![]() |
Stilte is een luxe voor de rijken
Neen inzake lawaai is de overheid de schuldige.
Waar de meeste mensen last van hebben zijn respectloze buren die op alle uren van de dag of nacht liggen roepen tieren of hun muziek keihard opzetten. Het zou volstaan om de politie als ze daarvoor worden opgeroepen toe te laten om zeer zware boetes uit te schrijven. Nu gebeurt daar niks mee en moeten de mensen die daar last van hebben maar verhuizen .....In sommige Scandinavische landen lachen ze daar niet mee met boetes tot 350 euro als je de nachtrust of zelfs de rust overdag ernstig verstoort. In dit apenland wordt je harder gestraft om uw parkeerschijf te vergeten plaatsen dan om uw buurman te verhinderen om te slapen. Maar tja Alexander zal daar op zijn domein allemaal niet veel last van hebben:roll: https://www.demorgen.be/nieuws/stilt...waai~b5373aa7/ |
Je lost dat als volgt op,
iedereen moet ooit eens slapen, als die buren overdag moeten slapen is het nog gemakkelijker, 2 stevige luidsprekers tegen de binnenmuur en housen maar. Van 7 to 9:59 ze zullen het wel snappen. |
Citaat:
Veel mensen denken dat je onbeschrijfelijke herrie mag maken tot 22.00 uur, maar dat is niet zo. Al zeker niet met elektronisch versterkte muziek. |
Citaat:
|
En anders vindt ge wel iets anders dat een hels lawaai maakt, ne slijpsteen of zo ah of ne compresseur.
ik ben mijnen duikcilider aan het vullen he ;-) |
Als je als konijnen in hun leger opgesloten zit, dan is elk piepje een extra stress factor.
370+ per km is Veel te Veel zonder grootschalige High Tech en onderdrukkende wetgeving. |
Citaat:
Optimist tot in de kist ? https://www.hln.be/buitenland/hij-ha...rens~ab62d1f6/ |
Citaat:
De schoenmaker was op de duur zo moe getergd dat hij zijn tweeloop nam en even aan de duur ging bellen bij de muzikale gebuur. Hij stond gereed om te schieten toen de gebuur de deur opendeed. Boom! Boom! Ik veronderstel dat de gebuur zijn laatste gedachten, "oei, de verkeerde gekoeioneerd" waren. |
Citaat:
Ze hield, zoals je zei, de politie in het oog en zette de radio af als de politie naderde. Na een paar weken van klachten, tot uit de omliggende straten, kwamen ze dan het laatste stuk te voet in plaats van met de lichten op in de combi. Na een week tijd en zo'n 1000€ aan overlast boetes begreep ze het, maar toen had het immokantoor de procedure tot uitzetting al opgestart. |
Citaat:
Overlast boete voor te luide muziek aan een bewoner ? Nooit van gehoord althans niet in het Brusselse. Hangt dat niet af van gemeente tot gemeente ? |
Citaat:
|
Citaat:
Alhoewel ik geneigd ben van te denken dat "overlast" wetgeving federaal is. |
Citaat:
Niks aan te doen zeggen die mannen dan....ze gaan wel is bellen en dat is het dan. Ik schreef het al ......uw parkeerschijf vergeten plaatsen of 31 rijden ipv 30 is 10 x erger en gevaarlijker dan uw buren geen nachtrust meer gunnen. PS Ten tijde van de rijkswacht was dat ietsje anders. Die mannen sloten gewoon de electriciteit af als ge niet wou luisteren:-D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be