Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welke (horror)film(s) heb jij nog altijd moeite om te bekijken? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=270626)

bembem 29 oktober 2023 23:07

Welke (horror)film(s) heb jij nog altijd moeite om te bekijken?

Mijn top 3

-> The Shining :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!:
->The eyes of Laura Mars :shocked!: :shocked!: :shocked!:
-> The stranger within :shocked!: :shocked!: :shocked!:
...

Strangely, I can watch The exorcist without having that kind of creeps, there must be an explanation :-o:-o

maddox 30 oktober 2023 00:17

The Thing

Herr Flick 30 oktober 2023 09:00

ik vind dat meestal allemaal nogal om te lachen eigenlijk.

Sommige thrillers zijn veel beangstigender dan horror films.

BigF 30 oktober 2023 09:30

Als je een horror-film wil bekijken die je te griezelig of eng vindt helpt het volgende:

-zet de film op maar het geluid af
-zet op de achtergrond een vrolijk of idioot muziekje op (karnavalskrakers werken prima)
-enjoy

BigF 30 oktober 2023 09:32

Gisteren kwam ik tijdens het zappen bij het einde van Hellraiser uit. (waarbij één van de personages met vleeshaken uit mekaar getrokken wordt)

Dat was destijds een 'enge' film.
Mij viel vooral op hoe gruwelijk gedateerd dat er allemaal uitzag.
Zoals Herr Flick zegt: nogal om te lachen eigenlijk.

Vette Pois(s)on 30 oktober 2023 10:10

Hannibal 2001

Wanneer Ray Liotta zijn eigen hersenen opeet

Herr Flick 30 oktober 2023 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10262152)
Hannibal 2001

dat is wel nogal ongeloofwaardig he, al, als ge een klein beetje weg haalt het misschien moet wel lukken.

Vette Pois(s)on 30 oktober 2023 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10262195)
dat is wel nogal ongeloofwaardig he, al, als ge een klein beetje weg haalt het misschien moet wel lukken.

ik twijfel

de bedoeling was niet dat ie het ging overleven, en het duurde maar even

vieselijke film

Weyland 30 oktober 2023 12:56

De Human Centipede trilogie. Ik vond de synopsis te walgelijk voor woorden om die zelfs maar te bekijken.

fox 30 oktober 2023 13:05

Weet niet of ik daar nu nog moeite zou mee hebben maar toen ik jong was heb ik eens naar IT gekeken met Tim Curry als Pennywise. Ik heb maanden niet in de buurt van een riool durven lopen.

fox 30 oktober 2023 13:08

Weet niet of ik daar nu nog moeite zou mee hebben maar toen ik jong was heb ik eens naar IT gekeken met Tim Curry als Pennywise. Ik heb maanden niet in de buurt van een riool durven lopen.

Ook eentje die me de stuipen op het lijf kon jagen, was de Blair witch project.

Dadeemelee 30 oktober 2023 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10262152)
Hannibal 2001

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 10262233)
De Human Centipede trilogie. Ik vond de synopsis te walgelijk voor woorden om die zelfs maar te bekijken.

Oa die en bij uitbreiding de meeste torture horror films zoals Saw, Martyrs,…

Zipper 30 oktober 2023 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 10262014)
Mijn top 3

...

Strangely, I can watch The exorcist without having that kind of creeps, there must be an explanation :-o:-o

"The Shining" toont openlijk waarom Jack Nicholson de beste en meest complete acteur aller tijden is.

Vette Pois(s)on 30 oktober 2023 14:48

Schindlers List 1993

komen ook enkele zeer akelige scenes in

quercus 30 oktober 2023 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 10262014)
Mijn top 3

...

In The Shining waren er inderdaad koude rillingen bezorgende scenes. Naast de steengoed acterende Jack Nicholson (die man heeft een onweerstaanbare duivelse grijns) vond ik het zoontje van het echtpaar dat de winter moest doorbrengen in het doods en verlaten hotel (hoog in de bergen van Colorado) zeer goed in zijn rol.
De film gaat er dus van uit dat een menselijke aanwezigheid op een bepaalde plaats (decennia geleden) als het ware opnieuw opgeroepen kan worden.

bembem 30 oktober 2023 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10262280)
"The Shining" toont openlijk waarom Jack Nicholson de beste en meest complete acteur aller tijden is.

Hij is ongetwijfeld een erg goeie acteur.
Maar het is niet van hem dat ik bang was/ben maar die 2 meisjes......... (heb er nu ik eraan denk nog steeds visioenen van. Zo eng...... en dan die muziek... ik kreeg bijna een attack I kid you not.)

bembem 30 oktober 2023 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10262282)
Schindlers List 1993

Mja bof...............

bembem 30 oktober 2023 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10262286)
In The Shining waren er inderdaad koude rillingen bezorgende scenes. Naast de steengoed acterende Jack Nicholson (die man heeft een onweerstaanbare duivelse grijns) vond ik het zoontje van het echtpaar dat de winter moest doorbrengen in het doods en verlaten hotel (hoog in de bergen van Colorado) zeer goed in zijn rol.
De film gaat er dus van uit dat een menselijke aanwezigheid op een bepaalde plaats (decennia geleden) als het ware opnieuw opgeroepen kan worden.

Ja wanneer dat jongetje in de spiegel keek en die tweeling zag......... "Hi Danny".......
Mon dieu ik vergeet het nooit meer. Kon die nacht amper slapen.
Sindsdien ook moeite om in badkamerspiegel te kijken zonder er aan herinnerd te worden.

quercus 30 oktober 2023 14:59

Citaat:

Schindlers List 1993

Inderdaad, de Nazi brutaliteit en al zijn gruwel. Vooral de scene over de razzia in Krakow met het kleine meisje dat poogt zich te verstoppen.
Een andere zeer goede film die zich eveneens in Polen afspeelt tijdens WO2 is "The Pianist".

Herr Flick 30 oktober 2023 15:08

Citaat:

Schindlers List 1993

Dat en dus echte thriller thrillers, zo van die waarvan ge op het einde zegt,

ahhhhh , zit dat zo, ... of waarvan de kracht van de sugestie goed gebruikt wordt om u te doen twijfelen,

Dat is dikwijls veel akeliger dan gelijk welke slasher blood and goor film.

Haaien in de supermarkt, monsters met enorme tentakels op een cruiseship, slangen op ne vlieger, spookschepen en cabins in the wood, dat is allemaal om mee te lachen.

Maar films als Deliverance of thrillers waarbij het niet zeker is of de seriemoordenaar / manipulator van dienst nu gepakt is of niet, die zijn veel erger.

Of spullen zoals Shindler's list waar de doorslechtheid van de menselijke psyche wordt getoond zoals ze echt is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be