen reageren in zo'n geval? Zouden jullie in dergelijke gevallen het normaal vinden dat die politicus niet fysiek zou reageren, maar toch vb. ervoor zorgt dat de politie de agressors kan identificeren; klacht neerleggen; schadevergoeding vragen en een boete bepleiten om zo'n gedrag trachten te voorkomen voor anderen? |
Citaat:
Zou die hetzelfde mogen als de politicus waar jij het over hebt? |
Citaat:
Hij nam de taart en wreef die in het gezicht van de taartgooier. Dus ja, een politieker mag reageren. |
Citaat:
Misschien uit ongenoegen door wat die politieker deed? Dan pas zou je zulk wangedrag kunnen voorkomen als je de oorzaak wegneemt, anders hol je achter de feiten aan. Trouwens: niet mogen reageren als je wordt aangevallen? Dat is toch zelf de schuld van de politiekers, je wordt als slachtoffer gestraft als je je wil verdedigen bijvoorbeeld bij een gewelddadige overval. :roll: Dus als een politieker fysiek zou reageren, dan neemt ie ook het recht in eigen hand en dat mag niet, dat is hun eigen regel - ze hebben het zelf normaal gemaakt dat je dan niet mag reageren maar de politie moet verwittigen. :roll: |
Citaat:
Als iemand opgepakt wordt om taart in Bouchez zijn gezicht te smeren, dan moet Bouchez ook opgepakt worden. |
Rechtse politici mogen schoppen of schieten want de politie en justitie doen hun werk toch niet en linkse politici moeten de andere wang aanbieden want de daders zijn eigenlijk slachtoffers.:twisted:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Afijn, dat is geen antwoord op je vraag. Het antwoord is: ik vind nogal vaak dat iedereen gelijke rechten heeft (of zou moeten hebben ... kuch kuch in la belziek), en dat geldt ook in deze. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be