![]() |
Ryanair. Waes niet, wie wel?
Tom Waes haalt nog eens flink uit naar Ryanair.
Als ik lees hoe hij van Spanje naar EIndhoven moest kan ik begrijpen dat hij slecht gezind is. Wat ik echter nergens lees is dat heel die problemen ook daadwerkelijk toe te schrijven zijn aan Ryanair, ma soit, hij zal niet zo maar te keer gaan zeker? Bovendien ging het over een georganiseerde groepsreis. Moet je je dan niet eerst richten op de organisator? Maar kom, daar gaat het hier niet over. Ryanair dus. Hebt u er ooit mee gevlogen en was u tevreden? Ikzelf mag er niet over klagen. Eén keertje met een dag vertraging uit Rome terug gekomen maar dat was omdat Brussel ondersneeuwd was. Na een door Ryanair geregelde hotelovernachting met avondeten, onbijt en busvervoer waren we de dag erna 's middags thuis. Toen wij 's avonds naar het nieuws keken ging het daar over het ondergesneeuwde Zaventem en interviewde men mensen in Rome (!) die daar al een hele nacht op de luchthaven zaten omdat hun maatschappij, Brussels Airlines, ze had laten stikken. Die stonden daar nog steeds terwijl wij al lang weer thuis waren. Met Ryanair. Op dat moment hoorde je ons zeker niet klagen. En verder heb ik nog geen rare ervaringen meegemaakt met Ryanair. Dat kan toeval zijn maar ik heb er nu toch al een keer of 10 mee gevlogen... Ik vlieg niet uitsluitend met Ryanair maar ze zitten in de buurt (Eindhoven, 25min), vliegen op veel bestemmingen en zijn vaak bij de goedkoopste. Maar ook niet altijd, in december gaan we van Eindhoven naar Valencia met Transavia. Eerste keer met die maatschappij. Mij benieuwen. Waar ik me wel soms aan erger zijn de absurde prijzen die ze tellen voor een stoel en/of bagage. Maar die ken je voor je geboekt hebt dus als je dat betaalt is dat je eigen zaak. 't Is niet dat die prijzen er na de boeking plots nog bijkomen. Vind je ze op dat punt te duur, ga dan op een ander. Waar je dan vaak uiteindelijk even veel of meer betaalt maar waar de bagage zogezegd 'inbegrepen' is... Wat jullie? Tevreden van Ryanair? |
Ik heb één keer met Ryanair gevlogen. Dat was naar Carcassonne, om de eenvoudige reden dat het niet erg ver lag van een plaats waar we moesten zijn. In Carcassonne hebben we dan een auto gehuurd. Wat nu de ervaring met Ryanair betreft: oervervelend. Tijdens de vlucht werden we regelmatig lastig gevallen door een geit die mordicus een of ander product aan de passagiers wou versjacheren en daarvoor een ondragelijk lawaaierige luidspreker hanteerde.
Mijn zoon heeft meer ervaring met Ryanair omdat die rechtstreeks op Pisa vliegen. Hij klaagt er niet over, wellicht omdat na zoveel vluchten hij op den duur de onhebbelijkheden van Ryanair is gewoon geworden. |
Citaat:
Maar bij mij nog nooit met een luidspreker. Maar om eerlijk te zijn; dat doen andere maatschappijen ook hoor. Met een kar vol parfum enzo rondkarren. Enige probleem wat ik daar mee heb is dat er altijd mensen zijn die dat parfum vooraf even willen 'testen' en dat er dus na de rondgang van de verkoopkar het hele vliegtuig een uur lang naar de geurtjes Dior, Chanel of Yves Saint Laurent ruikt. Ik begrijp ook niet dat er nog steeds mensen zijn die denken dat zo'n Ryanair vlucht de plaats is waar je dat parfum voor de laagste prijs kan aanschaffen. En oervevelend? Tsja, ik vloog ooit met Brussels Airlines naar (ik dacht) Spanje maar dat was ook niet direct de meest spannendste gebeurtenis van dat jaar. Elke vlucht is vervelend. Doe je voordeel met je gsm of een stok kaarten. ;-) Maar andere onhebbelijkheden herken ik niet direct. Leuk voordeel aan Ryanair: iedereen boekt daar tegenwoordig 'priority' zodat je als 'eerste' op mag stappen. Die priority-rij omvat dus ongeveer 90% van de passagiers en dus sta je daar langer aan te schuiven dan wanneer je gewoon blijft zitten en op't laatst gewoon naar je (al dan niet gereserveerde) stoel wandelt. Goedkoopste en minst stresserende manier. Ook simpel: op een bepaald moment kan het gebeuren dat er geen handbagage meer mee in't vliegtuig mag wegens 'vol'. Er komt dan iemand rond die een tag aan je handbagage hangt zodat je ze bij de incheck af kan geven als "ingecheckte bagage". Wat natuurlijk niemand wil want dan sta je op je bestemming ook nog eens een uur te wachten op je koffers. Heel simpel, dat mens hangt een tag aan je bagage, die draait haar rug, je trekt die tag er weer af en stapt gewoon in. Werkt bij mij voorlopig iedere keer. Tsja, 't is misschien niet de meest luxueuze maatschappij maar als je ze wat leert kennen hoeft het allemaal geen ramp te zijn. |
Waes heeft de ecologische voetafdruk van tienduizend grote negers en kan dus beter zijn smikkel houden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be