![]() |
BDW: ‘Stemmen op extreemrechts leidt tot Vivaldi II’
Op VTM-nieuws verklaarde Bart De Wever dat een stem op ‘extreemrechts’ leidt naar Vivaldi-II. Link: https://www.hln.be/binnenland/bart-d...i-ii~a4ee93b1/
Hij wil natuurlijk dat (potentiële) VB-kiezers voor de N-VA stemmen. Maar wat is de redenering achter zijn vaststelling? Waarom zouden méér stemmen voor het VB tot Vivaldi II leiden? Kan men niet eerder of ook zeggen dat méér stemmen - en dus zetels - voor het VB de kans op een regeringsdeelname van de N-VA verhogen? |
Allemaal stemmen voor het BLOK.
|
Stemmen voor BDW is stemmen voor een traditionele partij.
De pot op met traditionele partijen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Uiteraard dikke zever van Bart, die hij overigens al voor de 10000ste keer herhaald heeft.
Het is juist het omgekeerde. Hoe groter de radicale partijen, hoe groter de kans dat dit regime ten val komt en dit onland zal verdwijnen. Bij een scenario dat NVA en Vlaams Belang een meerderheid zouden kunnen vormen op Vlaams niveau, wordt de positie van NVA juist sterker federaal.... Zij hebben dan de mogelijkheid zaken te eisen of anders... |
Citaat:
|
Citaat:
De enige manier waarop ze de NVA weer in de regering toelaten. Het liefst gaat men federaal zonder NVA omdat ze weten dat BDW de volgende verkiezingen niet haalt en dan is het wsl gebeurd met de NVA. |
Citaat:
Ik denk eerlijk gezegd dat Bart een punt heeft. Een zeer sterk VB maakt de N-VA machteloos op federaal vlak, en daar zal het toch moeten gebeuren als we de tanker willen keren. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk het niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Die van voorzitter? |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, er moet een hopeloos vivaldi II komen. Uiteraard. |
Citaat:
|
N-VA HEEFT meegedaan met een "zo goed mogelijke" Federale regering ,onder Premier Michel...
Daar is de partij uit gekomen met een immens verkleind kiespubliek en nog wat andere blutsen en builen toe.... Belgie heeft geen politiek verkavelde regering nodig maar enkel een groepering boekhouders .... Tot die tijd desnoods dan maar een Vivaldi II om de boel nog wat verder te helpen rotten..... De partij N-VA hoort helemaal NIET thuis in een Belgische Federale Regering,en het is ondertussen de vraag met welke andere Vlaamse Partij je nog kan partneren om zelfs maar een ferme VLAAMSE Regering op te zetten.....De rot heeft zich verder verspreid... speciaal CD&V en O-VLD zijn wanhopige drenkelingen en zijn bezig N-VA mee onder water te trekken......... En N-VA lijkt zich nochtans heel goed vast te houden aan die loosers.... ergens onderweg is mij(N-VA sympathiserend totnogtoe) de logica hiervan ontsnapt.....:-o |
Nu ga ik zeker NV-A stemmen want het verschil tussen Michel I en Vivaldi I ... :shit:
|
Citaat:
(traditioneel in de zin van wat zeker gaat gebeuren) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be