Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zatte praat. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=270361)

BigF 6 oktober 2023 12:39

Zatte praat.

Wordt nogal gauw aangewend als excuus voor dingen die men zegt met een pint teveel op.

Terwijl ik de ervaring heb dat je met een pint teveel op net de dingen zegt zoals je ze denkt.

Je wordt gewoon 'eerlijker'. Alle remmingen vallen weg, dus wat je altijd al wou zeggen zeg je gewoon. Je gaat niet plots dingen zeggen die je niet meent.

Toch wordt dat alsmaar meer als excuus gebruikt.
"Ik was zat. Ik bedoelde dat niet zo."

Terwijl ik denk dat het vaker is:
"Je was zat. Je zei gewoon de dingen die je nuchter niet durft zeggen."

Kijk naar personeelsfeestjes. Daar worden vaak ook plots dingen gezegd die op de werkvloer al maanden herhaald werden maar die niemand bij den baas voor zijn voeten durft gooien. Tot er teveel gezopen is op zo'n feest en dan komt het eruit. Waarna ze de dag erna bij de baas staan: "Sorry eh, maar ik meende dat niet. Ik had te veel gezopen."

Bullshit!! Als je iets zegt als je teveel gezopen hebt betekent dat net dat je het wel meent!!

Wat jullie? Gaan jullie met een pint op plots dingen zeggen die je niet meent of zeg je net dingen die je wel meent maar eigenlijk beter niet zou zeggen?

Henri1 6 oktober 2023 12:39

Ik klink zat redelijker dan nuchter hé.

patrickve 6 oktober 2023 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10248157)
Wordt nogal gauw aangewend als excuus voor dingen die men zegt met een pint teveel op.

Terwijl ik de ervaring heb dat je met een pint teveel op net de dingen zegt zoals je ze denkt.

In een maatschappij gebaseerd op leugenachtige dogma's is dat geen tegenspraak. Iedereen weet dat hij/zij/het moet lullen en de waarheid niet mag zeggen. Dat hou je vol tot je zat bent. Dan flap je er per ongeluk waarheden uit he, en dat mag niet.

Het vertellen van waarheden is dus wel degelijk verexcuseerbaar door dronkenschap. In een maatschappij waar zoiets niet mag.

Daar waar men moet zeggen wat men niet denkt, is het excuus "jamaar ik was zat en heb per ongeluk gezegd wat ik dacht" toch heel terecht ?

Herr Flick 6 oktober 2023 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10248182)
In een maatschappij gebaseerd op leugenachtige dogma's is dat geen tegenspraak. Iedereen weet dat hij/zij/het moet lullen en de waarheid niet mag zeggen. Dat hou je vol tot je zat bent. Dan flap je er per ongeluk waarheden uit he, en dat mag niet.

Het vertellen van waarheden is dus wel degelijk verexcuseerbaar door dronkenschap. In een maatschappij waar zoiets niet mag.

Daar waar men moet zeggen wat men niet denkt, is het excuus "jamaar ik was zat en heb per ongeluk gezegd wat ik dacht" toch heel terecht ?

Bwah, ik zeg het zoals het is hoor, als ge daar niet kunt mee leven is dat het probleem van de ontvangende partij.

Universalia 6 oktober 2023 16:00

Zipper 6 oktober 2023 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 10248157)

Je wordt gewoon 'eerlijker'. Alle remmingen vallen weg, dus wat je altijd al wou zeggen zeg je gewoon. Je gaat niet plots dingen zeggen die je niet meent.

Toch wordt dat alsmaar meer als excuus gebruikt.
"Ik was zat. Ik bedoelde dat niet zo."

Terwijl ik denk dat het vaker is:
"Je was zat. Je zei gewoon de dingen die je nuchter niet durft zeggen."

Kijk naar personeelsfeestjes. Daar worden vaak ook plots dingen gezegd die op de werkvloer al maanden herhaald werden maar die niemand bij den baas voor zijn voeten durft gooien. Tot er teveel gezopen is op zo'n feest en dan komt het eruit. Waarna ze de dag erna bij de baas staan: "Sorry eh, maar ik meende dat niet. Ik had te veel gezopen."

Bullshit!! Als je iets zegt als je teveel gezopen hebt betekent dat net dat je het wel meent!!

Wat jullie? Gaan jullie met een pint op plots dingen zeggen die je niet meent of zeg je net dingen die je wel meent maar eigenlijk beter niet zou zeggen?

Opsturen naar "mateke" Conner.

kelt 6 oktober 2023 16:43

Dat is waarom men in Groot-Brittannie vroeger drankgelegenheden wel eens "Speak-Easy's" durfde noemen....

Daar zaten ook de informanten van politie en regering ....te luisteren....of misschien zelfs een beetje te vissen....

daiwa 6 oktober 2023 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10248266)
Opsturen naar "mateke" Conner.

:lol:

BigF 7 oktober 2023 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10248160)
Ik klink zat redelijker dan nuchter hé.

Ik geraak nooit bij dat 'te zat om nog iets verstaanbaars uit te stoten'-punt want als het ooit al eens uit de hand loopt met drankgebruik liggen ik al te slapen of die ziel uit mijn lijf te kotsen vooraleer ik rare praat kan uitstoten.

Enerzijds wel handig.
Nooit excuses nodig achteraf. Of 't moet zijn voor de onderkotste achterbank.

BigF 7 oktober 2023 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10248182)

Als je het zo bekijkt is het inderdaad een valabel excuus.

Vlad 8 oktober 2023 05:31

De schoofzak 8 oktober 2023 11:26

1 Bijlage(n)
lol

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be