![]() |
Kunnen strafpunten uitgedeeld worden voor "antisemitisme" tegen Arabieren?
Ja, neen of ik weet het niet.
|
Kunnen strafpunten uitgekeerd worden om antisemieten antisemieten te noemen ? En hoe gaat het dan met de gevers van strafpunten ?
Kortom, kunnen er strafpunten uitgedeeld worden aan mensen die anti-nazi dingen zeggen, en zich hierdoor "schuldig" maken aan "antisemitisme" ten aanzien van nazi's ? |
U bedoelt of de moderatie even streng op treedt tegen racisme tegen 'Arabieren' dan tegen andere groepen?
Is dat een retorische vraag? Ook dit forum ontsnapt niet aan de wereldwijd (behalve in het westen zelf) bekende westerse dubbelmoraal. Sommige varkens zijn meer gelijk dan anderen zou Orwell zeggen. |
De zin is wat wonky, zijn de strafpunten tegen Arabieren die antisemitisch zijn tegenover Joden of tegen Joden die antisemitisch zijn tegenover Arabieren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Een eerste belangrijk punt. Wat zijn Semieten? Heeft dat betrekking op een volk of heeft dat betrekking op een taal? Wikipedia heeft het over de semitisch sprekende volkeren.
Het wetenschappelijke gebruik van de term heeft echter betrekking op deNoteer, de historisch nauwe verwantschap tussen de taal die de Arabieren spreken en het taalgebruik in de Levant. Strikt gezien betekent anti-semitisme bijgevolg dat men een anti-houding aanneemt tegen de cultuur van de Semieten, de semitisch sprekende volkeren. Zie onderstaande afbeelding. (fig.: aanklikken om te vergroten, noteer de aanwezigheid van 'Philistine', min of meer t.h.v. de Gazastrook) |
Ooit van jodofobie of christianofobie gehoord ? Voor zover ik weet is enkel islamofobie strafbaar. (Nu weet ik ook wel dat niet alle Arabieren islamiet zijn maar de aantallen christelijke of joodse Arabieren zijn de laatste decennia zo gedecimeerd door moslimgeweld dat ze amper nog ter zake doen.)
|
Citaat:
|
Citaat:
Tot voor kort zou ik er bij geschreven hebben "als ongelovige hond". Maar de islam, net zoals het Christendom een paar eeuwen geleden, is even gevaarlijk voor de gelovigen onderling. Wanneer is de laatste markt platgereden? Of een moskee ontploft? Of een muzelmans trouwfeest fout gegaan? |
Kunnen strafpunten uitgedeeld worden voor "antisemitisme" tegen Arabieren?
Ik doe dat dagelijks. Niet alleen tegen Arabieren natuurlijk. Maar wel degelijk tegen iedereen die het niet met me eens is, en mij dat teveel laat blijken. Meeste strafpunten deel ik uit tegen stomme draadtitels. |
Citaat:
|
"Antisemitisme" wordt door het recente oneigenlijk gebruik ( het lot dat ook de te pas en onpas gebruikte term "racisme" ondergaat) meer en meer tot een inhoudsloos begrip uitgehold.
Als elke vorm van kritiek als "antisemitisme" wordt onderdrukt, zijn we op een hellend vlak aanbeland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be