![]() |
snelheid beperken tot onmeetbaresnelheid...
in Duitsland onder de mom van de veiligheid
https://www.hln.be/mobiliteit/in-dez...km-u~aef28843/ mijn punt hierover: hoe kun je een snelheid invoeren die lager is dan de 'ralentie snelheid van' de auto en een snelheid invoeren die uwcruise control niet aankan en een snelheid die niet aangeduid staat op uw snelheidsmeter :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn snelheidsmeters wel, autos zijn van 1989 (vanaf 10 kmu) en 2012 (vanaf 0 kmu) Deze alvast ook: ![]() Met een auto is het soms onmogelijk gemiddeld 10-15 kmu te halen in de steden. Net een kleine stad doorgereden tijdens schoolpiek. Ik deed 15 minuten over 2 km (en ik passeerde geen enkel verkeerslicht) Cruise control begint idd vanaf 30 kmu. Die Groene in Frankfurt zal die 20 kmu er niet door krijgen op relatief brede stadswegen. In woongebieden echter is 20 kmu-max niets bijzonder. Zie onze woonerf in de wegcode Artikel 22bis. Stapvoets rijden moet men dus ook kunnen. |
Het regende, het was overal file, het was gewoon gevaarlijk, aquaplaning maar toch kwamen er grote wagens/SUV's/bestelwagens doorgevlogen tegen snelheden om u tegen te zeggen. (E-17/E-40)
Verkeersveiligheid of zaten die bestuurders onder den dope??? :roll: |
Citaat:
Een paar maand geleden in D alles uit mijn 911 uit 1984 moeten halen om zo een camionette Vito te lossen. Die bleef achter mij hangen tot tegen de 200:roll: Ze chippen die diesels tot over de 200 pk verneem ik. |
Citaat:
Daarvoor hoeven er zelfs geen argumenten over het technisch aspect van voertuigen te worden aangedragen om dat te begrijpen. Ze maken de bevkes krachtiger en sneller maar ze verlagen overal de snelheid en we mogen nergens nog rijden.:silly: |
Citaat:
Ga jij met je 911 maar eens naast een hybride of BEV BMW staan, die laat je stof vreten. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Maar bon gezien er binnenkort misschien flitspalen gaan staan tot op onze oprit is de lol aan een rappe bak voorgoed verleden tijd. |
In de stad horen enkel mensen in een auto te zitten die zich niet zelf kunnen voortbewegen en blij zijn dat ze tegen 20 km/u mogen rondrijden. Pakjesdragers en werklui kunnen toch niet veel harder of al hunne rommel ligt op de grond.
Antwerpen is een echte strontstad geworden de laatste jaren. Het autoverkeer is er op een paar autoluwe zones en woonerven na versneld en verdubbeld. De Wever werd daarvoor verkozen dus diens fout is het niet. De groenen konden diens autobeleid temperen maar ze zijn zo onverdraagzaam en ondemocratisch. Als ze het niet zo goed als alleen voor het zeggen hebben - en de administraties zijn in vele gevallen al bevolkt met hun mensen - dan gaan ze in een hoekje zitten meesmuilen. |
In Belgie bestaat de maximumsnelheid van 20 per uur toch al lang wanneer je een bord met woonerf passeert?
|
Logische evolutie. De auto hoort niet thuis in een stad en is aldaar een absolute ramp op alle gebied.
Mensen gespecialiseerd in de materie weten dit en men probeert nu de mensen die verknocht zijn aan hun wagen voor alternatieven te laten kiezen door de snelheid nog te verlagen zodat ze zelf gaan inzien dat het idioot is om nog met de wagen naar de bakker op de hoek te gaan in de stad. De auto neemt veel plaats in op de weg en om te parkeren, zorgt voor verkeersagressie en ruzies over parkeerplaatsen bijvoorbeeld, je hebt een slechte zichtbaarheid waardoor je een veiligheidsrisico vormt, zorgt voor lawaai en vervuiling, enz. Kortom, een stad zonder auto's is het ideale scenario. Stel je eens voor welke verbetering van de levenskwaliteit op alle gebied dit zou geven. Helaas zien vele mensen dat nog niet in, omdat ze vastzitten in hun enggeestige keurslijf waarbij ze al hun verplaatsingen met hun auto doen en ze zich niets anders kunnen voorstellen. Het is hen natuurlijk ook zo met de paplepel ingegeven. |
Citaat:
Die 20 km/u is alleen maar om nog meer boetes te kunnen uitdelen. 30 is al traag genoeg in de stad. Auto's kan je onmogelijk helemaal bannen. Veel mensen komen van op het "platteland" naar de stad omdat ze daar muziekles volgen aan het conservatorium, of om op zaterdag naar de markt te gaan, of om iemand op te halen bvb. Indien ze écht werk willen maken van autoloze steden, moeten ze dringend iets doen aan het openbaar vervoer. Maar nee, De Lijn gaat in Vlaanderen vanaf januari 3000 haltes schrappen. |
Citaat:
Kan men in een doorsnee dorp niet evenveel last hebben van verkeer? Maar daar hoor je nooit over. De gewestweg loopt immers door het dorp dus verkeer bannen is daar sowieso niet bespreekbaar. Maar in de stad moet dat ineens wel kunnen. Terwijl er op veel plekken op het platteland meer wagens passeren dan op sommige plekken in de stad. Nu, ik heb er geen probleem mee dat stadsbewoners ijveren voor minder autoverkeer in hun straat/buurt maar ik vraag me alleen af waarom dat schijnbaar wel belangrijk is in steden maar niet in dorpen... |
On topic: als men de snelheid in stadskernen wil verlagen naar 20km/u kan men volgens mij beter niet hypocriet doen en autoverkeer er gewoon verbieden.
Desnoods met een vergunning voor bewoners. Als er bij 20km/u immers minder ongevallen gebeuren dan bij 30km/u kan men die redenering immers even goed doortrekken en niet naar 20km/u gaan maar naar 10. Of naar 5. Of naar 2,5... Of alle autoverkeer dus gewoon verbieden. Punt. Geen discussie. Geen ongelukken meer. |
Citaat:
|
Citaat:
Als er uiteindelijk niks meer zal mogen vraag ik me af of er nog iet of wat lol valt te beleven aan ons bestaan ?? Us gans leven in een steriele bokaal gaan zitten zal je misschien behoeden van veel maar wat heeft een mens daar nog aan ? Niks mag meer en wat nog mag is verplicht. Geeft dat beetje adrenaline je niet juist het gevoel je nog leeft ? Mijn motto is steeds geweest.....no risk no fun. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be