Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Israëlisch-Palestijns conflict (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=229)
-   -   Joden die uiterlijk niet te koop lopen met Joods-zijn. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=270655)

ViveLaBelgique 3 november 2023 09:04

Joden die uiterlijk niet te koop lopen met Joods-zijn.

https://www.gva.be/cnt/dmf20231102_97795885

Joden in België nemen verregaande veiligheidsmaatregelen: “Als m’n moeder belt, antwoord ik niet meer in het Hebreeuws”

Ze verbergen hun afkomst, veranderen hun Joodse naam, slapen met de slaapkamerdeur op slot en spreken niet langer Hebreeuws. Joden in ons land nemen verregaande veiligheidsmaatregelen, uit vrees voor een opflakkerend antisemitisme.

Ik vind dat Bart De Wever ipv te smeken om legerbewaking de Joden die hun besloten gemeenschap ontvluchten kan aanmoedigen.

Niemand wenst geassocieerd te worden met het Israëlisch geweld. Onze maatschappij mag niet opdraaien voor beschermingsmaatregelen voor personen die uiterlijk zich vereenzelvigen met de Zionistisch strijd.

Weyland 3 november 2023 09:21

Ze gaan die 2 miljoen Palestijnse vluchtelingen ook naar Europa sturen en ik moet ze niet.

maddox 3 november 2023 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10263917)

Joden in België nemen verregaande veiligheidsmaatregelen: “Als m’n moeder belt, antwoord ik niet meer in het Hebreeuws”

Ze verbergen hun afkomst, veranderen hun Joodse naam, slapen met de slaapkamerdeur op slot en spreken niet langer Hebreeuws. Joden in ons land nemen verregaande veiligheidsmaatregelen, uit vrees voor een opflakkerend antisemitisme.

Ik vind dat Bart De Wever ipv te smeken om legerbewaking de Joden die hun besloten gemeenschap ontvluchten kan aanmoedigen.

Niemand wenst geassocieerd te worden met het Israëlisch geweld. Onze maatschappij mag niet opdraaien voor beschermingsmaatregelen voor personen die uiterlijk zich vereenzelvigen met de Zionistisch strijd.

Weer zo'n hoop onzin.
Als joden hun eigenheid willen bewaren, dan moeten ze er maar tegen kunnen dat "anderen" daar agressief bezwaar tegen maken.
Maar als bontkraagjes proletarisch gaan winkelen, dan moeten we het begrijpen, en moeten we accepteren dat onze politici VZW's zoals Lets go urban en de vele kickbox verenigingen subsidieren....

2 maten en gewichten, of gewoon een voorkeur voor tapijtsnuffelen?

patrickve 3 november 2023 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 10263924)
Ze gaan die 2 miljoen Palestijnse vluchtelingen ook naar Europa sturen en ik moet ze niet.

Waarom zouden wij die niet afmaken als die afkomen ?

Nietzsche 3 november 2023 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10263936)

Omdat het leuk is als jij wordt gepest door alfa's uit het Midden-Oosten :)

ViveLaBelgique 3 november 2023 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10263936)

Het IDF vragen om onze grenzen en luchthaven te bewaken is een optie.

quercus 3 november 2023 09:50

Citaat:

Waarom zouden die mensen het moeten afbollen? Die Joodse gemeenschap is een onlosmakelijk onderdeel van de Antwerpse bevolking. En ja, voor wat het religieus orthodox gedeelte betreft, zijn die mensen in de huidige omstandigheden kwetsbaar door het conflict in het nabije Oosten. Des te meer omdat ze vestimentair opvallen. Het is dus normaal dat de Antwerpse politie hun woonwijk extra in de gaten houdt.

Dadeemelee 3 november 2023 09:52

Ik vraag me af waarom al die heisa. Hamas heeft nooit aangegeven aanslagen te willen plegen in het ‘buitenland’.
En dat Joden momenteel ‘scheef bekeken worden’, zeker de ultra-orthodoxen? Tsja daar is een reden voor hé.

Hoofdstraat 3 november 2023 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10263949)
Ik vraag me af waarom al die heisa. Hamas heeft nooit aangegeven aanslagen te willen plegen in het ‘buitenland’.
En dat Joden momenteel ‘scheef bekeken worden’, zeker de ultra-orthodoxen? Tsja daar is een reden voor hé.

