![]() |
Hamas heeft Israël in de houdgreep.
Israël kan niet voor- of achteruit: de Gazastrook binnengaan is vanwege de onderhandelingen over gijzelaars momenteel geen optie, terugtrekken zou een enorm gezichtsverlies betekenen en ondertussen neemt de internationale druk alsmaar toe. Netanyahu zit met zijn handen in het haar...
|
Ah, net wat we nodig hadden, een draad over het Israëlisch-Palestijnse conflict. Die hadden we nog niet.
|
Als je zonder water, elektriciteit, medicatie, eten, brandstof.......zit is het nog maar de vraag wie wie in een houdgreep heeft, niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar de doorsnee burger - die mag zijn kinderen zien verhongeren en uitdrogen. |
Citaat:
Het doden van enkele duizenden mensen en bombarderen van flatgebouwen is een verdere escalatie waarmee duizenden kiemen van haat gezaaid wordt, en met polarisatie en meer wapenverkoop tot gevolg. Het lijkt me een minderheid die dat wenst. "Gezichtsverlies" lijkt me vooral een argument van de haviken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan niet echt positieve gevoelens opbrengen voor die Gazanen... |
Citaat:
Nu gebruiken ze bevolkingsgroei als wapen en dat is volledig de schuld van de bevolking, er is voor Gaza een erg sterk argument dat de bevolking wel degelijk schuldig is voor de wreedheden van Hamas en de haat tegen Israël. |
Citaat:
Maar wat deden de Moslimfanaten? Onmiddellijk alles aan diggelen slaan |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook wij krijgen enkel zielige beelden van stervende Joden en worden bespaard van het leed van de Palestijnen (grotendeels toch). Ik denk niet dat je daar zomaar de publieke opinie gaat keren hoor. Veel veiliger van alles dat beweegt af te schieten. Anders komt Hamas (of een ander clubje) over een paar jaar weer met de volgende escalatie. Nee, ze moeten tonen dat als je deze grens overschrijdt, je eraan gaat. |
Citaat:
Dat moet toch echt eerst stoppen. Natuurlijk heeft hamas steun van een deel van de bevolking, een logisch gevolg van de blokkade. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be