![]() |
Herening Servië - Kosovo
BREAKING
The U.S. says that there is a Serbian military build-up along the border of Kosovo which includes: “unprecedented forward deployment of artillery, tanks and service members.” The U.S. is now calling on Serbia to withdraw those forces. Waar gaat dit conflict juist over? Kosovo is een maffiastaatje, vooral bewoond door etnische Albanezen, dat zich in 2008 heeft losgescheurd van Servië. Serviërs beschouwen het als een illegale NAVO-creatie en afvallige provincie. Gaan de Serviërs over tot actie? Welke kant moet België kiezen indien het tot een gewapend conflict komt? Ik hanteer dezelfde logica die ik bij de Oekraïens-Russische oorlog volg. Dit is NIET onze oorlog. |
Oops, moet natuurlijk 'hereniging' zijn. ;-)
|
Citaat:
??? |
Citaat:
|
La Belziek heeft Kosovo erkend als onafhankelijke staat.
Servië is een kandidaat-land om toe te treden tot de Europese Unie. Als Servië de onnozelaar wilt uithangen, dan moeten ze de gevolgen er maar van dragen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dan is Europa eindelijk af van die collaborateurs. |
Citaat:
|
Citaat:
en Kosovo in een federatie met Albanië. Een streep onder het conflict, maar deze landen niet snel naar de EU , gezien de slechte ervaringen met andere Oostblok landen. Over 20 jaar weer eens verder kijken, hoe de landen in Oost Europa zich ontwikkelen en of ze gaan passen bij de Europese cultuur en rechtstaat . |
Citaat:
En Serviërs niet? |
Citaat:
Ondanks nu Slowakije ben ik niet zo pessimistisch, ze wel lid maken heeft ook een waarde. |
Citaat:
Ik erken wel, dat zeker de gebieden met een Servische meerderheid in Kosovo niet om afscheiding van Servië hebben gevraagd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be