![]() |
Koffie(verslaafd)
Ik ben Hamac en ik ben koffieverslaafd.
Ik drink gemiddeld 6 tot 10 heel sterke grote espresso's per dag en de laatste is soms net voor ik in bed kruip. Ik heb tientallen verschillende merken/soorten geprobeerd en ik kom iedere keer terug naar de Dessert bonen van Douwe Egberts. Als je die zak opentrekt en uw neus daar insteekt is wat mij betreft met niets te vergelijken. Maar mijn beste anonieme koffie slurpers, ik moet een toegeving doen. Ik ben er niet trots op, maar sinds enkele maanden is onze volautomatische espressomachine naar de bonenhemel gegaan en sinds onze keuken volgend jaar vernieuwd wordt en we er nog niet uit zijn om de volgende espressomachine in te bouwen of niet, moet ik het voorlopig stellen met .... oploskoffie. Echt waar. Daar gaat het hart van de doorsnee koffieliefhebber van bloeden. Ik heb het nog even geprobeerd met zelf bonen te malen in combinatie met zo'n Italiaanse percolator. Ook al komt dat nog het dichtst in de buurt van een goede espresso, het is wel een gedoe. Filterkoffie is wat mij betreft niet te zuipen en ligt op mijn maag (volgens een goede koffiekenner komt dit door extra stoffen die vrijkomen bij het trager proces van koffiezetten). Nu dus, oploskoffie. Ook hier verschillende merken geprobeerd en buiten om mokka ijs of milkshake mee te maken zijn de meeste simpelweg niet te zuipen. Maar de Espresso van Nescafe is echt wel OK en zelfs beter dan echte espresso's die je in sommige tavernes voorgeschoteld krijgt. Dus een goede tip voor wie in nood .. nood heeft aan een makkelijke en aanvaardbare koffie (bv op trip), is deze echt wel nog te doen. In tegenstelling tot de meeste andere oploskoffies wordt deze niet gevriesdroogd maar wordt deze droog geblazen wat een fijn poeder oplevert. Zijn jullie koffieverslaafd? Zo ja, hoeveel drinken jullie er per dag? Hoe zetten jullie je koffie? Welk merk? Waarom? Smaak? |
Volledig afgekickt, komende van twee liter espresso (colruyt) per dag. (Tikker en maag protesteerden almaar harder.)
![]() |
Ik drink "bitter weinig" koffie. Maar 14 jaar in de koffie-industrie heeft me wel een verslaving opgeleverd. Gelukkig dat het pure spul legaal te koop is, dan kan je zelf limonades mengen.
|
Ik drink ook heel graag espresso-koffie, maar ben wel niet verslaafd.
Voorkeuren zijn Lavazza, Illy en Segafredo Zanetti. Zet hem voornamelijk met ofwel ESE-Pads of Nespresso Compatible capsules. Aangezien espresso-koffie redelijk tot erg sterk is, stop ik er wel mee vanaf 18h00. |
Citaat:
|
Mijn grootste verslavingen zijn koffie en kaas (ik ben, ondanks dat ik de schijn tegen heb, maar een bescheiden alcoholgebruiker). Ik heb verschillende koffies die ik graag drink, waaronder Rombouts Cachet d'Or of Charles Liégeois Subtil (zachte maar smaakvolle koffie voor het ontbijt), verder Charles Liégeois Magnifico, Lavazza Lungo of Illy als het wat sterker mag zijn. Ik geef toe dat ik om snel te zijn capsules of pads gebruik, maar ik drink wel het liefst koffie uit een percolateur. Toegegeven, ik moet mijn nieuwe mokkapot nog klaarmaken voor gebruik.
|
Citaat:
|
‘S morgens voor het eten. Twee kopjes Senseo, momenteel Douwe Egberts espresso met drie klontjes Stevia en een scheutje Nutroma koffiemelk. Niet meer, niet minder.
|
|
Citaat:
Het vervelende aan een perculator is het gedoe. Het is goed voor een keer per dag of zo, maar meerdere keren? Pfft. |
De meesten van ons zijn ietwat afhankelijk van koffie, maar we geven het niet graag toe. Het is evenzeer een drug. Probeer maar eens zonder koffie te gaan gedurende maanden. ;)
|
De moor op de houtkachel en zodra er warm water is koffie malen en in de koffiebezze, water opgieten, klaar
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Citaat:
![]() |
Citaat:
https://www.kaffekapslen.be/lamborgh...RoClGYQAvD_BwE |
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk niet vanwege de koffie maar vanwege het beetje suiker dat ik er steeds bij doe. En dat werd te veel, zo beaamde ook mijn laatste bloedonderzoekresultaten. Suiker stond veeeel te hoog. Maar ik dronk dan ook heel de dag koffie, nooit iets anders. Ook uit zo'n volautomatische espressomachine (Jura E8) Recht uit bed: koffie Half uur later: koffie In de tuin aan't werken en dorst: koffie 's middags na of bij het eten: koffie ... Nu drink ik er nog hooguit 2. Sowieso eentje 's morgens en af en toe nog eentje in de voormiddag of rond de middag. Voor de rest water. Plat. Van de kraan. Uit een fles in de ijskast. Suiker in bloed staat ondertussen weer normaal. 't Zat 'em dus echt puur in de suiker van bij de koffie. De beste koffie voor mij is nog steeds Gran Maestro Italiano Celeste. Maar die is gruwelijk duur geworden. Bij koffiemarkt betaal je rond de €19/kg. Tenzij hij (zoals vorige week) aangeboden wordt in een proefpakket, samen met de Originale. Dan betaal je iets van een €13/kg. Is de Gran Maestro niet te krijgen of te duur schakel ik wel eens met Segafredo Intermezzo. Die is sowieso goedkoper maar ook iets minder lekker dan de GMI. Douwe Egberts vind ik te duur voor wat het is. Dan kan je voor dezelfde prijs bij Koffiemarkt of Koffieboon veel betere krijgen. Al valt er over smaken natuurlijk niet te twisten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be