Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Komt de woke-dictatuur dichterbij door het ontslag van de zattemansprater? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=270779)

De schoofzak 18 november 2023 11:10

Komt de woke-dictatuur dichterbij door het ontslag van de zattemansprater?

Heel wat mensen en forummers die centrum-rechts tot rechts zijn, verheugen zich over het ontslag van de zattemansprater. Waarom? Enkel uit de populariteit die die man kon winnen voor zijn partij.

Maar gaat de woke-dictatuur nu erger worden?
Gaat men nu iedereen die, per ongeluk of niet, eens iets zegt over 'bruine mannen', 'deze of gene vreemdelingen waar niets mee aan te vangen is', 'een politonele educatieve tik' of 'behendige afzuigende vrouwelijke medemensen' ... meer dan vroeger bedreigd worden met sanctie, gaande zelfs tot ontslag?

Verliezen we niet allemaal?

(kleine noot: de draadopstarter (m,v,x,+) gaat meestemmen, want hij (m,v,x,+) heeft ook een mening)

Koenraad Noël 18 november 2023 11:22

Een groot deel van de mediastorm heeft Rousseau te danken aan zijn handelingen ná de bewuste uitspraken. Hij minimaliseerde en speelde geen open kaart. Hij excuseerde zich halfslachtig terwijl hij de ware ernst van zijn uitspraken via rechtsprocedures trachtte te onderdrukken.

Bovendien is niet iedereen de leider van een partij die zichzelf profileert als progressief front. Waarvan de leden maar al te graag seksisme en racisme aanklagen.

Dus nee, ik denk niet dat we nu meer op onze woorden moeten letten. En als een Vooruitpoliticus nog eens iemand op zijn of haar woorden aanspreekt, dan kan die iemand gewoon Rousseau antwoorden.

Weyland 18 november 2023 11:27

Hoge bomen vangen veel wind, inderdaad. Los daarvan kan het wel zijn dat onze vrijheden meer beknot zullen worden, maar het was nooit een goed idee om als voorzitter zulke dingen eruit te flappen met halfslachtige excuses.

ViveLaBelgique 18 november 2023 11:53

Nog maar eens een enquête waar de opstarten niet kan wachten om er zelf aan deel te nemen. Misschien kan je jouw enquêtes beter privé houden in jouw persoonlijk dagboek.

De schoofzak 18 november 2023 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10271057)
Nog maar eens een enquête waar de opstarten niet kan wachten om er zelf aan deel te nemen. Misschien kan je jouw enquêtes beter privé houden in jouw persoonlijk dagboek.

Ik heb mijn motivering opgegeven in de openingspost.
Maar ik zie geen argumenten van jouw stelling. Heb ik dan geen spreekrecht als ik de mening van de forummers wil meten?

Skobelev 18 november 2023 14:05

Neen, maar als publieke figuur moet je nu eenmaal veel voorzichtiger zijn.

fred vanhove 18 november 2023 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10271020)
Heel wat mensen en forummers die centrum-rechts tot rechts zijn, verheugen zich over het ontslag van de zattemansprater. Waarom? Enkel uit de populariteit die die man kon winnen voor zijn partij.

Gaat men nu iedereen die, per ongeluk of niet, eens iets zegt over 'bruine mannen', 'deze of gene vreemdelingen waar niets mee aan te vangen is', 'een politonele educatieve tik' of 'behendige afzuigende vrouwelijke medemensen' ... meer dan vroeger bedreigd worden met sanctie, gaande zelfs tot ontslag?

(kleine noot: de draadopstarter (m,v,x,+) gaat meestemmen, want hij (m,v,x,+) heeft ook een mening)

Wat ik wat mis in al deze hetze is wat er eigenlijk van aan is van die overlast daar in sommige wijken in Sint-Niklaas ?

Is dit overdreven of is dat daar echt een probleem dat vele mensen dwars zit ?

ViveLaBelgique 18 november 2023 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10271123)
Ik heb mijn motivering opgegeven in de openingspost.
Maar ik zie geen argumenten van jouw stelling. Heb ik dan geen spreekrecht als ik de mening van de forummers wil meten?

Het stel vast ik argumenteer niet. Stel jezelf de vraag. Wat primeert ? De weergave van jouw mening ? De meting van de mening van andere forumgangers ?

Als je een meting wenst kan je die niet vervalsen door zelf deel te nemen aan enquêtes die je zelf opstart.

De schoofzak 18 november 2023 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10271145)
Wat ik wat mis in al deze hetze is wat er eigenlijk van aan is van die overlast daar in sommige wijken in Sint-Niklaas ?

Is dit overdreven of is dat daar echt een probleem dat vele mensen dwars zit ?

Ik ben er rotsvast van overtuigd dat in wijken die "omvolken", het een hel moet zijn voor de oorspronkelijke bewoners.

