Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Israëlisch-Palestijns conflict (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=229)
-   -   Influencer opgepakt voor uitspraken over de oorlog (https://forum.politics.be/showthread.php?t=270721)

Hoofdstraat 11 november 2023 12:40

Influencer opgepakt voor uitspraken over de oorlog

In Frankrijk riskeert een Franse influenster 7 jaar cel en 100.000 boete voor een uitspraak over de oorlog. Ik vind haar uitspraak verwerpelijk maar die wet geldt ook voor andere meningen. Wat met uitspraken hier op het forum?

https://www.hln.be/buitenland/kijk-f...eken~ab3b13d3/

Franse influencer opgepakt nadat ze lacht met moord op Israëlische baby’s: “Doen ze er peper en zout op voor ze hen in de oven steken?”

Nr.10 11 november 2023 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10267762)
In Frankrijk riskeert een Franse influenster 7 jaar cel en 100.000 boete voor een uitspraak over de oorlog. Ik vind haar uitspraak verwerpelijk maar die wet geldt ook voor andere meningen. Wat met uitspraken hier op het forum?

Franse influencer opgepakt nadat ze lacht met moord op Israëlische baby’s: “Doen ze er peper en zout op voor ze hen in de oven steken?”

Volledig onterecht. Ze steekt gewoon, heel spontaan, de draak met een volledig verzonnen verhaal, zonder dat daar slechte bedoelingen achter zitten. Het verhaal van de babies lijkt een beetje op de affaire met de couveuses in Koeweit. Aan het begin van een oorlog heb je iedere keer dergelijke verzonnen verhalen die in de media opduiken. Diegene die deze leugens dan vervolgens aankaart door er nog een schepje bovenop te doen begaat in mijn ogen geen noemenswaardig misdrijf. Integendeel, het doet pijn bij de leugenaars, daarom willen ze haar hard aanpakken.

Vlad 11 november 2023 14:31

Men weet wel waar men begint als men de vrijheid van meningsuiting begint in te perken maar nooit waar men eindigt.

Hoofdstraat 11 november 2023 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10267844)
Volledig onterecht. Ze steekt gewoon, heel spontaan, de draak met een volledig verzonnen verhaal, zonder dat daar slechte bedoelingen achter zitten. Het verhaal van de babies lijkt een beetje op de affaire met de couveuses in Koeweit. Aan het begin van een oorlog heb je iedere keer dergelijke verzonnen verhalen die in de media opduiken. Diegene die deze leugens dan vervolgens aankaart door er nog een schepje bovenop te doen begaat in mijn ogen geen noemenswaardig misdrijf. Integendeel, het doet pijn bij de leugenaars, daarom willen ze haar hard aanpakken.

Dus er zijn volgens jou geen babies dood gemaakt of in brand gestoken bij die hamas aanval?

Dan zijn Isis ook brave mannen volgens jou met dezelfde logica.

quercus 11 november 2023 14:35

Citaat:

Het enige wat ik daarover kwijt wil is dat die Française zich gedraagt als een kip zonder kop.

Anselmo 11 november 2023 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10267849)
Dus er zijn volgens jou geen babies dood gemaakt of in brand gestoken bij die hamas aanval?

Dan zijn Isis ook brave mannen volgens jou met dezelfde logica.

Wat er nu nog bovenop komt, is op geen enkele manier te verrechtvaardigen.

Macron dan ook maar voor de rechtbank.

Citaat:

Macron roept Israël op te stoppen met doden van baby's en vrouwen in Gazastrook

De Franse president Emmanuel Macron heeft Israël in een interview op de Britse openbare omroep BBC opgeroepen om te stoppen met de bombardementen die burgers doden in de Gazastrook.
Hij benadrukte dat een staakt-het-vuren ook Israël ten goede zou komen.

"We delen de pijn van Israël. En we delen hun wil om zich van het terrorisme te ontdoen. Maar "vandaag worden de facto burgers gebombardeerd. Die baby's, die vrouwen, die oudere mensen die worden gebombardeerd en gedood", daarvoor is er "geen rechtvaardiging", "geen legitimiteit". "We roepen Israël dus op om te stoppen", stelde hij
https://www.hln.be/israel-palestina/...rook~ae1825f0/

Nietzsche 11 november 2023 15:07

Hier kun je weer met zoveel verschillende manieren op antwoorden.

1: vrijheid van meningsuiting is wat mij betreft absoluut, op laster/smaad en directe oproepen tot geweld na.

2: ze krijgt geen 7 jaar.

3: Het zou mij zelfs neit verbazen dat dit nepnieuws is.

maddox 11 november 2023 15:20

Als het geen nep-nieuws is, of een soort van bliksemafleider, dan zou ik zeggen, laat dat kieken haar eigen teloorgang maar voorbereiden.

Palestijnse vrijheidsstrijders gaan Joodse babies niet klaarmaken als voedsel.
Dat is teveel echt werk.

En Joods vlees is haram.

Nr.10 15 november 2023 03:09

1 Bijlage(n)
Citaat:

Volgens de Israëlische media 'Haaretz' is er slechts één baby overleden, mogelijk samen met de moeder slachtoffer geworden van eigen vuur.

