Foundation |
31 december 2004 11:30 |
gelukkig nieuwjaar!
Ja hoor, volgens mijn horloge hebben de heren politici die BHV onverwijld gingen splitsen, nog 12 uur en 30 minuten te tijd om dat te gaan doen naar eigen belofte voor het eindejaar. Een splitsing die daarentegen wel uitgesproken op te merken was dit jaar, was die van de Ijzerbedevaart/wake.
Weet u, ik kijk vol goede moed naar het nieuwe feestelijke jaar 2005. Het 175 jarige bestaan van wat een van de welvarendste landen ter wereld is geworden, waarin het goed is om te leven, te werken en te wonen (als u liever in Aceh had gewoond, zeg het me dan even).
Meer nog dan een leeuw en een haan apart, is een synergie van die twee, een griffioen, een zeer krachtig en machtig mythologisch figuur (scylla en charibdis niet te na gesproken). Daar ligt onze toekomst: Europa, vereniging, samenwerking over alle grenzen en barrières heen!
Tegelijk is er nog veel werk in het uitroeien van oude achterlijke reflexen: degouts tegen talen, huidskleuren, vrouwen of homo's, noem maar op. Maar tegelijk met het vertrouwen in samenwerking groeit ook het vertrouwen in gezond verstand en onbevooroordeeldheid, in het kunnen besturen met iedereen voor ogen en niet alleen het eigen clientèle. Ik voor mijn part wens daar mijn werk van te maken, tesamen met heel de BUB.
Gelukkig nieuwjaar aan iedereen!
|