De schoofzak 18 november 2023 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10271158)
Het stel vast ik argumenteer niet. Stel jezelf de vraag. Wat primeert ? De weergave van jouw mening ? De meting van de mening van andere forumgangers ?

Als je een meting wenst kan je die niet vervalsen door zelf deel te nemen aan enquêtes die je zelf opstart.

Als je meent dat ik iets vervals, dan moet je je plicht vervullen en mij aanklagen bij de moderator. En bij de andere forummers die ook stemmen in de polls die ik opstart.

Dadeemelee 18 november 2023 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10271020)

Het is al decenia lang aan de gang dat we meer op onze woorden (moeten) passen. Dat heet ‘beschaving’.
Er was een tijd dat het heel normaal was om met bijvoorbeeld mensen met een beperking te lachen, sigarettenrook te blazen in het gezicht van mensen die aan het eten waren, een vrouw ‘wijf’ te noemen of vrouwen op hun gat te kletsen.
Ik vind dat geen verlies.

Libro 18 november 2023 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10271344)
Als je meent dat ik iets vervals, dan moet je je plicht vervullen en mij aanklagen bij de moderator. En bij de andere forummers die ook stemmen in de polls die ik opstart.

De mening van de topicstarter doet er toch ook toe?

Libro 18 november 2023 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10271347)
Het is al decenia lang aan de gang dat we meer op onze woorden (moeten) passen. Dat heet ‘beschaving’.
Er was een tijd dat het heel normaal was om met bijvoorbeeld mensen met een beperking te lachen, sigarettenrook te blazen in het gezicht van mensen die aan het eten waren, een vrouw ‘wijf’ te noemen of vrouwen op hun gat te kletsen.
Ik vind dat geen verlies.

Er was ook een tijd dat knipogen of bewonderend fluiten als een compliment werd gezien i.p.v. dat het u een strafblad opleverde en uw reputatie kelderde.

CUFI 18 november 2023 21:24

Ze gaan alles onherkenbaar maken en dan kunnen degene die ze opjutten overschakelen naar de volgende fase.

fred vanhove 18 november 2023 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10271347)

Of misschien eerder wat meer hypocrisie.

fred vanhove 18 november 2023 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 10271352)
Er was ook een tijd dat knipogen of bewonderend fluiten als een compliment werd gezien i.p.v. dat het u een strafblad opleverde en uw reputatie kelderde.

Klopt menig vriendin vertelde me al ze die tijden missen toen mannen ze nog behaagden.

Piet Huysentruyt is al heel beschaafd. Hij vraagt op het einde van zijn programma nu altijd eerst de toelating of hij zijn arm mag om de vrouw leggen aan wie hij hielp koken. Wijze man....maar trieste tijdsgeest

Zipper 18 november 2023 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10271342)
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat in wijken die "omvolken", het een hel moet zijn voor de oorspronkelijke bewoners.

dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden in Anderlecht en Molenbeek. Ga er maar eens tussen wonen eh, als Westerling tussen al die allah-aanbidders en hoofddoek-fanaten. Ik heb nog meegemaakt dat er schapen in de badkamer werden geslacht, en op die manier, door die smurrie 3 verdiepen hun afvoer verstopt raakte.

fred vanhove 18 november 2023 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10271342)

Ja maar de mensen die daar niet willen in geloven wonen dan ook nooit of te nimmer in die wijken laat staan er zich R oma's komen vestigen in hun straat

Die zijn daar zelfs nooit geweest laat staan even uit hun limousine gestapt. Conner Rousseau zou er ene keer zijn dooorgereden en deed daar verlag over:roll:

Die mensen wonen in mooie villawijken en gaan in het WE flaneren in Knokke of ergens eten in Sint Martens Latem.

En sommige slagen er nog in om zelfs in Knokke boel te maken zoals een zekere Bouchez en zijn madam.......

fred vanhove 18 november 2023 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10271377)
dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden in Anderlecht en Molenbeek. Ga er maar eens tussen wonen eh, als Westerling tussen al die allah-aanbidders en hoofddoek-fanaten. Ik heb nog meegemaakt dat er schapen in de badkamer werden geslacht, en op die manier, door die smurrie 3 verdiepen hun afvoer verstopt raakte.

Och het zijn niet alleen Allah aanbidders meer maar veelal marginalen uit allerhande hoeken van de wereld.

Och laten we eerlijk zijn ......wie het zich kan veroorloven is of gaat daar al lang lopen.

Zipper 18 november 2023 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10271383)
Och het zijn niet alleen Allah aanbidders meer maar veelal marginalen uit allerhande hoeken van de wereld.

De (deftige) Belgen kan je er nog op 1 hand tellen en de Vlamingen op 1 vinger:-)

Ik weet niet hoe het vandaag zit (ik ben er uiteindelijk al meer dan 20jaar weg) maar toen ik er woonde, waren het meestal Noord-Afrikanen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be