Joden die hier wonen hebben het zelf gezocht, grappig.

Maar goed, nog een reden om Gaza te zuiveren, er komt nooit geen vrede.

Dadeemelee 3 november 2023 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10263951)
Joden die hier wonen hebben het zelf gezocht, grappig.

Maar goed, nog een reden om Gaza te zuiveren, er komt nooit geen vrede.

Dat heb ik niet gezegd, ik zei: ‘daar is een reden voor’.

Jan Janssen 3 november 2023 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10263952)

Ja die groepjes joodse jongeren vallen mij altijd lastig als ik naar Antwerpen ga.

patrickve 3 november 2023 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 10263938)
Omdat het leuk is als jij wordt gepest door alfa's uit het Midden-Oosten :)

Dat was inderdaad het voornaamste argument van "links" om hier de rode loper uit te rollen voor die moslims he, die gingen lekker de "mensen van hier" pesten en dat vond "links" destijds zo geweldig in hun oekofobische mentaliteit van nestbevuiler.

patrickve 3 november 2023 10:16

Citaat:

Maar de heisa komt er voornamelijk van Palestijnen lovers he. Die staan op hun achterste poten omdat Israel doet wat het vindt dat het moet doen.

Laat die Israeli's gewoon hun eigen problemen oplossen zoals ze bezig zijn he, waarom al die heisa, inderdaad.

Weyland 3 november 2023 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10263963)
Dat was inderdaad het voornaamste argument van "links" om hier de rode loper uit te rollen voor die moslims he, die gingen lekker de "mensen van hier" pesten en dat vond "links" destijds zo geweldig in hun oekofobische mentaliteit van nestbevuiler.

Om het klootjesvolk te pesten initieel, want tegen dat het uit de hand loopt zijn ze toch al dood. Na mij de zondvloed! ;-)

Hoofdstraat 3 november 2023 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10263952)

Er is inderdaad altijd een reden waarom meisjes met rokjes lastig gevallen worden door moslims. Wat wil je daarmee dan zeggen?

Gipsy 3 november 2023 12:27

Citaat:

Hun bezoekje aan Israel op 7 october was juist een vriendschaps bezoekje. Wijfjes dekken onderweg, hier en daar wat leuke schietoefeningen doen. Verassingbezoekjes in de Kiboetz en Israelische gelukzakken meepakken om de Gazatunnels te bewonderen en een leuk bloot wijfje een gratis rit op een pick-up geven.

Ik bekijk hier trouwens joden niet scheef en zeker al niet orthodoxen. In tegenstelling tot vele "jongeren" laten ze de mensen gerust en stelen en vernietigen ze de boel niet.

quercus 3 november 2023 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10264024)
Hun bezoekje aan Israel op 7 october was juist een vriendschaps bezoekje. Wijfjes dekken onderweg, hier en daar wat leuke schietoefeningen doen. Verassingbezoekjes in de Kiboetz en Israelische gelukzakken meepakken om de Gazatunnels te bewonderen en een leuk bloot wijfje een gratis rit op een pick-up geven.

Ik bekijk hier trouwens joden niet scheef en zeker al niet orthodoxen. In tegenstelling tot vele "jongeren" laten ze de mensen gerust en stelen en vernietigen ze de boel niet.

Dadeetje poogt krampachtig de gebeurtenissen van 7 oktober te relativeren en zelfs te banaliseren.

morte-vivante 3 november 2023 12:45

Citaat:

Das al de tweede keer op 2 dagen tijd dat ge afkomt met ‘kortgerokte vrouwen die gemolesteerd worden hebben het zelf gezocht’-argument

Nr.10 3 november 2023 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10264025)
Dadeetje poogt krampachtig de gebeurtenissen van 7 oktober te relativeren en zelfs te banaliseren.

Quercuske, de gebeurtenissen dewelke zich voordeden op 7 oktober 2023 krijgen voldoende aandacht. Maar wij moeten erover discussiëren als Europeanen, en de context moet aan bod komen, een context van 75 jaar etnische zuivering.

ViveLaBelgique 3 november 2023 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10263948)
Waarom zouden die mensen het moeten afbollen?

Waarom vraag jij jezelf af of die mensen moeten afbollen ? Vanwaar die vraag ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be