![]() |
Uitstoot ....voertuigen
Je kunt beter op benzine rijden, dan op elektriciteit van kolencentrales.
https://www.autoreview.nl/nieuws/aut...box=1697556007 |
Citaat:
PHEV-testen van ADAC in overvloed die dat al altijd bevestigden. Zelfs met Duitse stroommix met redelijk veel kolen zijn de meeste PHEVs zeker geen oplossing. Een BMW plug in hybride zoals de BMW X3 xDrive30e xLine heeft Well to wheel een gemeten CO2-uitstoot van 209 g/km over 100 km gereden. Duitse stroommix van 548 g CO2/kWh van 2018. Citaat:
Citaat:
Helaas bestaan er geen (Europese) landen meer met een elec-mix 100% kolencentrales. Of eigenlijk (zinlose) clickbait van dat autoboekje. |
Aja, de BMW iX3, een pure EV, stoot met een nog altijd hoge Duitse stroommix van 500 g CO2/kWh maar 106 g CO2 bron-tot-wiel uit, dat is de helft van een dieselwagen (209 g) of een benzine-plug-in bybride (209 g). En krijgt 48 op 50 punten.
Citaat:
En in landen met 100 g/kWh is het al tot 10 maal minder. *België zit momenteel op 121 gCO2eq/kWh en heeft geen kolencentrales meer, de laatste sloot in 2016. **Duitsland zit op hetzelfde moment op 510 gCO2eq/kWh en zit nog altijd aan 40% aandeel door kolencentrales. Vb gisteren gemiddelde ganse dag: Citaat:
|
Ondertussen op Twitter
Fa Quix Elektrisch laadpunt voor EV’s aangedreven door … een dieselgenerator. ‘Save the Planet’… yeah right. 27/10/2023 10:55 |
Citaat:
|
Citaat:
Een kennis doet onderhoudswerken aan plantsoenen in Brussel. Op een gegeven moment mocht er niet meer gesnoeid worden met materialen aangedreven door diesel- of benzinemotor. Hij had wat materiaal op batterij, maar de batterijen gingen niet lang genoeg mee. Dus plaatste hij een generator in zijn vrachtwagentje om z'n batterijen te laden. Ondertussen (twee jaar later) heeft ie professioneler materiaal en kan hij z'n batterijen opladen in zijn vrachtwagentje, waarin extra batterijen zitten om de batterijen van zijn machines op te laden. Die (lood)batterijen worden tijdens het rijden opgeladen. |
1 Bijlage(n)
Dacia lacht er wel niet mee.
|
Dacia gaat mee de vuilbak in, de overheden willen geen persoonlijke gemotoriseerde mobiliteit meer. Elektrisch of niet.
|
Citaat:
Die hun verbruik moet ergens vandaan komen en dat kan niet van renewables komen die nog helemaal niet in staat zijn om de bestaande verbruikers te voeden. De enige bronnen die reserve hebben en kunnen bijschakelen zijn de centrales die draaien op fossiele brandstoffen. |
Citaat:
Dat is ook de hoofdreden waarom we geen nieuwe kerncentrales hebben. De ROE is te traag. 1 termijn, da's te doen, 2 termijnen, mogelijk. 3 wordt moeilijk, maar 4 of 5 op een rij, neen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be