Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Israëlisch-Palestijns conflict (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=229)
-   -   Kunnen strafpunten uitgedeeld worden voor "antisemitisme" tegen Arabieren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=270648)

Nr.10 2 november 2023 05:52

Kunnen strafpunten uitgedeeld worden voor "antisemitisme" tegen Arabieren?

Ja, neen of ik weet het niet.

patrickve 2 november 2023 07:38

Kunnen strafpunten uitgekeerd worden om antisemieten antisemieten te noemen ? En hoe gaat het dan met de gevers van strafpunten ?

Kortom, kunnen er strafpunten uitgedeeld worden aan mensen die anti-nazi dingen zeggen, en zich hierdoor "schuldig" maken aan "antisemitisme" ten aanzien van nazi's ?

Bach 2 november 2023 07:53

U bedoelt of de moderatie even streng op treedt tegen racisme tegen 'Arabieren' dan tegen andere groepen?

Is dat een retorische vraag? Ook dit forum ontsnapt niet aan de wereldwijd (behalve in het westen zelf) bekende westerse dubbelmoraal. Sommige varkens zijn meer gelijk dan anderen zou Orwell zeggen.

Hoofdstraat 2 november 2023 08:00

De zin is wat wonky, zijn de strafpunten tegen Arabieren die antisemitisch zijn tegenover Joden of tegen Joden die antisemitisch zijn tegenover Arabieren.

Bach 2 november 2023 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10263453)
De zin is wat wonky, zijn de strafpunten tegen Arabieren die antisemitisch zijn tegenover Joden of tegen Joden die antisemitisch zijn tegenover Arabieren.

Misschien verwijst hij naar het feit dat Arabieren meer semitisch zijn dan vele Joden in Israël met hun migratieachtergrond uit Europa.

Bach 2 november 2023 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10263446)
Kunnen strafpunten uitgekeerd worden om antisemieten antisemieten te noemen ? En hoe gaat het dan met de gevers van strafpunten ?

Kortom, kunnen er strafpunten uitgedeeld worden aan mensen die anti-nazi dingen zeggen, en zich hierdoor "schuldig" maken aan "antisemitisme" ten aanzien van nazi's ?

Racisten en nazis als een beschermde minderheid of zo. En vergeet niet de arme moordenaars vrij te laten. Zo gediscrimineerd dat ze zijn tussen 4 muren. K&K

ViveLaBelgique 2 november 2023 08:50

Citaat:

Arbieren zijn Semieten.

Nr.10 2 november 2023 09:00

1 Bijlage(n)
Een eerste belangrijk punt. Wat zijn Semieten? Heeft dat betrekking op een volk of heeft dat betrekking op een taal? Wikipedia heeft het over de semitisch sprekende volkeren.
Het wetenschappelijke gebruik van de term heeft echter betrekking op de
taalgroep, en bij uitbreiding op culturele en etnische groepen. Naar hedendaagse
inzichten, die vanuit een sterke interdependentie tussen taalgebruik en cultuur
vertrekken, wordt de term Semieten ook wel gebruikt bij etnische en culturele
beschrijvingen. Die kan dus verwijzen naar de oude bevolkingsgroepen in het
Midden-Oosten, zoals Arameeërs, Akkadiërs, Feniciërs, Hebreeën en Arabieren en
hun afstammelingen.
Noteer, de historisch nauwe verwantschap tussen de taal die de Arabieren spreken en het taalgebruik in de Levant. Strikt gezien betekent anti-semitisme bijgevolg dat men een anti-houding aanneemt tegen de cultuur van de Semieten, de semitisch sprekende volkeren. Zie onderstaande afbeelding.

(fig.: aanklikken om te vergroten, noteer de aanwezigheid van 'Philistine', min of meer t.h.v. de Gazastrook)

Vlad 2 november 2023 09:06

Ooit van jodofobie of christianofobie gehoord ? Voor zover ik weet is enkel islamofobie strafbaar. (Nu weet ik ook wel dat niet alle Arabieren islamiet zijn maar de aantallen christelijke of joodse Arabieren zijn de laatste decennia zo gedecimeerd door moslimgeweld dat ze amper nog ter zake doen.)

quercus 2 november 2023 10:57

Citaat:

Eigenlijk een contradictie in terminis. Want zowel de Arabieren als de Joden behoren tot de Semieten.

maddox 2 november 2023 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10263472)
Ooit van jodofobie of christianofobie gehoord ? Voor zover ik weet is enkel islamofobie strafbaar. (Nu weet ik ook wel dat niet alle Arabieren islamiet zijn maar de aantallen christelijke of joodse Arabieren zijn de laatste decennia zo gedecimeerd door moslimgeweld dat ze amper nog ter zake doen.)

En Islamofobie bestaat eigenlijk niet. Het is geen onredelijke angst bang te zijn van de islam.
Tot voor kort zou ik er bij geschreven hebben "als ongelovige hond".

Maar de islam, net zoals het Christendom een paar eeuwen geleden, is even gevaarlijk voor de gelovigen onderling. Wanneer is de laatste markt platgereden? Of een moskee ontploft? Of een muzelmans trouwfeest fout gegaan?

De schoofzak 2 november 2023 11:22

Ik doe dat dagelijks.
Niet alleen tegen Arabieren natuurlijk. Maar wel degelijk tegen iedereen die het niet met me eens is, en mij dat teveel laat blijken.
Meeste strafpunten deel ik uit tegen stomme draadtitels.

Pandareus 2 november 2023 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10263547)

Ik doe dat dagelijks.
Niet alleen tegen Arabieren natuurlijk. Maar wel degelijk tegen iedereen die het niet met me eens is, en mij dat teveel laat blijken.
Meeste strafpunten deel ik uit tegen stomme draadtitels.

TS kan misschien gewoon eens het forumreglement lezen dat hij ondertekende bij het registreren op het forum. Dan kent hij het antwoord op zijn eigen -nutteloze- vraag.

Anselmo 2 november 2023 11:35

"Antisemitisme" wordt door het recente oneigenlijk gebruik ( het lot dat ook de te pas en onpas gebruikte term "racisme" ondergaat) meer en meer tot een inhoudsloos begrip uitgehold.
Als elke vorm van kritiek als "antisemitisme" wordt onderdrukt, zijn we op een hellend vlak aanbeland.

quercus 2 november 2023 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10263561)
TS kan misschien gewoon eens het forumreglement lezen dat hij ondertekende bij het registreren op het forum. Dan kent hij het antwoord op zijn eigen -nutteloze- vraag.

En wie is TS nou weer?

reservespeler 2 november 2023 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10263432)
Ja, neen of ik weet het niet.

Waar?

Zipper 2 november 2023 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10263571)
En wie is TS nou weer?

Topic Starter ;-)

maddox 2 november 2023 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10263571)
En wie is TS nou weer?

Topic Starter. Draad Starter, eerste poster ...

quercus 2 november 2023 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10263575)
Topic Starter ;-)

kan dan niet net zo goed Nr.10 geschreven worden? Of zou TS "meer gesofistikeerd" over komen?

maddox 2 november 2023 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10263602)
kan dan niet net zo goed Nr.10 geschreven worden? Of zou TS "meer gesofistikeerd" over komen?

Nope, TS is onpersoonlijk. En Nr.10 met zijn betogen vergt zo'n benadering. (Mare, Binair 10 is decimaal 2, en N°2 is Engelstalige "slang" voor een stinkende hoop in de pot.)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be