![]() |
AUTOmobilist met BMW rijdt alleenstaande moeder dood
Het zoveelste drama in de eindeloze rij autoslachtoffers.
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp de politiek voor minder dodelijke verkeersongelukken niet. Met de ecologische transitie is dat toch een manier om deels de CO2 uitstoot van het verkeer te compenseren ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Intussen beweert experte erika (stront)vlieghe in pano dat de echte killer niet de 499 verkeersdoden maar 7.600 overlijdens door sepsis zijn. Dat zouden al meer dan 20 doden per dag zijn tegenover 1,3 verkeersdoden! :twisted: Eindeloze rij autoslachtoffers? 8O Waar? :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
|
AUTOmobilist met BMW rijdt alleenstaande moeder dood
Nog chance dat ze alleenstaand was. Had ze daar met twee gestaan ... Ernstig nu: ik ben grote voorstander voor een veel strenger beleid ivm het verkeer. Niet streng-blind, maar wel streng-intelligent. Vb. voor alcohol aan het stuur: die twee of drie pintjes zijn niet de grote boosdoener (geef die een boete van 50 euro en een paar uur rijverbod, tenzij recidive). Maar de pakkans, die moet heel wat hoger. Zodat de zwaardere drinkers eruit geselecteerd kunnen worden voor de veel zwaardere straffen. |
Citaat:
|
En weer van dat;
https://www.hln.be/machelen/vader-57...vaar~ac6b17b6/ Citaat:
|
Citaat:
Maar "de mens" zal daartegen spartelen tot hij doodvalt. De mens moet en mag zichzelf en anderen kunnen doodrijden. Hij/zij moet zijn lot van andere mensen bepalen, ook van totaal onschuldige weggebruikers. Zelfs al moest het aantal zware ongevallen **90% verminderd worden door zelfrijdende intelligente wagens gaat "de mens" dat niet willen aanvaarden. Stel de vraag aan jezelf: - aanvaard je dat er 100 ongevallen door de fout van de software gebeuren? (en je niet kunt of mag ingrijpen) Dus wil je verdergaan met 900 ongevallen door fout van jezelf en-of (mede)mens? ** 90% uit een oude studie: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aanvaardt men dat niet moet men zulke wagens nooit rijden of kopen. Er zijn andere vervoermiddelen... Citaat:
Aanvaarden 990 mensen op de 1000 dat ze nog leven omdat de opponent in een bijna-ongeval een zelfrijdende wagen was? Of deze: Aanvaard jij dat je aansprakelijk bent voor een ongeval dat veroorzaakt wordt door een *mechanische fout of slijtage van je wagen? (ondanks keuring en onderhoud) DEKRA- ongevalonderzoek schat dit op *5% van alle ongevallen: Citaat:
|
Citaat:
Ondersteunende systemen zijn zeker wel aangewezen. |
Citaat:
Bovendien kan men bepaalde electronische circuits gemakkelijk dubbel uitvoeren, als bvb de stuurkolom breekt is er geen reserve. Bij draadloze sturing kan het parallel noodcircuit onmiddelijk overnemen (luchtvaart en ook bij auto's komt het) Je bewijst "met bekwame mensen die defensief rijden" mijn stelling. Er zijn zeker bekwame mensen die wel eens het verkeerde pedaal intrappen. |
Citaat:
|
Al een geluk dat er geen fietsers op het fietspad reden of het was ook weer prijs voor deze autoterrorist;
https://www.hln.be/video/productie/f...ermeden-415608 |
Citaat:
|
Ik vind het raar dat bij zo'n artikels nooit het merk vermeld wordt als dat een Kia of een Dacia ofzo was.
"Automobilist met Renault rijdt alleenstaande moeder dood." zal je nooit lezen. Alsof men iemand een schuldgevoel wil aanpraten omdat hij met een BMW of nog iets duurders rijdt... |
Citaat:
Een bepaald cliënteel kiest dus voor dat sportieve imago en rijdt er dan ook navenant mee rond. https://www.autogids.be/autonieuws/v...ngevallen.html |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be