![]() |
Man schiet klimaatactivisten dood
In Panama heeft een Panamees-Amerikaanse advocaat twee klimaatactivisten, die een snelweg blokkeerden, doodgeschoten. Ik keur dergelijk geweld niet goed maar ik kan die man wel begrijpen. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er ooit eens iemand aan hoge snelheid zo'n asfaltklevers tot kipkap zou rijden, maar het werd dus vuurwapengeweld.
|
|
Leedvermaak?
|
Ik begrijp dat actie van de advocaat, hoewel ze permanent onomkeerbaar is.
Hoe bekijken we dit qua proportionaliteit? Het is duidelijk dat "klimaatactivisme" een collectivistisch, een communistisch construct is. Het is conformiteit omwille van de conformiteit. DAAR moet de discussie al lang niet meer over gaan. De beide "activisten" hadden door hun eigen beperkte actie een betrekkelijk kleine invloed op het leven van de advocaat in kwestie, doch het punt is dat "het activisme" waar de beide niet-meer-levende-activisten aan deelnamen, invloed uitoefent op iedereen, en tot in de diepste vezel van het aardse bestaan op dit moment, en dat daar woordelijke of lijfelijke steun aan geven, dus gelijk is aan het couillonneren van een wereldbevolking. De beste advocaat spreekt dus als het ware met de stem van iedereen die dat klimaat-gecouillonneer meer dan beu is. |
Citaat:
Enfin, niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt waarom die onnozelaars aan het protesteren waren. |
Citaat:
|
Citaat:
Gezien de intentie die vooraf werd kenbaar gemaakt "moord met voorbedachtheid". |
Citaat:
|
Protesteer tegen wat je wil maar terg en hinder iemand anders niet. Ik begrijp die man. Het verbaast me dat er nog niemand over zo een klimaatactivist is gereden.
|
Het protest verliep bijzonder vreedzaam, één. Twee, demonstreren is een mensenrecht.
|
Citaat:
Zoals anderen al aangegeven hebben. Straatklevers en kunstwerkvernielers, awel, pest mensen genoeg, en je krijgt uitwassen. Citaat:
En die daad was niet zinloos naar mijn mening. Humaan, neen, lief, zeker niet, en dan? Vandaar dat ik "Leedvermaak" als persoonlijke opmerking gaf. |
Citaat:
Als zoiets zich hier zou voordoen krijg je zonder de minste twijfel de stereotype reactie van veel politici: “onaanvaardbaar”. Alsof ooit iemand hen zou vragen of ze dit goedkeuren of niet. |
Citaat:
Zinloos geweld is een geweldmisdrijf dat gekenmerkt wordt door willekeur, een |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
De betrokken mijn:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cobre_mine,_Panama Het Canadese bedrijf: https://en.wikipedia.org/wiki/First_Quantum_Minerals = = = What’s Going On With First Quantum’s Cobre Panamá Mine? LINK 10 jan 2023 (fig.) |
Citaat:
"onaanvaardbaar" naast "zinloos geweld". |
Citaat:
|
Moet je daarvoor 77 jaar worden en advocaat zijn?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be