BRON 1

BRON 2

BRON 3

1.123 volwassenen
25 minderjarigen
1 baby

(fig.)

Skobelev 15 november 2023 07:22

Citaat:

Ook dat moet kunnen. Vrijheid van mening mag geen beperkingen kennen.

Hoofdstraat 15 november 2023 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10269459)
Volgens de Israëlische media 'Haaretz' is er slechts één baby overleden, mogelijk samen met de moeder slachtoffer geworden van eigen vuur.

BRON 1

BRON 2

BRON 3

1.123 volwassenen
25 minderjarigen
1 baby

(fig.)

Ik probeer ook wat te vinden maar Google toont quasi enkel berichten over dode kindjes in Gaza, wat ik ook ingeef als zoekterm. Zijn er eigenlijk officiële cijfers?

Die ene soldaat sprak van 1 dode baby en 40 dode kinderen, dat werd in de media 40 onthoofde babies maar werd officieel altijd ontkend. 40 kinderen waaronder babies werden ook ontvoerd, die gaan we ook niet meer levend terug zien.

Die cijfers gaan wel kloppen al zijn er nog in die lijst waar geen leeftijd bij staat. De lijst is ook naar omlaag (1200) bijgesteld omdat sommige lijken nadien Hamas strijders bleken te zijn.

De exacte lijst is onbelangrijk, gijzelaars zijn onbelangrijk. Het is voor Israël duidelijk dat Hamas moet uitgeroeid worden en dat zal gebeuren tegen alle kost, zowel ten koste van Palestijnse burgers (die nu weg zouden moeten zijn uit noord Gaza) en gijzelaars die we nu als dood mogen beschouwen. Dat is de enige manier voor Israël om veiligheid te creëren in die streek.

De volgende stap is de West Bank en Libanon als die zich niet rustig houden, van en naar Libanon werden ook al duizenden raketten afgevuurd. Dan hebben we nog Hezbollah in Syrië die zich redelijk rustig houden. Voorlopig bombardeert Israël enkel plaatsen waarvan raketten afgevuurd worden maar het is duidelijk dat de oorlog nog zal uitbreiden en dat Israël’s grondgebied waarschijnlijk een heel stuk groter zal worden.

.

patrickve 15 november 2023 08:18

Citaat:

Ik ben het met U eens. Het gaat zelfs niet om of het nu nep is of waar, lachen met afgemaakt volk is altijd een goed idee. Dat moet kunnen. Als dat al niet meer mag, dan zijn we slecht bezig, want hoe gaan we dan leute hebben als we er 8 miljard afmaken ?

Hoofdstraat 15 november 2023 08:55

Citaat:

Babies in couveuses liggen nu aan de Palestijnse kant, die ziekenhuizen liggen er blijkbaar vol van.

Sneaky 15 november 2023 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10269487)
Ook dat moet kunnen. Vrijheid van mening mag geen beperkingen kennen.

Klopt, vrijheid van meningsuiting is absoluut of ze is niet. Was niet heel Frankrijk Charlie?

Nietzsche 15 november 2023 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10267893)
Als het geen nep-nieuws is, of een soort van bliksemafleider, dan zou ik zeggen, laat dat kieken haar eigen teloorgang maar voorbereiden.

Palestijnse vrijheidsstrijders gaan Joodse babies niet klaarmaken als voedsel.
Dat is teveel echt werk.

En Joods vlees is haram.

Je bent zo loyaal aan Israel, dat je zelfs van mening bent dat het ondergeschikt mag zijn aan de vrijheid van meningsuiting in het westen?

Toe maar..

Nietzsche 15 november 2023 10:42

Als je als land van mening bent dat iemand met een migratie-achtergrond met zijn/haar opinie gevaar vormt voor het welzijn van de samenleving, dan is remigratie de oplossing. Niet het aanpassen van de vrijheid van meningsuiting.

maddox 15 november 2023 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 10269529)
Je bent zo loyaal aan Israel, dat je zelfs van mening bent dat het ondergeschikt mag zijn aan de vrijheid van meningsuiting in het westen?

Toe maar..

Er is geen vrije meningsuiting.
Als ik hier in't straat zou verkondingen dat ik praktiserende moslims niet zo tof vind, dan is mijn leven plots een pak minder comfortabel...

Nietzsche 15 november 2023 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10269534)
Er is geen vrije meningsuiting.
Als ik hier in't straat zou verkondingen dat ik praktiserende moslims niet zo tof vind, dan is mijn leven plots een pak minder comfortabel...

Precies. Dus: remigratie.

Niet vanuit de staat dan maar vvmu beknotten.

Eberhard Leclerc 15 november 2023 11:48

Warda Anwar heeft inmiddels veel volgers erbij op haar socmed kanalen.

Operatie geslaagd!

patrickve 15 november 2023 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 10269533)
Als je als land van mening bent dat iemand met een migratie-achtergrond met zijn/haar opinie gevaar vormt voor het welzijn van de samenleving, dan is remigratie de oplossing. Niet het aanpassen van de vrijheid van meningsuiting.

Absoluut, maar "remigratie" is geen oplossing voor de 2de of 3de generatie he. Daar is enkel exterminatie de goeie oplossing.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be