Pandareus |
15 november 2023 20:00 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148
(Bericht 10269761)
Ondernemer Guido Dumary, werd voor een rechtbank in sossen-stad gent veroordeeld voor het bouwen van schapenstallen op een stuk grond dat gebruikt wordt om schapen (ondermeer) op te houden. Weiland dus.
Omdat de activistische rechter vindt dat de ondernemer(te) veel geld verdient (en en passant talloze mensen van een inkomen voorziet, maar daar wordt niet over gesproken) moet de ondernemer 160.000eur boete betalen, en 6 maanden naar de petoet.
https://www.tijd.be/ondernemen/vastg.../10504731.html
Klasse justitie dus, omdat de beste man zijn grond gebruikt zoals het niet “toegestaan” is. ZIJN grond. GEEN slachtoffers.
Voor mijn part heeft de juge hiermee getoond niet geschikt te zijn om recht te spreken (in mijn ogen gebeurde er zelfs niets verkeerd) en mag meteen, zonder vergoeding of pensioen, uit zijn ambt gezet worden.
|
Hij kreeg een veroordeling omdat hij zware overtredingen en milieumisdrijven begaan heeft, doelbewust, en hij zijn rekker veegde aan de regelgeving die blijkbaar enkel voor 'anderen' telt maar niet voor hem.
Ik maak me nogal zorgen over je uitspraak dat er niks verkeerd gebeurde omdat 'er in jouw ogen niets verkeerd gebeurde...'.
Ik dacht dat wij in een rechtstaat leven, met wetgeving, en niet met straat-justitie waar de vierschaar van de seefhoek of het gasmeterstraatje eventjes gaat bepalen wat mag en niet mag.
Als die seefhoek of gasmeterstraatje-bewoners dan nog gaan eisen dat magistraten die de wettelijk bepaalde normen afdwingen tegenover enkelingen die zich daarboven menen te mogen bewegen moeten buiten gezet worden dan komen we in surrealistische toestanden terecht. Pré-revolutionaire toestanden waarbij de onderlaag van de maatschappij, zich gaat afzetten tegen de rechtstaat gewoon uit plaatsvervangende empathie met een miljonair die zich boven de wet verheven voelt. Bien étonnés de se trouver ensemble.
De proleet die er LOL in schept om de industrieel te steunen die de hele maatschappij uitlacht en voor wie de vigerende normen slechts een klein lastpaketje zijn dat afkoopbaar is met een boete waar hij/zij toch van moet lachen. En die proleet voelt daarbij klaarblijkelijk vreugde, omdat die eerste iets heeft gedaan wat hijzelf nooit zou klaar kunnen krijgen.
Mij interesseert de boete die Dumarey kreeg totaal niet. Het enige wat van belang is, is of hij gedwongen gaat worden voor zijn ophogingen en die klote stallen terug ongedaan te maken.
Als dat niet het geval is, wint hij alsnog. Want laat ons een kat ook echt een kat noemen : die boete daar gaat hij geen minuut van wakker liggen.
|